Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






ПЛАН ЕКСКУРЗИЈА И НАСТАВЕ У ПРИРОДИ -шк.2023/2024.год.

ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈЕ  I-VIII РАЗРЕДА ШК. 2024/25.ГОДИНА

 На основу Правилника о организацији и остваривању наставе у природи и екскурзије у основној школи, објављеног у „Сл. гласнику РС“, бр.30/2019 од 25.априла 2019.године, доноси се програм наставе екскурзије, прописују ближи услови и уређују питања од значаја за организацију и остваривање екскурзије у основној школи.
 
Екскурзија има запажено место у образовно-васпитном раду школе.
          Она има не само дидактичко-методички, него и васпитни задатак свих субјеката у друштву: просветних радника, родитеља, ученика, туристичке привреде... Њене васпитно-образовне могућности су велике и драгоцене. Путем екскурзија ученици стичу и проширују знања о људима и крајевима наше земље, научним достигнућима из различитих научних дисциплина, и то све непосредно и доживљајно. На екскурзији се продубљује другарство и узајамно поверење између наставника и ученика.
Екскурзија је облик образовно-васпитног рада, који се остварује ван школе.
          Циљ екскурзије је савлађивање и усвајање дела наставног програма непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини, упознавање културног наслеђа и привредних достигнућа, а у циљу остваривања образовно-васпитне улоге школе.
 
Задаци који се остварују реализацијом програма екскурзија су:
  • проучавање објеката и феномена у природи
  • уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
  •  развијање интересовања за природу
  •  изграђивање еколошких навика
  •  упознавање начина живота и рада људи појединих крајева
  •  развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима, спортским потребама, навикама и позитивним социјалним односима
  • подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја.
 
Садржаји екскурзије остварују се на основу плана и програма наставе и учења, образовно-васпитног рада и саставни су део школског програма и годишњег плана рада школе.
 
Садржаји екскурзије у првом циклусу основног образовања и васпитања су:
  • уочавање облика рељефа и површинских вода у околини и природно-географских одлика Републике Србије;
  • разматрање карактеристичних биљака и животиња;
  • посете заштићеним природним подручјима;
  • упознавање са прошлошћу и културном баштином завичаја и отаџбине;
  • развијање способности оријентације у простору и времену;
  • обилазак разних типова пољопривредних површина и сточарских фарми;
  • обилазак привредних друштава и јавних предузећа.
 
Садржаји екскурзије у другом циклусу су:
  • посете које омогућавају упознавање са природним лепотама, природно-географским и друштвено-географским одликама Републике Србије;
  • обилазак праисторијских, античких, средњовековних, нововековних и локалитета савременог доба;
  • обилазак Београда;
  • обилазак установа културе у Републици Србији;
  • обилазак привредних друштава и јавних предузећа.
 
Одељенска и стручна већа школе предлажу програм екскурзије, који достављају наставничком већу ради разматрања и усвајања. Екскурзија може да се реализује ако је савет родитеља дао сагласност на програм екскурзије.
Носиоци припреме, организације и извођења програма екскурзије су директор школе, стручни вођа путовања, одељенски старешина или други наставник кога одреди директор школе и који је добио сагласност одељенског већа.
Екскурзија се организује и изводи, уз претходну писмену сагласност родитеља, по правилу за најмање 60% ученика истог разреда, уколико су створени услови за остваривање циљева и задатака.
Изузетно, екскурзија може да се организује за ученике одељења у којем је писмену сагласност дало најмање 60% родитеља ученика.
Извођење екскурзије за ученике истог разреда организује се са истим садржајем, по правилу истовремено.
Уколико нису испуњени наведени услови, екскурзија се не организује, о чему одлуку доноси директор.
 
I разред
Једнодневна екскурзија:

 
Лозница – Тршић Троноша - Лозница
 
Ученици првог разреда ће посетити Тршић и Троношу и  упознати знаменитости нашег краја.
 
