Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






Физика

КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА ФИЗИКА
 
Ученици од шестог до осмог разреда се из физике оцењују на три начина:
1. писмено,
2. усмено,
3. на основу активности на часу.
 
Усмено одговарање:
 
Ученици увек треба да буду припремљени за усмени одговор. Могу бити испитивани сваког часа, с тим што имају право једном у току полугодишта на извињење и то пре почетка часа, уколико процене да нису спремни за одговарање. Извињење се не може искористити када наставник прозове ученика, већ искључиво пре. Оцена се уписује у дневник. Ученици могу поправљати своје усмене одговоре.
 
Контролне вежбе:
 
Контролне вежбе изводиће се према унапред утврђеном плану који ће бити истакнут на сајту школе. Оцена се уписује у дневник.
У табели су истакнути критеријуми за оцењивање контролне вежбе:
 

оцена проценат образовниниво образовниниво
1 0-29%    
2 30%-49% основниниво препознавање
3 50%-69% средњиниво репродукција
4 70%-85% средњиниво разумевање
5 86%-100% напредниниво примена
 
Активност ученика:
 
У активности ученика спадају кратки усмени одговори на часу приликом обнављања или обраде нове лекције, израда домаћих задатака, рад лабораторијских вежби, кратки пројекти, петнаестоминутне провере, израда цртежа и презентација. Настваник сваки час прати активности ученика и благовремено бележи у своју педагошку свеску. На тај начин наставник формативно оцењује ученика. Целокупна активност ученика може бити изражeна сумативном оценом у дневнику.
 
Петнаестоминутне провере:
 
Овакав вид провере не мора бити унапред најављен. Служи као повратна информација ученику и наставнику о постигнућу ученика, утиче на оцену из активности и може се узети у обзир приликом утврђивања закључне оцене. 
 
 
Школска свеска:
 
Наставник може да оцени радну свеску ученика на крају полугодишта/школске године. Наставник оцењује: садржај свеске, уредност, цртеже, додатне текстове...
 
Критеријуми за вредновање групног рада:
 
Групнирад Елементи процене задатка са показатељима
Нивопостигнућа Рад у групи Познавање тематике Размена, повезивање и примена идеја
комплетно Ученик сарађује са члановима групе, уважава њихове потребе како би се задатак што успешније обавио. Ученик поседује знања, активно подстиче размену идеја и знања са члановима групе и уважава њихове идеје. Ученик размењује идеје са другима и примењује идеје за решавање задатка.
делимично Ученику је потребна помоћ како би сарађивао са члановима групе. Ученик поседује извесна знања и мало суделује у размени идеја. Ученику је потребна помоћ у примени идеја у решавању задатка
ништа Ученик је неуспешан кад ради у групи. Ученик омаловажава мишљење осталих чланова у тиму. Ученик не доприноси заједничком раду.

Врста, ниво и обим знања и ангажовање ученика оцењују се тако да оцену:

одличан (5) добија ученик који у потпуности показује способност трансформације знања и примене у новим ситуацијама; лако лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe; самостално изводи закључке који се заснивају на подацима; решава проблеме на нивоу стваралачког мишљења и у потпуности критички рaсуђуje; показује изузетну самосталност уз изузетно висок степен активности и ангажовања.
врло добар (4) добија ученик који у великој мери показује способност примене знања и лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe; самостално изводи закључке који се заснивају на подацима; решава поједине проблеме на нивоу стваралачког мишљења и у знатној мери критички рaсуђуje; показује велику самосталност и висок степен активности и ангажовања.
добар (3) добија ученик који у довољној мери показује способност употребе информација у новим ситуацијама; у знатној мери лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe; већим делом самостално изводи закључке који се заснивају на подацима и делимично самостално решава поједине проблеме; у довољној мери критички рaсуђуje; показује делимични степен активности и ангажовања.
довољан (2) добија ученик који знања која је остварио су на нивоу репродукције, уз минималну примену; у мањој мери лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe и искључиво уз подршку наставника изводи закључке који се заснивају на подацима; понекад је самосталан у решавању проблема и у недовољној мери критички рaсуђуje; показује мањи степен активности и ангажовања.
недовољан (1) добија ученик који знања која је остварио нису ни на нивоу препознавања и не показује способност репродукције и примене; не изводи закључке који се заснивају на подацима; критички не рaсуђуje; не показује интересовање за учешће у активностима нити ангажовање.
Закључна оцена утврђује се на крају првог и другог полугодишта, на основу свих појединачних оцена (*најмање четири оцене током полугодишта) које су унете у дневник од почетка школске године.
Закључна оцена не може да буде већа од највеће појединачне оцене уписане у дневник, добијене било којом техником провере знања.
Закључна оцена на полугодишту не узима се у обзир приликом утврђивања аритметичке средине на крају другог полугодишта.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена оставрености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.

