Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






Географија

КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА ГЕОГРАФИЈА
 
ПЕТИ РАЗРЕД
 

  Назив наставне теме Одличан (5) Врло добар (4) Добар (3) Довољан (2)
1. ЧОВЕК И ГЕОГРАФИЈА
 
ВАСИОНА
-Ученик самостално изводи закључке о природи и друштву са географијом као науком
-повезује и објашњава слојеве географског омотача Земље
-самостално анализира негативне утицаје на животну средину и очување животне средине
-изводи закључке о значају географије за свакодневни живот човека
-повезује исамостално  објашњава распоред небеских тела и законитости у Сунчевом систему
-Ученик описује природне и друштвене одлике континената
-повезује и препознаје стране света на географској карти и простору
-повезује и описује распоред небеских тела у Сунчевом систему
-објашњава појмове Васиона,галаксија,Сунчев систем,Земља
-објашњава и одређује положај Месеца у односу на Земљу
-Ученик одређује распоред небеских тела у Сунчевом систему
-одређује стране света у простору на геогарфској карти
-препознаје појаве и процесе везане за кретање Земље
-дефинише и препознаје појмове географског омотача Земље
-одређује негативне утицаје на животну средину
-Ученик именује Земљине сфере
-именује небеска тела у Сунчевом систему
-препознаје појаве и процесе везане за кретања Земље
-уочава Месечеве мене
-именује појам географије као науке
-наводи негативне утицаје човека на животну средину
-именује континенте и океане
2. ПЛАНЕТА ЗЕМЉА -Ученик самостално објашњава облик и структуру Земље
-самостално објасни деловање Земљине теже на географски омотач
-самостално повезује чињенице ,објекте и појаве представљени моделом.сликом или графиком
-разликује и објасни Земљина кретања
-закључује физичко географске законитости у географском омотачу
-објашњава утицај спољашњих сила Земље на географски омотач
-Ученик описује природне и друштвене одлике континената
-повезује и препознаје стране света на географској карти и простору
-повезује и описује утицај спољашњих сила Земље на географски простор
-објашњава утицај природних и друштвених фактора на развој и размештај становништва
-објашњава и одређује распоред копна и воде на Земљи
-повезује географске чињенице,појаве и процесе у географском омотачу
-Ученик одређује распоред небеских тела у Сунчевом систему
-одређује стране света у простору на геогарфској карти
-препознаје појаве и процесе везане за кретање Земље
-дефинише и препознаје појмове географског омотача Земље
-препознаје и објашњава утицај спољашњих сила на географски омотач Земље
-препознаје димензије Земље и последице Земљиног облика
-Ученик именује слојеве Земљиног омотача и опише облик Земље
-именује Земљина кретања
-препознаје смер ротације са смером кретања Земље
-именује Земљине сфере
-именује елементе реке
-наведе својства морске воде
-препознаје климатске типове
-помоћу карте именује типове климе
-наведе примере за заштиту живог света на Земљи
 