Екскурзија ће бити реализована током школске  2023/24. године.
 
Циљ:
  • савлађивање и усвајање дела наставног програма непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини
  • упознавање културног наслеђа града и околине
  • упознавање живота и дела важних историјских личности
  • шире педагошко деловање и утицај на побољшање психо- социјалног и физичког развоја ученика и успешније остваривање образовно-васпитних задатака у целини
 
Задаци:
  • проучавање објеката и феномена у природи и уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
  • проширивање стечених знања из области народне традиције о споменицима културе
  • упознавање начина живота и рада људи у околини;
  • богаћење искуственог доживљаја;
  • пажња се поклања спонтаним интересовања деце - полази се од конкретних ситуација
  • развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима, потребама и навикама, позитивним социјалним односима
  • подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
  • развој потреба и навика за сврсисходно и осмишљено коришћење слободног времена
  • непосредна спознаја властитих емоција и емоција других
  • неопходност поштовања потреба и права других као и међусобног поштовања и толеранције
  • богаћење социјалних искустава и знања у условима интензивније интеракције и комуникације између ученика и наставника током заједничког боравка ван школе
 
II разред
 
Једнодневна екскурзија:
 
Лозница – Зворник (језеро) Гучево – Бања Ковиљача - Лозница
 
 
Ученици другог разреда ће ићи на једнодневну екскурзију током које ће посетити околину Лознице.
 Екскурзија ће бити реализована током школске  2023/24. године.
Циљ:
 
  • савлађивање и усвајање дела наставног програма непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини
  • упознавање са обичајима и знаменитостима нашег краја непосредним посматрањем и доживљавањем
  • шире педагошко деловање и утицај на побољшање психо- социјалног и физичког развоја ученика и успешније остваривање образовно-васпитних задатака у целини
 
Задаци:
 
  • проучавање објеката и феномена у природи и уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
  • проширивање стечених знања из области народне традиције о споменицима културе
  • упознавање начина живота и рада људи;
  • богаћење искуственог доживљаја;
  • пажња се поклања спонтаним интересовања деце - полази се од конкретних ситуација
  • развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима, спортским и другим потребама и навикама, позитивним социјалним односима
  • подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
  • развој потреба и навика за сврсисходно и осмишљено коришћење слободног времена
  • непосредна спознаја властитих емоција и емоција других
  • неопходност поштовања потреба и права других као и међусобног поштовања и толеранције
  • богаћење социјалних искустава и знања у условима интензивније интеракције и комуникације између ученика и наставника током заједничког боравка ван школ
 
III разред
 
Једнодневна екскурзија:
 
Лозница – Ваљево (Музеј)  - Бранковина - Мишар - Текериш - Лозница
 
 
Ученици трећег разреда ће ићи на једнодневну екскурзију током које ће посетити знаменитости Колубарског округа.
 Екскурзија ће бити реализована током школске  2023/24. године.
Циљ:
 
  • савлађивање и усвајање дела наставног програма непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини
  • упознавање са обичајима и знаменитостима нашег краја непосредним посматрањем и доживљавањем
  • шире педагошко деловање и утицај на побољшање психо- социјалног и физичког развоја ученика и успешније остваривање образовно-васпитних задатака у целини
 
Задаци:
 
  • проучавање објеката и феномена у природи и уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
  • проширивање стечених знања из области народне традиције о споменицима културе
  • упознавање начина живота и рада људи;
  • богаћење искуственог доживљаја;
  • пажња се поклања спонтаним интересовања деце - полази се од конкретних ситуација
  • развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима, спортским и другим потребама и навикама, позитивним социјалним односима
  • подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
  • развој потреба и навика за сврсисходно и осмишљено коришћење слободног времена
  • непосредна спознаја властитих емоција и емоција других
  • неопходност поштовања потреба и права других као и међусобног поштовања и толеранције
  • богаћење социјалних искустава и знања у условима интензивније интеракције и комуникације између ученика и наставника током заједничког боравка ван школе