Опис потребних знања и вештина за добијање оцене из физике:

Оцена одличан (5)
  • Ученик примењује знања, укључујући и методолошка, у сложеним и непознатим ситуацијама;
  • Самостално и на креативан начин објашњава и критички разматра сложене садржинске целине и информације; процењује вредност теорија, идеја и ставова;
  • Бира, повезује и вреднује различите врсте и изворе података
  • Формулише претпоставке, проверава их и аргументује решења, ставове и одлуке;
  • Решава проблеме који имају и више решења, вреднује и образлаже решења и примењене поступке;
  • Изражава се на различите начине (усмено, писано, графички, практично, и др.), укључујући и коришћење информационих технологија и прилагођава комуникацију и начин презентације различитим контекстима;
  • Самостално извршава сложене радне задатке поштујући стандардизовану процедуру, захтеве безбедности и очувања околине, показује иницијативу и прилагођава извођење, начин рада и средства новим ситуацијама;
  • Доприноси групном раду продукцијом идеја, иницира и организује поделу задатака; уважава мишљења других чланова групе и помаже им у реализацији њихових задатака, посебно у ситуацији „застоја” у групном раду; фокусиран је на заједнички циљ групног рада и преузима одговорност за реализацију продуката у задатом временском оквиру;
  • Утврђује приоритете и ризике и на основу тога планира и организује краткорочне и дугорочне активности и одређује потребно време и ресурсе;
  • Континуирано показује заинтересованост и одговорност према сопственом процесу учења, уважава препоруке за напредовање и реализује их.
  • Ученик репродукује градиво, разуме, надограђује стечена знања.
  • Самостално образлаже садржај наводећи и своје примере, решава и сложене проблеме и задатке. Одлично познаје физичке појаве, изводи закључке на основу физичких појава које је видео или замислио, повезује податке са графика и других визуелизација, корелише стечена знања са садржајима других предмета.
  • Може преносити своја знања другима и сигурно и јасно излаже сопствене ставове о проблематици.
 
Оцена врлодобар (4)
  • Логички организује и самостално тумачи сложене садржинске целине и информације;
  • Повезује садржаје и концепте из различитих области са ситуацијама из живота;
  • Пореди и разврстава различите врсте података према више критеријума истовремено;
  • Заузима ставове на основу сопствених тумачења и аргумената;
  • Уме да анализира проблем, изврши избор одговарајуће процедуре и поступака у решавању нових проблемских ситауција;
  • Изражава се на различите начине (усмено, писано, графички, практично, и др.), укључујући и коришћење информационих технологија и прилагођава комуникацију задатим контекстима;
  • Самостално извршава сложене радне задатке према стандардизованој процедури, бира прибор и алате у складу са задатком и захтевима безбедности и очувања здравља и околине;
  • Планира динамику рада, организује активности у групи, реализује сопствене задатке имајући на уму планиране заједничке продукте групног рада;
  • Планира и организује краткорочне и дугорочне активности, утврђује приоритете и одређује потребно време и ресурсе;
  • Континуирано показује заинтересованост за сопствени процес учења, уважава препоруке за напредовање и углавном их реализује.
  • У стању је да надогради стечена знања. Садржај образлаже самостално, користи задате примере и самостално решава проблеме и задатке. Познаје ознаке физичких величина, повезује задате податке, ретко не може да реши сложене проблеме и задатке, није самосталан у решавању најтежих задатака.
  • Приликом израде рачунских задатака сналази се и решава и задатке који су сасвим нови, уз повезивање свих стечених знања из свих школских предмета., коришћењем већ виђених и решених задатака.
Оцена добар (3)
  • Разуме и самостално објашњава основне појмове и везе између њих;
  • Разврстава различите врсте података у основне категорије према задатом критеријуму;
  • Уме да формулише своје ставове, процене и одлуке и објасни начин како је дошао до њих;
  • Бира и примењује одговарајуће поступке и процедуре у решавању проблемских ситуација у познатом контексту;
  • Уме јасно да искаже одређени садржај у складу са захтевом и на одговарајући начин (усмено, писмено, графички, практично, и др.), укључујући коришћење информационих технологија;
  • Самостално извршава рутинске радне задатке према стандардизованој процедури, користећи прибор и алате у складу са захтевима безбедности и очувања здравља и околине;
  • Извршава додељене задатке у складу с циљевима, очекиваним продуктима и планираном динамиком рада у групи; уважава чланове тима и различитост идеја;
  • Планира и организује краткорочне активности и одређује потребно време и ресурсе;
  • Показује заинтересованост за сопствени процес учења, уважава препоруке за напредовање и делимично их реализује.
  • Ученик репродукује и разуме основне физичке појмове, разуме садржај, али је површан у његовој примени.
  • Садржај може образложити користећи задате примере, али уз интервенцију наставника.
  • Познаје основне физичке формуле, самостално решава задатке средње тежине, и проблеме.
  • Уме да реши рачунске задатке који су слични задацима рађеним на редовној настави.
  • Понекад греши приликом самосталног решавања сложених проблема или задатака.
  • Повезује податке приказане графицима, сликама или таблицама и интерпретира их самостално.
  • Јасно излаже садржаје али је нејасан у аргументацији.
 