 
ШЕСТИ РАЗРЕД
 
  Назив наставне теме Одличан (5) Врло добар (4) Добар (3) Довољан (2)
1. КАРТОГРАФИЈА -Ученик самостално изводи закључке о природи и друштву са географијом као науком
-самостално успоставља везе између физичко географских и друштвено географских објеката,појава и процеса
-одређује и објашњава математичко географски положај на Земљи
-самостално анализира,чита и тумачи географске и тематске карте
-помоћу географске карте оријентише се у простору
-Ученик описује физичко географске и друштвено географске појаве и процесе
-повезује и објашњава математичко географски положај на Земљи
-повезује и описује начине оријентције у постору
-анализира и чита географске карте
-помоћу карте објашњава начине оријентације у простору
-Ученик одређује распоред географских и математичких елемената карте
-одређује стране света у простору на геогарфској карти
-препознаје општегеографске и тематске карте
-дефинише и препознаје начине оријентације у простору
-чита општегеографске и тематске карте
-Ученик именује стране света на географској карти
-именује географске и математичке елементе карте
-препознаје начине оријентације на карти
-чита општегеографске карте уз помоћ наставника
-именује појмове картографије и карте
-наводи географске објекте уз помоћ наставника
2. СТАНОВНИШТВО И НАСЕЉА -Учник самостално успоставља везе између физичко географских и друштвено географских објеката,појава и процеса
-самостално анализира,чита и тумачи географске и тематске карте
-помоћу географске карте оријентише се у простору
-објашњава и анализира компоненте популационе динамике и њихов утицај на формирање укупних демографских потенцијала на примерима Србије,Европе и света
-закључује и доводи у везу размештај светског становништва са природним карактеристикама простора
-Ученик логички описује природне и друштвене одлике континената
-повезује и препознаје стране света на географској карти и простору
-објашњава утицај природних и друштвених фактора на развој и размештај становништва
-објашњава континуиране процесе у развоју насеља и даје примере у Србији,Европи и свету
-анализира различита обележја светског становништва и развија свест о солидарности између припадника различитих социјалних,етничких и културних група
-Ученик описује општегеографске и тематске карте
-чита општегеографске и тематске карте
- одређује размештај светског становништва са природним карактеристикама простора
-анализира различита обележја светског становништва и развија свест о солидарности између припадника различитих социјалних,етничких и културних група
-описује процесе у развоју насеља
-одређује типове насеља и урбане и руралне процесе
-Ученик препознаје природне и друштвене одлике континената
- препознаје стране света на географској карти и простору
-чита општегеографске карте уз помоћ наставника
-препознаје процесе у развоју насеља
-именује типове насеља и урбане и руралне процесе
-уз помоћ географске карте именује разлике урбаних и руралних насеља
-разликује структуре становништва и врсте миграција
-анализира процес развоја насеља уз помоћ наставника
 
 
3. ДРЖАВА И ИНТЕГРАЦИОНИ ПРОЦЕСИ -Ученик објашњава и анализира компоненте популационе динамике и њихов утицај на формирање укупних демографских потенцијала на примерима Србије,Европе и света
-закључује и доводи у везу размештај светског становништва са природним карактеристикама простора
-доводи у везу размештај привредних објеката и квалитет животне средине
-вреднује алтернативе за одрживи развој у својој животној средини
-самостално објасни процесе који су довели до формирања савремене политичко географске карте света
-Ученик објашњава утицај природних и друштвених фактора на развој и размештај становништва
-објашњава континуиране процесе у развоју насеља и даје примере у Србији,Европи и свету
-анализира различита обележја светског становништва и развија свест о солидарности између припадника различитих социјалних,етничких и културних група
-објасни политичко географску структуру државе
-представи процесе који су довели до формирања савремене политичко географске карте света
-Ученик анализира различита обележја светског становништва и развија свест о солидарности између припадника различитих социјалних,етничких и културних група
-описује процесе у развоју насеља
-одређује типове насеља и урбане и руралне процесе
- одређује размештај светског становништва са природним карактеристикама простора
-описује политичко географску структуру државе
-одређује размештај објеката и квалитет животне средине
 
-Ученик препознаје процесе у развоју насеља
-именује типове насеља и урбане и руралне процесе
-уз помоћ географске карте именује разлике урбаних и руралних насеља
-разликује структуре становништва и врсте миграција
-анализира процес развоја насеља уз помоћ наставника
-именује политичко географску структуру државе
-одређује размештај објеката и квалитет животне средине уз помоћ наставника
-разликује географску структуру државе
 
4. ГЕОГРАФИЈА ЕВРОПЕ -Ученик самостално објасни политичко географску структуру државе
-објашњава и анализира компоненте популационе динамике и њихов утицај на формирање укупних демографских потенцијала на примерима Србије,Европе и света
-самостално објасни процесе који су довели до формирања савремене политичко географске карте света
-објасни и анализира како се издвајају географске регије
-илуструје и анализира уз помоћ карте најважније географске објекте,појаве и процесе на простору Европе
 
-Ученик објашњава утицај природних и друштвених фактора на развој и размештај становништва
-анализира различита обележја становништва Европе и развија свест о солидарности између припадника различитих социјалних,етничких и културних група Европе
-представи процесе који су довели до формирања савремене политичко географске карте Европе
-објасни политичко географску структуру државе
-објасни како се издвајају географске регије Европе
 
 
-Ученик анализира различита обележја светског становништва и развија свест о солидарности између припадника различитих социјалних,етничких и културних група
- одређује размештај  становништва Европе са природним карактеристикама простора
-описује политичко географску структуру држава Европе
-одређује размештај објеката и квалитет животне средине
-уз помоћ карте одређује географске регије
 