IV разред
 
Једнодневна екскурзија:
 
Лозница  – Хопово –Петроварадин (музеј)  - Сремски Карловци –- Крушедол - Лозница
 
Ученици четвртог разреда ће ићи на једнодневну екскурзију током које ће упознати културно-историјске споменике и природне лепоте Срема.
Екскурзија ће бити реализована током школске  2023/24. године.
Циљ:
 
  • савлађивање и усвајање дела наставног програма непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини
  • упознавање са историјским и географским карактеристикама Србије
  • упознавање живота и дела важних историјских личности
  • шире педагошко деловање и утицај на побољшање психо- социјалног и физичког развоја ученика и успешније остваривање образовно-васпитних задатака у целини
 
Задаци:
 
  • проучавање објеката и феномена у природи и уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
  • проширивање стечених знања из области народне традиције о споменицима културе
  • упознавање начина живота и рада људи;
  • богаћење искуственог доживљаја;
  • пажња се поклања спонтаним интересовања деце - полази се од конкретних ситуација
  • развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима, спортским и другим потребама и навикама, позитивним социјалним односима
  • подстицање испољавања позитивних емоционалних доживљаја
  • развој потреба и навика за сврсисходно и осмишљено коришћење слободног времена
  • непосредна спознаја властитих емоција и емоција других
  • неопходност поштовања потреба и права других као и међусобног поштовања и толеранције
  • богаћење социјалних искустава и знања у условима интензивније интеракције и комуникације између ученика и наставника током заједничког боравка ван школе
 
 
 
Ученици са сметњама у развоју
 
Једнодневна екскурзија:
 
Лозница – Тршић Троноша - Лозница
 
          Екскурзија за ученике са сметњама у развоју, који похађају основну школу у одељењима за децу са сметњама у развоју, реализоваће се заједно са ученицима првог разреда.
          Екскурзија се изводи у складу са правилима која су прописана и прилагођена овој деци и има велики значај за њихов психо-физички развој.
          Екскурзија ће бити реализована током школске  2023/24. године.
Циљ:
 
  • социјализација и едукација деце изван породице и школског простора
 
 
Задаци:
 
  • здравствени опоравак деце
  • боравак, игра и сналажење у природи и конкретном физичком и социјалном окружењу
  • развој културе понашања у обављању свакодневних потреба
  • подстицање дружења са другом децом
  • стицање нових знања
 
          Екскурзија за ученике са посебним потребама реализују дефектолози Пуцаревић Бојана и Томић Јована.

 
V разред
 
Једнодневна екскурзија:
 

Лозница – Београд-Авалски торањ -Ботаничка башта Сремска Митровица(Сирмијум)-Лозница

 
 
Ученици петог разреда ће ићи на једнодневну екскурзију током које ће упознати културно-историјске споменике и природне лепоте главног града и околине.
Екскурзија ће бити реализована током школске  2023/24. године.
 
Циљ:
 
  • усвајање и савлађивање дела наставног програма непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини
 
Задаци:
 
  • проширивање и стицање нових знања о историјским, културним и научним достигнућима Србије и главног града
  • проучавање објеката и феномена у природи и уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
  • упознавање са начином живота и рада људи
  • развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима, спортским и другим потребама и навикама, позитивним социјалним односима
  • богаћење социјалних искустава и знања у условима интензивније интеракције и комуникације између ученика и наставника током заједничког боравка ван школе

VI разред
 
Једнодневна екскурзија:
 

Лозница - Ваљево – Аранђеловац-Буковичка Бања- Рисовачка пећина-Топола - Опленац - Лозница

 
Ученици шестог разреда ће ићи на једнодневну екскурзију током које ће посетити Аранђеловац, Буковичку Бању, Рисовачку пећину, Тополу, Опленац, цркву и летњиковац Карађорђевића.
Екскурзија ће бити реализована током школске  2023/24. године.
 
