Математика
КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА МАТЕМАТИКА
Елементи оцењивања из математике:
- усвојеност образовних садртжаја;
- примена знања;
- активност ученика;
Ученик у току школске године може добити оцене на основу:
- писмених провера знања-контролних вежби и писмених задатака;
- усменог одговарања;
- активности на часу;
- домаћих задатака;
- презентација;
За оцену 2 ученик уме да:
1) Врши појединачне рачунске операције у скупу
2) Реши једноставну једначину, неједначину или систем једначина
3) Уме да преводи бројеве из једног записа у други (нпр. рационални број из облика у децимални запис и обрнуто) и да их упоређује када су дати у истом запису;
4) Препознаје основне геометријске појмове (нпр. праве, дужи, полуправе...) пребројава их, црта и обележава;
5) Уз помоћ наставника уочава сложеније геометријске објекте, облежава их, црта, уме да израчуна обим и површину равних, круга, геометријских фигура када су непосредно задати подаци за њихово израчунавање;
6) Рачуна површину и запремину коцке и квадра када су дате њене ивице;
7) Уочава геометријска тела у реалном окружењу и зна њихове осноцне елементе;
8) Правилно користи јединице мере за дужину, површину, запремину, масу, време и уме да претвара већу јединицу у мању;
9) Користи различите апоене новца;
10) Уме да одреди проценат од задане величине;
11) Прочита и разуме податак са графикона, дијаграма или табеле;
12) Ангажован је на часу, ради домаће задатке, одговара на постављена захтеве у оквиру својих способности, писмене задатке и контролне вежбе одрађује са бар 30% од укубног броја поена.
За оцену 3 ученик треба да:
1) Израчунава једноставније бројевне изразе;
2) Решава једноставније једначине и неједначине, као и системе линеарних једначина;
3) Пореди бројеве дате у различитим записима;
4) Зна основне геометријске појмове;
5) Влада појмовима троугао, четвороугао и круг; рачуна њихове обиме и површине када су непосредно дати подаци за њихово израчунавање; уме да примени Питагорину теорему;
6) Рачуна површину и запремину геометријских тела (призма, пирамида, ваљак, купа, лопта) када су непосредно дати подаци за њихово рачунање;
7) Уочава зависне величине; зна да их представи графички;
8) Врши једноставније конструкције;
9) Уме да израчуна проценат од задане величине и обрнуто;
10) Влада наставним садржајима до нивоа разумевања;
11) Акриван је на часу, уредно ради домаће задатке, релативно је самосталан у раду, има позитиван однос према раду;
12) На писменим и контролиним задацима остварује бар 50% од укупног броја бодова.
За оцену 4 ученик треба да:
1) Израчунава сложеније бројевне изразе и изразе са променљивом(им) за дате вредности променљиве(их)
2) Поставља изразе на основу текстуалних задатака и решава их;
3) Влада рачунским операцијама у скупу R. Решава сложене једначине и неједначине;
4) Повезује наставне садржаје;
5) Влада геометријским појмовима;
6) Израчунава непознате елементе равних геометријских фигура и геометријских тела када потребним елементи нису сви непосредно задани;
7) Решава једноставније проблемске задатке;
8) Примењује стечена знања из свих области на нове ситуације;
9) Самосталан је у раду, активан на часу, изузетно мотивисан;
10) На писменим проверама остварује бар 70% од укупног броја бодова;
За оцену 5 ученик треба да:
1) Израчунава сложене бројевне изразе и изразе са променљивом за задане вредности променљивих;
2) Решава сложене једначине и неједначине и системе једначина;
3) Дискутује решења;
4) Примењује једначине, неједначине и системе једначина на различите проблемске ситуације;
5) Суверено влада рачунским операцијама у скупу R;
6) Изузетно добро влада геометријским појмовима;
7) Повезује наставне садржаје;
8) Ради задатке ‘’са идејом’’;
9) Самосталан је у раду, иновативан, креативан, максимално одговоран;
10) На писменим проверама остварује бар 90% од укупног броја бодова;