Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






Српски језик и књижевност

КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА СРПСКИ ЈЕЗИК
ОЦЕЊИВАЊЕ
Оцењује се теоретско знање ученика,практична примена знања, самостална и коректна анализа текста, познавање и примена граматичких правила, правилно стилско изражавање сопствених мисли и осећања, учешће и рад на часу.
Оцењују се усменим и писаним испитивањем, спровођењем самосталних истраживачких радова, писменим задацима, тестовима,  домаћим задацима.
Документација која прати процес оцењивања је дневник,  домаћи задаци, тестови. Оцењивање је континуирани процес.
Критеријуми и елементи оцењивања  у настави српског језика  и књижевности  у 5. разреду

ПЕТИ РАЗРЕД:

ЈЕЗИК
Довољан успех:
Дефинише непроменљиве речи  и службу. Препознаје основне облике падежа и основну употребу у реченици. Разликује категорије рода, броја  и уз помоћ наставника одређује падеж. Препознаје основне реченичне чланове;уз помоћ разликује глаголска времена.
Познавање и употреба најосновнијих  правописних  правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Добар успех:
Препознавање основних врста речи и делимично успешно њихово препознавање у реченици. Познаје начин грађења неких глагола.Уз помоћ разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Познавање и употреба основних  правописна правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Врло добар успех:
Ученик углавном у потпуности  са разумевањем усваја нове садржаје  и на примерима показује да уме без грешке да их примени.Разликује променљиве речи и и њихове подврсте;разликује прилоге и предлоге; разликује категорије рода, броја и падежа речи које имају деклинацију;функције и значења падежа;основне реченичне чланове;разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Познавање и употреба сложенијих  правописних  правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Одличан успех:
Ученик у потпуности и са разумевањем усваја нове садржаје из граматике и на примерима показује да уме потпуно  самостално да примени стечена знања;разликује променљиве речи и њихове подврсте, разликује прилоге и предлоге; разликује категорије рода, броја и падежа речи које имају деклинацију, функције и значења падежа;основне реченичне чланове;разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Зна правописна правила везана  за велико слово и поделу речи на крају реда.
 
 
КЊИЖЕВНОСТ
Довољан успех:
Препознавање дела народне и уметничке књижевности.Познавање најосновнијих њихових одлика,разликовање рода и врсте.Препознаје неке књижевнотеоријске појмове(персонификација , поређење, ономатопеја и епитет)
Добар успех:
Препознавање основних одлика  народне књижевности, њихових облика и дефиниција,њихових стилских карактеристика,познавање подела народне књижевности.
Препознавање основних одлика  уметничке књижевности, њихових облика и дефиниција,њихових стилских карактеристика,познавање подела уметничке књижевности.
У већини случајева чита домаћу лектиру и учествује у интерпретацији уз помоћ наставника.
Врло добар успех:
Делимично самостално анализира дела  народне књижевности, познаје основне функционалне појмове. Делимично самостално анализира дела  уметничке  књижевности, познаје основне функционалне појмове.
Самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира готово све елементе композиције.Потпуно усваја стилске фигуре,препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању.Аргументовано брани постављене тезе  током интерпретације књижевног текста,углавном самостално повезује и примењује стечена знања.
Одличан успех:
Самостално анализира дела народне књижевности  и њихово међусобно повезивање  по  тематици,  структури и мотивима; самостално анализира дела уметничке књижевности  и њихово међусобно повезивање  по тематици, структури и мотивима; самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира готово све елементе композиције.Потпуно усваја стилске фигуре, препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању.Аргументовано брани постављене тезе  током интерпретације књижевног текста, углавном самостално повезује и примењује стечена знања.
Редовно чита домаћу лектиру и учествује у интерпретацији.

ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА:
Довољан успех:
Успешно препричава текст.
Добар успех:
Делимично одговара на постављене захтеве у говорној и писаној вежби.
Врло добар успех:
Готово потпуно стилски и тематски одговара на постављене захтеве у говорној и писаној вежби.
Одличан успех:
Стилски и тематски уједначен текст изговорен или написан на часу.Показује логичну и емоционалну изражајност у свим облицима говорних вежби.Писмени радови су садржајно разрађени, тачно написани, композицијски утемељени, занимљиви, креативни и маштовити.Самостално проналази тражене информације у тексту.

ШЕСТИ РАЗРЕД:

ЈЕЗИК
Довољан успех:
Дефинише непроменљиве речи  и службу. Препознаје основне облике падежа и основну употребу у реченици. Разликује категорије рода, броја  и уз помоћ наставника одређује падеж. Препознаје основне реченичне чланове;уз помоћ разликује глаголска времена.
Познавање дефиниције гласовних промена  и основних подела гласова.Препознавање основних облика зависних и независних реченица.
Познавање и употреба најосновнијих  правописних правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Добар успех:
Несамостално извођење гласовних промена.
Препознавање основних врста речи и делимично успешно њихово препознавање у реченици. Познаје начин грађења неких глагола.Уз помоћ разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Познавање и употреба основних  правописних  правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Врло добар успех:
Релативно самостално извођење гласовних промена.
Ученик углавном у потпуности  са разумевањем усваја нове садржаје  и на примерима показује да уме без грешке да их примени.Разликује променљиве речи и и њихове подврсте;разликује прилоге и предлоге; разликује категорије рода, броја и падежа речи које имају деклинацију;функције и значења падежа;основне реченичне чланове;разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Познавање и употреба сложенијих  правописних правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Одличан успех:
Познавање специфичних облика гласовних промена  и њихово самостално извођење.
Ученик у потпуности и са разумевањем усваја нове садржаје из граматике и на примерима показује да уме потпуно  самостално да примени стечена знања(Разликује променљиве речи и и њихове подврсте , разликује прилоге и предлоге; разликује категорије рода, броја и падежа речи које имају деклинацију, функције и значења падежа;основне реченичне чланове;разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Зна правописна правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.

КЊИЖЕВНОСТ
Довољан успех:
Препознавање дела народне и уметничке књижевности .Познавање најосновнијих њихових одлика,разликовање рода и врсте.Препознаје неке књижевнотеоријске појмове(персонификација , поређење, ономатопеја и епитет)
Добар успех:
Препознавање основних одлика  народне књижевности, њихових облика и дефиниција,њихових стилских карактеристика,познавање подела народне књижевности.
Препознавање основних одлика  уметничке књижевности, њихових облика и дефиниција,њихових стилских карактеристика,познавање подела уметничке књижевности.
У већини случајева чита домаћу лектиру и учествује у интерпретацији уз помоћ наставника.
Врло добар успех:
Делимично самостално анализира дела  народне књижевности, познаје основне функционалне појмове.Делимично самостално анализира дела  уметничке  књижевности, познаје основне функционалне појмове.
Самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира готово све елементе композиције.Потпуно усваја стилске фигуре,препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању.Аргументовано брани постављене тезе  током интерпретације књижевног текста,углавном самостално повезује и примењује стечена знања.
Одличан успех:
Самостално анализира дела народне књижевности  и њихово међусобно повезивање  по  тематици,  структури и мотивима; самостално анализира дела уметничке књижевности  и њихово међусобно повезивање  по тематици, структури и мотивима; самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира готово све елементе композиције.Потпуно усваја стилске фигуре,препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању. Аргументовано брани постављене тезе  током интерпретације књижевног текста,углавном самостално повезује и примењује стечена знања.
Редовно чита домаћу лектиру и учествује у интерпретацији.
 
ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА:
Довољан успех:
Успешно препричава текст.
Добар успех:
Делимично одговара на постављене захтеве у говорној и писаној вежби.
Врло добар успех:
Готово потпуно стилски и тематски одговара на постављене захтеве у говорној и писаној вежби.
Одличан успех:
Стилски и тематски уједначен текст изговорен или написан на часу.Показује логичну и и емоционалну изражајност у свим облицима говорних вежби.Писмени радови су садржајно разрађени, тачно написани, композицијски утемељени, занимљиви, креативни и маштовити.Самостално проналази тражене информације у тексту.
 
 
 
СЕДМИ РАЗРЕД:

ЈЕЗИК
Довољан успех:
Познавање основних карактеристика  синтаксичких јединица;реченица у ширем смислу (комуникативна реченица) и реченица у ужем смислу(предикатска реченица); речи(морфеме и морфосинтаксичке речи); синтагме(именичке,придевске,прилошке и глаголске)
Дефинише непроменљиве речи  и службу. Препознаје основне облике падежа и основну употребу у реченици. Разликује категорије рода, броја  и уз помоћ наставника одређује падеж. Препознаје основне реченичне чланове;уз помоћ разликује глаголска времена.
Препознавање основних облика зависних и независних реченица,делимично теоријско знање и делимична практична  примена.
Познавање дефиниције гласовних промена  и основних подела гласова.Препознавање основних облика зависних и независних реченица
Добар успех:
Уочавање основних облика зависних и независних реченица,одређивање њихове службе, веће теоријско знање и већа могућност практичне примене.
Несамостално извођење гласовних промена.
Препознавање основних врста речи и делимично успешно њихово препознавање у реченици. Познаје начин грађења неких глагола.Уз помоћ разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Познавање и употреба основних  правописних правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Врло добар успех:
Делимично самостално одређивање више врста зависних  и независних реченица  и њихових међусобних односа, делимично самостално одређивање њихове службе.
Релативно самостално извођење гласовних промена.
Ученик углавном у потпуности  са разумевањем усваја нове садржаје  и на примерима показује да уме без грешке да их примени.Разликује променљиве речи и и њихове подврсте;разликује прилоге и предлоге; разликује категорије рода, броја и падежа речи које имају деклинацију;функције и значења падежа;основне реченичне чланове;разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Познавање и употреба сложенијих  правописних правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Одличан успех:
Самостално одређивање врста зависних и независних реченица и њихових међусобних односа, познавање теорије и самостална практична примена.
Познавање специфичних облика гласовних промена  и њихово самостално извођење.
Ученик у потпуности и са разумевањем усваја нове садржаје из граматике и на примерима показује да уме потпуно  самостално да примени стечена знања;разликује променљиве речи и и њихове подврсте, разликује прилоге и предлоге;разликује категорије рода, броја и падежа речи које имају деклинацију, функције и значења падежа;основне реченичне чланове;разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Зна правописна правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.

КЊИЖЕВНОСТ
Довољан успех:
Препознавање дела народне и уметничке књижевности.Познавање најосновнијих њихових одлика,разликовање рода и врсте.Препознаје неке књижевнотеоријске појмове(персонификација , поређење, ономатопеја и епитет)
Добар успех:
Препознавање основних одлика  народне књижевности, њихових облика и дефиниција,њихових стилских карактеристика,познавање подела народне књижевности.
Препознавање основних одлика  уметничке књижевности, њихових облика и дефиниција,њихових стилских карактеристика,познавање подела уметничке књижевности.
У већини случајева чита домаћу лектиру и учествује у интерпретацији уз помоћ наставника.
Врло добар успех:
Делимично самостално анализира дела  народне књижевности, познаје основне функционалне појмове. Делимично самостално анализира дела  уметничке  књижевности, познаје основне функционалне појмове.
Самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира готово све елементе композиције.Потпуно усваја стилске фигуре,препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању.Аргументовано брани постављене тезе  током интерпретације књижевног текста,углавном самостално повезује и примењује стечена знања.
Одличан успех:
Самостално анализира дела народне књижевности  и њихово међусобно повезивање  по                    тематици,  структури и мотивима; самостално анализира дела уметничке књижевности  и њихово међусобно повезивање  по тематици, структури и мотивима; самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира готово све елементе композиције.Потпуно усваја стилске фигуре,препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању. Аргументовано брани постављене тезе  током интерпретације књижевног текста,углавном самостално повезује и примењује стечена знања.
Редовно чита домаћу лектиру и учествује у интерпретацији.
 
ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА:
Довољан успех:
Успешно препричава текст.
Добар успех:
Делимично одговара на постављене захтеве у говорној и писаној вежби.
Врло добар успех:
Готово потпуно стилски и тематски одговара на постављене захтеве у говорној и писаној вежби.
Одличан успех:
Стилски и тематски уједначен текст изговорен или написан на часу.Показује логичну и и емоционалну изражајност у свим облицима говорних вежби.Писмени радови су садржајно разрађени ,тачно написани, композицијски утемељени, занимљиви, креативни и маштовити.Самостално проналази тражене информације у тексту.

ОСМИ РАЗРЕД:

ЈЕЗИК
Довољан успех:
Познавање основних карактеристика  синтаксичких јединица;реченица у ширем смислу (комуникативна реченица) и реченица у ужем смислу (предикатска реченица); речи(морфеме и морфосинтаксичке речи); синтагме(именичке,придевске,прилошке и глаголске)
Дефинише непроменљиве речи  и службу. Препознаје основне облике падежа и основну употребу у реченици. Разликује категорије рода, броја  и уз помоћ наставника одређује падеж. Препознаје основне реченичне чланове;уз помоћ разликује глаголска времена.
Препознавање основних облика зависних и независних реченица,делимично теоријско знање и делимична практична  примена.
Познавање дефиниције гласовних промена  и основних подела гласова.Препознавање основних облика зависних и независних реченица.
Познавање и употреба најосновнијих правописних правила везаних за  транскрипцију речи из страних језика (основни принципи и примери).
Добар успех:
Делимично познавање синтаксичких јединица;реченица у ширем смислу (комуникативна реченица) и реченица у ужем смислу (предикатска реченица) ;речи (морфеме и морфосинтаксичке речи); синтагме(именичке,придевске,прилошке и глаголске)
Уочавање основних облика зависних и независних реченица,одређивање њихове службе, веће теоријско знање и већа могућност практичне примене.
Несамостално извођење гласовних промена.
Препознавање основних врста речи и делимично успешно њихово препознавање у реченици. Познаје начин грађења неких глагола.Уз помоћ разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Познавање и употреба основних  правописна правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Познавање и употреба најосновнијих правописних правила везаних за  транскрипцију речи из страних језика (основни принципи и примери).
Врло добар успех:
Готово самостално одређује  синтаксичке  јединице;реченица у ширем смислу (комуникативна реченица) и реченица у ужем смислу(предикатска реченица); речи (морфеме и морфосинтаксичке речи); синтагме(именичке,придевске,прилошке и глаголске).
Делимично самостално одређивање више врста зависних  и независних реченица  и њихових међусобних односа, делимично самостално одређивање њихове службе.
 Релативно самостално извођење гласовних промена.
Ученик углавном у потпуности  са разумевањем усваја нове садржаје  и на примерима показује да уме без грешке да их примени.Разликује променљиве речи и и њихове подврсте;разликује прилоге и предлоге; разликује категорије рода, броја и падежа речи које имају деклинацију;функције и значења падежа;основне реченичне чланове;разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Познавање и употреба сложенијих  правописна правила везаних за велико слово и поделу речи на крају реда.
Познавање и употреба сложенијих  правописних правила везаних за  транскрипцију речи из страних језика (основни принципи и примери).
Одличан успех:
Самостално одређује  синтаксичке јединице;реченица у ширем смислу (комуникативна реченица) и реченица у ужем смислу (предикатска реченица); речи (морфеме и морфосинтаксичке речи); синтагме (именичке,придевске,прилошке и глаголске)
Самостално одређивање врста зависних и независних реченица и њихових међусобних односа, познавање теорије и самостална практична примена.
Познавање специфичних облика гласовних промена  и њихово самостално извођење.
Ученик у потпуности и са разумевањем усваја нове садржаје из граматике и на примерима показује да уме потпуно  самостално да примени стечена знања;разликује променљиве речи и и њихове подврсте, разликује прилоге и предлоге; разликује категорије рода, броја и падежа речи које имају деклинацију, функције и значења падежа;основне реченичне чланове;разликује глаголска времена и граматичке категорије глагола.
Зна правописна правила везана за велико слово и поделу речи на крају реда.
Познавање и употреба готово свих правописних правила везаних за  транскрипцију речи из страних језика (основни принципи и примери).
 