Оцена довољан (2)
  • Познаје и разуме кључне појмове и информације и повезује их на основу задатог критеријума;
  • Усвојиојеодговарајућутерминологију;
  • Закључује директно на основу поређења и аналогије са конкретним примером;
  • Способан је да се определи и искаже став;
  • Примењује одговарајуће поступке и процедуре у решавању једноставних проблемских ситуација у познатом контексту;
  • Уме јасно да искаже појединости у оквиру одређеног садржаја, држећи се основног захтева и на одговарајући начин (усмено, писмено, графички, практично, и др.), укључујући и коришћење информационих технологија;
  • Уз инструкције извршава рутинске радне задатке према стандардизованој процедури, користећи прибор и алате у складу са захтевима безбедности и очувања здравља и околине;
  • Извршава додељене задатке искључиво на захтев и уз подршку осталих чланова групе; уважава чланове тима и различитост идеја;
  • Планира и организује краткорочне активности на основу задатих услова и ресурса;
  • Повремено показује заинтересованост за сопствени процес учења, а препоруке за напредовање реализује уз стално праћење.
  • Ученик репродукује и препознаје основне појмове: pазуме садржај, али не зна да га примени ни образложи на непознатим задацима.
  • Познаје основне физичке формуле, али често греши приликом самосталног решавања чак и једноставних проблема и задатака.
  • Препознаје податке приказане графицима, сликама или у табелама али их не може у потпуности самостално интерпретирати, већ му је потребна помоћ наставника.
  • Аргументује површно и несигурно па је нејасан и у излагању градива.
Оцена недовољан (1)
  • Ученик који не испуњава критеријуме за оцену довољан (2) и не показује заинтересованост за сопствени процес учења, нити напредак.
  • Ученик не препознаје основне физичке појмове, или их само може набројати.
  • Не показује разумевање садржаја ни уз помоћ наставника и није у стању самостално да га репродукује.
  • Не може самостално да решава најпростије рачунске задатке.
 
Образовни стандарди за крај обавезног образовањаза наставни предмет:
 
 
 
ИСКАЗИ СТАНДАРДА
 
1. МЕХАНИКА
 
Основниниво
ФИ.1.1.1. Ученик/ученица зна појмове: мировање, кретање, правац и смер кретања, путања,пут, време, брзина, убрзање; разликује врсте кретања према облику путање и променибрзине; зна основне карактеристике равномерног и променљивог кретања; уме да израчунасредњу брзину, пређени пут и протекло време ако су му познате друге две величине.
ФИ.1.1.2. Ученик/ученица познаје смисао Њутнових закона механике и разуме да је силаузрок промене брзине и деформације тела; зна како на тело делују гравитациона сила и силатрења и препознаје појаву инерције у примерима из свакодневног живота; разликује појмовемасе, тежине и силе Земљине теже.
ФИ.1.1.3. Ученик/ученица разуме појам притиска и зна од чега он зависи код чврстих тела, утечностима и гасовима; познаје принцип спојених судова; разликује појмове рада, енергије иснаге; разликује облике механичке енергије и познаје основни смисао Закона одржањаенергије; зна основне услове равнотеже полуге и познаје њену примену код једноставних механизама, препознаје и описује врсте статичке равнотеже.
 