Циљ:
  • усвајање и савлађивање дела наставног програма непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини
 
Задаци:
 
  • проширивање и стицање нових знања о историјским и културним чињеницама и догађајима
  • проучавање објеката и феномена у природи и уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима;
  • упознавање са начином живота и рада људи
  • развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима
  • богаћење социјалних искустава и знања у условима интензивније интеракције и комуникације између ученика и наставника током заједничког боравка ван школе
 
 
 
 
 

 
VII разред
 
Дводневна екскурзија:
 
Лозница - Нови Сад - Суботица - Палић - Сомбор - Лозница
 
Ученици седмог разреда ће на дводневној ексурзији посетити музеј и градску кућу у Суботици, зоолошки врт на Палићу, музеј и галерију Милана Коњовића, православну и католичку порту и градску кућу у Сомбору и Нови Сад(центар)
Екскурзија ће бити реализована током школске  2023/24. године.
Циљ:
 
  • усвајање и савлађивање дела наставног програма непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини
  • развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима
 
Задаци:
  • проучавање објеката и феномена у природи и уочавањер узрично-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
  • упознавање са историјатом и знаменитостима градова
  • упознавање живота и дела значајних личности
  • проширивање постојећих и стицање нових знања о културним и верским догађајима
  • упознавање са начином живота и рада људи
  • богаћење социјалних искустава и знања у условима интензивније интеракције и комуникације између ученика и наставника током заједничког боравка ван школе
VIII разред
 
Тродневна екскурзија:
 
Лозница – Ваљево-Аранђеловац-Буковичка Бања(пауза) – Крагујевац(ноћење)-Јагодина-Деспотовац-Ресавска пећина- -манастир Манасија- тврђава Рам -Свилајнац-Пожаревац-Сребрно језеро(ноћење+доручак)- Виминацијум- Смедерево(ручак)-Смедеревска тврђава- Београд - Лозница
 
         
Ученици осмог разреда ће на тродневној екскурзији посетити Буковичку Бању, Музеј воштаних фигура, Манастир Манасију, Спомен-парк „Шумарице“, Дино-парк и Природњачки музеј у Свилајнцу,Сребрно језеро,Ресавску пећину, водопад Лисине, Смедеревску тврђаву и Виминацијум.
Екскурзија ће бити реализована током школске  2023/24. године.
 
Циљ:
  • усвајање и савлађивање дела наставног програма непосредним упознавањем појава и односа у природној и друштвеној средини
  • развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима
 
Задаци:
 
  • проучавање објеката и феномена у природи и уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима
  • упознавање предела Шумадије  и Поморавља
  • непосредно уочавање разлика у рељефу, клими, биљном и животињском свету
  • проширивање постојећих и стицање нових знања о историјским догађајима
  • упознавање са историјатом манастира и градова
  • упознавање живота и дела важних личности
  • упознавање начина живота и рада људи некад и сад
  • богаћење социјалних искустава и знања у условима интензивније интеракције и комуникације између ученика и наставника током заједничког боравка ван школе