-Ученик именује политичко географску структуру државе
-одређује размештај објеката и квалитет животне средине уз помоћ наставника
-разликује географску структуру државе
-именује политичко географску структуру држава Европе
- именује географске регије Европе
-препознаје најважније географске објекте,појаве и процесе на простору Европе
-уз помоћ наставника наводи географске регије Европе на карти
 
СЕДМИ РАЗРЕД
  Назив наставне теме Одличан (5) Врло добар (4) Добар (3) Довољан (2)
1. ГЕОГРАФСКЕ РЕГИЈЕ ЕВРОПЕ,АЗИЈЕ,АФРИКЕ
СЕВЕРНЕ И ЈУЖНЕ АМЕРИКЕ,
АУСТРАЛИЈЕ,
АНТАРКТИКА
-Ученик самостално изводи закључке о природи и друштву са географијом као науком
-самостално успоставља везе између физичко географских и друштвено географских објеката,појава и процеса
-логички повезује географске појмове и проналази на географској карти
-самостално анализира,чита и тумачи географске и тематске карте
-помоћу географске карте оријентише се у простору
-решава и закључује везу између физичко географских и друштвено географских појмова света
-уочава битне чињенице о климатским карактеристикама регија света
-самостално илуструје на немој карти света најважније физичко географске и друштвено географске објекте
-лако и самостално издваја макро и микро облике рељефа континената
-решава и анализира утицај географске ширине,рељефа,односа копна и мора,морских струја на обликовање макро рељефа континената
-критички расуђује о бројном стању становништва света
-решава проблеме на нивоу стваралачког мишљења
-логички закључује и указује на узроке и последице кретања становништва
-самостално тумачи и израђује тематске карте света
-уочава примере позитивног утицаја човека на животну средину
-истражује утицај Европске уније на демографске,економске и политичке процесе у свету
-самостално објашњава настанак пустиња
-лако и самостално проналази на географској карти света државе
 
-Ученик описује физичко географске и друштвено географске појаве и процесе
-повезује и објашњава математичко географски положај на Земљи
-повезује и описује начине оријентције у постору
-анализира и чита географске карте
-помоћу карте објашњава начине оријентације у простору
-уочава проблеме на нивоу стваралачког мишљења
- закључује и указује на узроке и последице кретања становништва
-самостално тумачи и израђује тематске карте света
-уочава примере позитивног утицаја човека на животну средину
-истражује утицај Европске уније на демографске,економске и политичке процесе у свету
- објашњава настанак пустиња
- самостално проналази на географској карти света државе
самостално анализира,чита и тумачи географске и тематске карте
-помоћу географске карте оријентише се у простору
-решава и закључује везу између физичко географских и друштвено географских појмова света
-уочава битне чињенице о климатским карактеристикама регија света
- илуструје на немој карти света најважније физичко географске и друштвено географске објекте
- описује и  издваја макро и микро облике рељефа континената
- анализира утицај географске ширине,рељефа,односа копна и мора,морских струја на обликовање макро рељефа континената
-описује распоред и бројно стање становништва света
-критички анализира миграције становништва појединих регија света
-уочава економске односе држава
-разуме распоред климатских,рељефних целина на географској карти
-илуструје физичко географске објекте на немој карти
 
 
 
-Ученик одређује распоред географских и математичких елемената карте
-одређује стране света у простору на геогарфској карти
-препознаје општегеографске и тематске карте
-дефинише и препознаје начине оријентације у простору
-чита општегеографске и тематске карте
- илуструје на немој карти света најважније физичко географске и друштвено географске објекте уз помоћ наставника
- одређује и  издваја макро и микро облике рељефа континената
- описује утицај географске ширине,рељефа,односа копна и мора,морских струја на обликовање макро рељефа континената
-описује распоред и бројно стање становништва света
-издваја и уочава миграције становништва појединих регија света
-уочава економске односе држава
-разуме распоред климатских,рељефних целина на географској карти
-илуструје друштвено географске објекте на немој карти уз помоћ наставника
-уочава проблеме на нивоу стваралачког мишљења
- указује на узроке и последице кретања становништва
-тумачи  тематске карте света
-уочава примере позитивног утицаја човека на животну средину
-одређује утицај Европске уније на демографске,економске и политичке процесе у свету
- објашњава настанак пустиња
- проналази на географској карти света државе уз помоћ наставника
-чита  географске и тематске карте
-помоћу географске карте оријентише се у простору
 