Средњи ниво
ФИ.2.1.1. Ученик/ученица зна физичке величине које су одређене само бројном вредношћу(пређени пут, време, маса, рад, енергија, снага) и оне које су дефинисане интензитетом,правцем и смером (брзина, убрзање, сила); разуме слагање колинеарних сила и уме да одредињихову резултанту.
ФИ.2.1.2. Ученик/ученица зна основна својства силе трења, гравитационе силе, силе
еластичности, силе потиска и разликује их у конкретним примерима у свакодневном животу;зна принцип рада простих машина (полуга, хидрауличне машине).
ФИ.2.1.3. Ученик/ученица разуме појам густине; уме да одреди хидростатички притисак;разуме порекло и карактеристике атмосферског притисака.
ФИ.2.1.4. Ученик/ученица решава једноставне проблеме и задатке који се односе на средњуи релативну брзину, равномерно и равномерно променљиво праволинијско кретање,Њутнове законе механике, примењује директну и обрнуту пропорционалност при решавањупроблема; користи и интерпретира графички и табеларни запис зависности физичкихвеличина.
ФИ.2.1.5. Ученик/ученица зна од којих величина и како зависе кинетичка енергија и
гравитациона потенцијална енергија тела у близини Земље; описује трансформисање једногоблика енергије у други у складу са Законом одржања механичке енергије.
 
Напредни ниво
ФИ.3.1.1. Ученик/ученица разуме момент силе, разуме и примењује услове равнотежеполуге; зна које силе делују на потопљено тело и уме да објасни понашање тела у течности(Архимедов закон и услов пливања); разуме разлику између преношења притиска у чврстимтелима и у флуидима; разуме и примењује Паскалов закон.
ФИ.3.1.2. Ученик/ученица разуме везу између енергије и рада и зна основни облик Законаодржања механичке енергије.
ФИ.3.1.3. Ученик/ученица уме да решава проблеме и задатке (квалитативне, рачунске, графичке, експерименталне), анализира и презентује њихове резултате.
 
2. ТОПЛОТНА ФИЗИКА
 
Основни ниво
ФИ.1.2.1. Ученик/ученица разликује основна агрегатна стања супстанце; зна да агрегатно
стање супстанце зависи од температуре и који се прелази дешавају загревањем, а који
хлађењем.
ФИ.1.2.2. Ученик/ученица зна начине промене температуре тела; препознаје ситуације у
којима долази до топлотне размене; зна да разне супстанце различито проводе топлоту и да
се запремина тела мења са променом температуре.
 
Средњи ниво
ФИ.2.2.1. Ученик/ученица разликује појмове температуре, топлоте и унутрашње енергије иобјашњава примере промене унутрашње енергије вршењем рада и топлотном разменом.
ФИ.2.2.2. Ученик/ученица познаје и описује топлотне појаве у свакодневном животу; уме даприкаже неке појаве једноставним огледима (топлотно ширење, проводљивост); зна даименује фазне прелазе; у конкретним ситуацијама уме да изабере топлотне проводнике илиизолаторе (према табличним подацима).
 
Напредни ниво
ФИ.3.2.1. Ученик/ученица зна разлику између унутрашње енергије и количине топлоте;разуме карактеристичне процесе који описују промене агрегатних стања.
ФИ.3.2.2. Ученик/ученица разуме појам специфичне топлотне капацитивности и уме дарешава проблеме и задатке који се односе на топлотну равнотежу.
*ФИ.3.2.3. Ученик/ученица разуме појам специфичне топлоте фазног прелаза и уме дарешава проблеме топлотне равнотеже који укључује фазне прелазе.
 
3. ЕЛЕКТРОМАГНЕТИЗАМ
 
Основни ниво
ФИ.1.3.1. Ученик/ученица зна врсте наелектрисања, основне начине наелектрисавања тела иосновна својства електростатичке силе; препознаје појаву статичког електрицитета усвакодневном животу; зна основна својства магнета и интеракције између магнета; познајепримену магнета у пракси; зна да Земља има магнетно поље и разуме принцип рада компаса.
ФИ.1.3.2. Ученик/ученица разликује електричне проводнике и изолаторе у свакодневномживоту; зна основне елементе струјног кола и разуме улогу извора електричне струје; уме данацрта једноставно електрично коло; зна везу између јачине струје, напона и отпорностипроводника; разликује редну и паралелну везу отпорника (потрошача) у једноставномелектричном колу.
ФИ.1.3.3. Ученик/ученица наводи примере примене различитих деловања електричне струје(магнетно, топлотно, механичко, хемијско) у свакодневном животу.
 