КЊИЖЕВНОСТ
Довољан успех:
Препознавање дела народне и уметничке књижевности.Познавање најосновнијих њихових одлика,разликовање рода и врсте.Препознаје неке књижевнотеоријске појмове(персонификација, поређење, ономатопеја и епитет).
Добар успех:
Препознавање основних одлика  народне књижевности, њихових облика и дефиниција, њихових стилских карактеристика,познавање подела народне књижевности.
Препознавање основних одлика  уметничке књижевности, њихових облика и дефиниција, њихових стилских карактеристика, познавање подела уметничке књижевности.
У већини случајева чита домаћу лектиру и учествује у интерпретацији уз помоћ наставника.
Врло добар успех:
Делимично самостално анализира дела  народне књижевности, познаје основне функционалне појмове. Делимично самостално анализира дела  уметничке  књижевности, познаје основне функционалне појмове.
Самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира готово све елементе композиције.Потпуно усваја стилске фигуре,препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању.Аргументовано брани постављене тезе  током интерпретације књижевног текста,углавном самостално повезује и примењује стечена знања.
Одличан успех:
Самостално анализира дела народне књижевности  и њихово међусобно повезивање  по                    тематици,  структури и мотивима; самостално анализира дела уметничке књижевности  и њихово међусобно повезивање  по тематици, структури и мотивима; самостално уме да одреди књижевни род и врсту и да анализира готово све елементе композиције.Потпуно усваја стилске фигуре,препознаје их у тексту и уме да их користи у усменом и писменом изражавању. Аргументовано брани постављене тезе  током интерпретације књижевног текста,углавном самостално повезује и примењује стечена знања.
Редовно чита домаћу лектиру и учествује у интерпретацији.

ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА:
Довољан успех:
Успешно препричава текст.
Добар успех:
Делимично одговара на постављене захтеве у говорној и писаној вежби.
Врло добар успех:
Готово потпуно стилски и тематски одговара на постављене захтеве у говорној и писаној вежби.
Одличан успех:
Стилски и тематски уједначен текст изговорен или написан на часу.Показује логичну и емоционалну изражајност у свим облицима говорних вежби.Писмени радови су садржајно разрађени, тачно написани, композицијски утемељени, занимљиви, креативни и маштовити.Самостално проналази тражене информације у тексту.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Критеријум за оцењивање контролних задатака и различитих тестова провере знања (тематски, полугодишњи, годишњи)
 

Ако је ученица/ученик решио мање од  50%
предвиђених задатака
                                1
Ако је ученица/ученик решио  50%
предвиђених задатака
                                2
Ако је ученица/ученик решио 60%
предвиђених задатака
                                3
Ако је ученица/ученик решио 75%
предвиђених задатака
                                4
Ако је ученица/ученик решио 90%
предвиђених задатака
                                5
 
 
 
 
Проценат тачних одговора  Оцена
од  85% до 100% одличан(5)
од  70% до 85% врло добар (4)
од 55% до 70% добар (3)
од 40% до 55% довољан (2)
испод недовољан (1)