-Ученик именује стране света на географској карти
-именује географске и математичке елементе карте
-препознаје начине оријентације на карти
-чита општегеографске карте уз помоћ наставника
-именује појмове картографије и карте
-наводи географске објекте уз помоћ наставника
-препознаје проблеме на нивоу стваралачког мишљења
- именује узроке и последице кретања становништва
-препознаје тематске карте света
-наводи примере позитивног утицаја човека на животну средину
-именује утицај Европске уније на демографске,економске и политичке процесе у свету
- препознаје настанак пустиња уз помоћ наставника
- проналази на географској карти света државе уз помоћ наставника
-препознаје  географске и тематске карте
-помоћу географске карте оријентише се у простору
- одређује и  издваја макро и микро облике рељефа континената
- препознајеутицај географске ширине,рељефа,односа копна и мора,морских струја на обликовање макро рељефа континената
-наводи распоред и бројно стање становништва света
-издваја  миграције становништва појединих регија света
-уочава економске односе држава
-именује распоред климатских,рељефних целина на географској карти
 
 
ОСМИ РАЗРЕД
  Назив наставне теме Одличан (5) Врло добар (4) Добар (3) Довољан (2)
1. ГЕОГРАФСКИ ПОЛОЖАЈ
ФИЗИЧКО ГЕОГРАФСКЕ
ОДЛИКЕ СРБИЈЕ
-Ученик самостално анализира тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује
-лако и логички одређује географски положај Србије и доводи га у везу са историјско географским развојем
-учествује у предлагању и реализацији истраживачког пројекта везаног за граничне прелазе
-самостално анализира физичко географске и друштвено географске карактеристике граница
-логички закључује о узроцима и последицама геотектонских процеса на територији Србије
-уочава облике рељефа на територији Србије
-доводи у везу распрострањеност биљног и животињског света и физичко географске одлике Србије
-самостално илуструје физичко географске одлике рељефа на немој карти Србије
-логички повезује распоред хидрографије на територији Србије
- Ученик илуструје физичко географске одлике рељефа на немој карти Србије
- повезује распоред хидрографије на територији Србије
- самостално анализира тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује
-лако  одређује географски положај Србије и доводи га у везу са историјско географским развојем
-учествује у предлагању и реализацији истраживачког пројекта везаног за граничне прелазе
- анализира физичко географске и друштвено географске карактеристике граница
- закључује о узроцима и последицама геотектонских процеса на територији Србије
-уочава облике рељефа на територији Србије
-доводи у везу распрострањеност биљног и животињског света и физичко географске одлике Србије
Ученик препознаје узроке и последице геотектонских процеса на територији Србије
- Ученик илуструје физичко географске одлике рељефа на немој карти Србије уз помоћ наставника
- описује распоред хидрографије на територији Србије
-  анализира тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује
-одређује географски положај Србије и доводи га у везу са историјско географским развојем
-учествује у предлагању и реализацији истраживачког пројекта везаног за граничне прелазе
-описује облике рељефа на територији Србије
-доводи у везу распрострањеност биљног и животињског света и физичко географске одлике Србије
 
-Ученик наводи распрострањеност биљног и животињског света и физичко географске одлике Србије
-препознаје физичко географске и друштвено географске карактеристике граница
-именује узроке и последице геотектонских процеса на територији Србије
-препознаје облике рељефа на територији Србије
-анализира тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује уз помоћ наставника
-одређује географски положај Србије и доводи га у везу са историјско географским развојем уз помоћ наставника
- наводи распоред хидрографије на територији Србије
-именује и препознаје физичко географске облике на карти Србије уз помоћ наставника
 