ПРОГРАМ НАСТАВЕ У ПРИРОДИ  ШК. 2023/24.ГОДИНА

 На основу Правилника о организацији и остваривању наставе у природи и екскурзије у основној школи, објављеног у „Сл. гласнику РС“, бр.30/2019 од 25.априла 2019.године, доноси се програм наставе у природи, прописују ближи услови и уређују питања од значаја за организацију и остваривање наставе у природи у основној школи.
Настава у природи је облик образовно-васпитног рада којим се остварују обавезни наставни предмети, изборни програми, пројектна настава и ваннаставне активности из плана и програма наставе и учења за први циклус основног образовања и васпитања – у климатски погодном месту из здравствено-рекреативних и образовно-васпитних разлога.
Циљеви наставе у природи су:
  • очување, подстицање и унапређивање укупног здравственог стања ученика, њиховог правилног психофизичког и социјалног развоја
  • стварање основа за усвајање активног, здравог и креативног начина живота и организовања и коришћења слободног времена
  • проширивање постојећих и стицање нових знања и искустава о непосредном природном и друштвеном окружењу
  • развијање еколошке свести и подстицањеученика на лични и колективни ангажман у заштити природе
  • социјализација ученика и стицање искустава у колективном животу, уз развијање толеранције и одгворног односа према себи, другима, окружењу и културном наслеђу
  • развијање позитивних односа према нсционалним, културним и естетским вредностима
  • развијање способности сагледавања развоја привредних могућности краја, односно региона који се обилази
Задаци наставе у природи остварују се не основу плана и програма наставе и учења, образовно-васпитног рада и школског програма и саставни су део годишњег плана рада школе.
Задаци који се остварују реализацијом програма наставе у природи су:
  • побољшање здравља и развијање физичких и моторичких способности ученика;
  • задовољавање основних дечијих потреба за кретањем и игром;
  • очување природне дечије радозналости за појаве у природи и подстицање интересовања и способности за њихово упознавање кроз одговарајуће активности;
  • развијање способности запажања основних својстава објеката, појава и процеса у окружењу и уочавање њихове повезаности у конкретним природним и друштвеним условима;
  • подстицање самосталности у процесу стицања знања кроз непосредне истраживачке задатке;
  • развијање свести о потреби заштите, неговања, чувања и унапређивања природне и животне средине и изграђивање еколошких навика;
  • упознавање природно-географских, културно-историјских знаменитости и лепоте места и околине;
  • упознавање са начином живота и рада људи појединих крајева;
  • упознавање разноврсности биљног и животињског света појединих крајева, уочавање њихове повезаности и променљивости;
  • упознавање са карактеристикама годишњих доба у природи и смењивање временских прилика;
  • развијање способности сналажења тј. оријентисања у простору и времену;
  • оспособљавање ученика за безбедан и правилан боравак у природи;
  • развијање правилних хигијенско-здравствених навика и подстицање самосталности у обављању личне хигијене и бриге о себи;
  • подстицање и стварање навике за неговање редовне физичке активности  и за што чешћи боравак у природи;
  • формирање навике редовне и правилне исхране;
  • навикавање на правилно смењивање рада, одмора и сна;
  • разумевање и уважавање различитости међу појединцима;
  • подстицање групног рада, договарања и сарадње са вршњацима и одраслима кроз одговарајуће активности.
 
Садржаји наставе у природи остварују се на основу плана и програма наставе и учења из којег се издвајају они садржаји који су погодни за остваривање циљева и задатака наставе у природи, а одговарају условима у којима се она реализује. Садржаји наставе у природи остварују се и на основу школског програма и саставни су део годишњег плана рада школе.
Стручно веће за разредну наставу предлаже програм наставе у природи, који доставља наставничком већу ради разматрања и усвајања. Настава у природи може да се реализује ако је савет родитеља дао сагласност на програм наставе у природи.
Носиоци припреме, организације и извођења програма наставе у природи су директор школе, стручни вођа путовања, наставник разредне наставе, односно други наставник кога одреди директор школе и који је добио сагласност стручног већа за разреду наставу.
Настава у природи се организује и изводи, уз претходну писмену сагласност родитеља, односно другог законског заступника, по правилу за најмање 80% ученика истог разреда, уколико су створени услови за остваривање циљева и задатака.
Изузетно, настава у природи може да се организује за ученике одељења у којем је писмену сагласност дало најмање 60% родитеља ученика.
Извођење наставе у природи за ученике истог разреда организује се са истим садржајем, по правилу истовремено.
Уколико нису испуњени наведени услови, настава у природи се не организује, о чему одлуку доноси директор.
 
Настава у природи ће бити организована за ученике од првог до четвртог разреда, током школске  2023/24. године на планини Дивчибаре.