Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






Математика

КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА МАТЕМАТИКА
 
 
Елементи оцењивања из математике:

     - усвојеност образовних садртжаја;
     - примена знања;
     - активност ученика;

Ученик у току школске године може добити оцене на основу:

     - писмених провера знања-контролних вежби и писмених задатака;
     - усменог одговарања;
     - активности на часу;
     - домаћих задатака;
     - презентација;

За оцену 2 ученик уме да:
1) Врши појединачне рачунске операције у скупу 
2)   Реши једноставну једначину, неједначину или систем једначина
3)   Уме да преводи бројеве из једног записа у други (нпр. рационални број из облика у децимални запис и обрнуто) и да их упоређује када су дати у истом запису;
4)   Препознаје основне геометријске појмове (нпр. праве, дужи, полуправе...) пребројава их, црта и обележава;
5)   Уз помоћ наставника уочава сложеније геометријске објекте, облежава их, црта, уме да израчуна обим и површину равних, круга, геометријских фигура када су непосредно задати подаци за њихово израчунавање;
6)   Рачуна површину и запремину коцке и квадра када су дате њене ивице;
7)   Уочава геометријска тела у реалном окружењу и зна њихове осноцне елементе;
8)   Правилно користи јединице мере за дужину, површину, запремину, масу, време и уме да претвара већу јединицу у мању;
9)   Користи различите апоене новца;
10) Уме да одреди проценат од задане величине;
11) Прочита и разуме податак са графикона, дијаграма или табеле;
12) Ангажован је на часу, ради домаће задатке, одговара на постављена захтеве у оквиру својих способности, писмене задатке и контролне вежбе одрађује са бар 30% од укубног броја поена.

За оцену 3 ученик треба да:
1) Израчунава једноставније бројевне изразе;
2) Решава једноставније једначине и неједначине, као и системе линеарних једначина;
3) Пореди бројеве дате у различитим записима;
4) Зна основне геометријске појмове;
5) Влада појмовима троугао, четвороугао и круг; рачуна њихове обиме и површине када су непосредно дати подаци за њихово израчунавање; уме да примени Питагорину теорему;
6) Рачуна површину и запремину геометријских тела (призма, пирамида, ваљак, купа, лопта) када су непосредно дати подаци за њихово рачунање;
7) Уочава зависне величине; зна да их представи графички;
8) Врши једноставније конструкције;
9) Уме да израчуна проценат од задане величине и обрнуто;
10) Влада наставним садржајима до нивоа разумевања;
11) Акриван је на часу, уредно ради домаће задатке, релативно је самосталан у раду, има позитиван однос према раду;
12) На писменим и контролиним задацима остварује бар 50% од укупног броја бодова.

За оцену 4 ученик треба да:
1) Израчунава сложеније бројевне изразе и изразе са променљивом(им) за дате вредности променљиве(их)
2) Поставља изразе на основу текстуалних задатака и решава их;
3) Влада рачунским операцијама у скупу R. Решава сложене једначине и неједначине;
4) Повезује наставне садржаје;
5) Влада геометријским појмовима;
6) Израчунава непознате елементе равних геометријских фигура и геометријских тела када потребним елементи нису сви непосредно задани;
7) Решава једноставније проблемске задатке;
8) Примењује стечена знања из свих области на нове ситуације;
9) Самосталан је у раду, активан на часу, изузетно мотивисан;
10) На писменим проверама остварује бар 70% од укупног броја бодова;

За оцену 5 ученик треба да:
1) Израчунава сложене бројевне изразе и изразе са променљивом за задане вредности променљивих;
2) Решава сложене једначине и неједначине и системе једначина;
3) Дискутује решења;
4) Примењује једначине, неједначине и системе једначина на различите проблемске ситуације;
5) Суверено влада рачунским операцијама у скупу R;
6) Изузетно добро влада геометријским појмовима;
7) Повезује наставне садржаје;
8) Ради задатке ‘’са идејом’’;
9) Самосталан је у раду, иновативан, креативан, максимално одговоран;
10) На писменим проверама остварује бар 90% од укупног броја бодова;