2. ДРУШТВЕНО ГЕОГРАФСКЕ ОДЛИКЕ СРБИЈЕ -Ученик самостално анализира тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује
-учествује у предлагању и реализацији истраживачког пројекта
самостално анализира физичко географске и друштвено географске карактеристике граница
-логички објашњава популациону динамику Србије
-изводи закључке о утицају популационе динамике на структуре становништва у нашој земљи
-уз помоћ карте Србије и других информација анализира утицај природних и друштвених фактора на азвој и размештај привредних делатности у нашој земљи
- Ученик закључује и анализира тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује
-логички објашњава популациону динамику Србије
-изводи закључке о утицају популационе динамике на структуре становништва у нашој земљи
-анализира физичко географске и друштвено географске карактеристике граница
-анализира графичке приказе структуре становништва
-објашњава утицај природних и друштвених фактора на настанак,развој и трансформацију насеља у нашој земљи
-доводи у везу размештај привредних делатности са квалитетом животне средине
 
 
-Ученик анализира тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује
-учествује у предлагању и реализацији истраживачког пројекта везаног за граничне прелазе
-описује утицај природних и друштвених фактора на настанак,развој и трансформацију насеља у нашој земљи
-анализира физичко географске и друштвено географске карактеристике граница
-илуструје распоред становништва Србије на немој карти
-описује историјске миграције у нашој земљи
-одређује економску структуру становништва
-уз помоћ карте приказује етничку припадност становништва
-Ученик препознаје тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује уз помоћ наставника
-именује и препознаје физичко географске облике на карти Србије уз помоћ наставника
-препознаје географски положај Србије и доводи га у везу са историјско географским развојем уз помоћ наставника
-наводи историјске миграције у нашој земљи
-именује економску структуру становништва
-уз помоћ карте и уз помоћ наставника приказује етничку припадност становништва
-препознаје утицај природних и друштвених фактора на настанак,развој и трансформацију насеља у нашој земљи
 
3. КУЛТУРНА БАШТИНА И ГЕОГРАФИЈА ЗАВИЧАЈА
СРБИ У ДИЈАСПОРИ
-Ученик описује репрезентативне објекте природне и културне баштине и означава их на карти
-процењује важност очувања природне и културне баштине Србије
-учествује у предлагању и реализацији истраживачког пројекта у завичају
-логички класификује облике рељефа у завичају
-самостално анализира утицај климатских фактора и климатских елемената на климу завичаја
-уочава начине коришћења вода у завичају
-самостално објашњава популациону политику становништва завичаја
-логички закључује утицај историјских и савремених миграција на размештај Срба у свету
-учествује у предлагању и реализацији истраживачког пројекта везаних за Србе ван Србије
- Ученик закључује и анализира тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује
-логички објашњава популациону динамику Србије
-изводи закључке о утицају популационе динамике на структуре становништва завичаја
-анализира репрезентативне објекте природне и културне баштине и означава их на карти
-логички анализира утицај климатских фактора и климатских елемената на климу завичаја
-уочава начине коришћења вода у завичају
-објашњава популациону политику становништва завичаја
- закључује утицај историјских и савремених миграција на размештај Срба у свету
-учествује у предлагању и реализацији истраживачког пројекта везаних за Србе ван Србије
 
 
-Ученик уз помоћ карте приказује етничку припадност становништва
-илуструје распоред становништва Србије на немој карти
- анализира утицај климатских фактора и климатских елемената на климу завичаја
-уочава начине коришћења вода у завичају
-описује популациону политику становништва завичаја
- одређује утицај историјских и савремених миграција на размештај Срба у свету
-учествује у предлагању и реализацији истраживачког пројекта везаних за Србе ван Србије
-анализира тематске карте и статистичке податке везане за наставну тему и графички их приказује уз помоћ наставника
-објашњава популациону динамику Србије
-наводи  утицај популационе динамике на структуре становништва завичаја
 
 
-Ученик наводи историјске миграције у нашој земљи
-именује економску структуру становништва
-уз помоћ карте и уз помоћ наставника приказује етничку припадност становништва
-препознаје утицај природних и друштвених фактора на настанак,развој и трансформацију насеља у нашој земљи
- препознаје утицај климатских фактора и климатских елемената на климу завичаја
-наводи начине коришћења вода у завичају
-именује популациону политику становништва завичаја
-препознаје утицај историјских и савремених миграција на размештај Срба у свету
-именује  утицај популационе динамике на структуре становништва завичаја
 
 
Оцену недовољан (1)добија ученик који није усвојио основна знања из области и програма географије за пети,шести,седми и осми разред.