Средњи ниво
ФИ.2.3.1. Ученик/ученица зна да јачина поља одређује силу којом поље делује на
наелектрисање, односно магнет; уме да графички прикаже електрично поље тачкастогнаелектрисања и магнетно поље праволинијског струјног проводника; разуме појамхомогеног поља и уме графички да прикаже хомогено електрично и магнетно поље.
ФИ.2.3.2. Ученик/ученица разуме како интензитет силе зависи од количине наелектрисањатела, њиховог међусобног растојања и средине у којој се налазе и решава једноставнезадатке.
ФИ.2.3.3. Ученик/ученица разуме зашто метали проводе струју и како течности и гасовимогу постати проводници; зна да електрична отпорност металног проводника зависи одњегових димензија и врсте материјала од којег је направљен и на основу тога уме даупоређује отпорности различитих проводника; уме да повеже отпорнике редно и паралелно и израчуна еквивалентну отпорност везе.
ФИ.2.3.4. Ученик/ученица зна Омов закон за просто струјно коло; уме да повеже основнеелементе и мерне инструменте у струјно коло; може мерењем да утврди зависност јачинеструје од напона на крајевима отпорника, прикаже резултате табеларно и графички и одредиелектричну отпорност.
ФИ.2.3.5. Ученик/ученица зна од чега зависи енергија и снага електричне струје, уме даизрачуна потрошњу електричне енергије када зна снагу потрошача и економично користиелектричне уређаје.
ФИ.2.3.6. Ученик/ученица зна да магнетно поље делује силом на струјни проводник и да сена томе заснива рад електромотора.
 
Напредни ниво
ФИ.3.3.1. Ученик/ученица зна када се у електричном пољу врши рад; зна везу између радаелектричне силе и напона, као и између јачине хомогеног електричног поља и напона.
ФИ.3.3.2. Ученик/ученица графички представља магнетно поље соленоида и уочава
сличност са пољем магнетне шипке; зна да одреди правац и смер силе којом магнетно пољеделује на струјни проводник и израчуна њен интензитет; разуме магнетну интеракцијупаралелних струјних проводника.
ФИ.3.3.3. Ученик/ученица примењује Омов закон на електрична кола са различитим везамаотпорника; уме да процени како се мења јачина струје у колу при промени другихпараметара.
*ФИ.3.3.4. Ученик/ученица зна да се рад трансформатора, генератора и електромоторазаснива на електромагнетној индукцији и познаје основна својства наизменичне струје.
 
4. ТАЛАСИ И ОПТИКА
 
Основни ниво
ФИ.1.4.1. Ученик/ученица разлиује основне појмове и величине којима се описују
периодично и осцилаторно кретање: осцилатор, клатно, осцилација, амплитуда, период,фреквенција.
Ф.И.1.4.2. Ученик/ученица зна основне карактеристике звука и праволинијског простирањасветлости; упоређује брзину звука у чврстим, течним и гасовитим срединама и зна да јебрзина светлости у вакууму највећа брзина у природи; упознат је са штетним последицамабуке и прекомерног излагања Сунчевој светлости; зна где се примењује ултразвук.
ФИ.1.4.3. Ученик/ученица зна основне законе геометријске оптике и познаје примереодбијања и преламања светлости у свакодневном животу; може да демонстрира нека својствазвука и светлости једноставним огледима (резонанција звука, зависност висине тона оддужине ваздушног стуба, праволинијско простирање светлости, одбијање и преламање).
 
Средњи ниво
ФИ.2.4.1. Ученик/ученица разуме како настаје и како се преноси механички талас; зна везуизмеђу таласне дужине, фреквенције и брзине таласа и уме да је примени у решавањуједноставих задатака; разуме графички приказ таласа и уме са њега да одреди таласнудужину.
ФИ.2.4.2. Ученик/ученица разуме и описује последице праволинијског простирања
светлости; разуме одбијање и преламање светлости на равним и сферним граничним
површима; зна да објасни формирање лика код огледала и сочива и разуме да димензије икарактер лика зависе од положаја предмета; зна да је бела светлост сложена; уме да решаваједноставне квалитативне и квантитативне задатке из геометријске оптике.
ФИ.2.4.3. Ученик/ученица уме да објасни формирање лика код лупе.
 
Напредни ниво
ФИ.3.4.1. Ученик/ученица уме да повезује физичке величине које описују осцилаторнокретање (елонгација, амплитуда, период, фреквенција); разуме како се мењају положај ибрзина при осцилаторном кретању и уме то да повеже са Законом одржања енергије.
ФИ.3.4.2. Ученик/ученица зна шта је индекс преламања светлости и уме да објасни његовуулогу код преламања светлости; разуме преламање светлости кроз планпаралелну плочу,призму и сочива; разуме појаву тоталне рефлексије и њене примене у пракси.
ФИ.3.4.3. Ученик/ученица зна једначину сочива и уме да је примени; уме да објасни
принцип функционисања ока као оптичког система и формирање лика код микроскопа.
 
5. СТРУКТУРА МАТЕРИЈЕ
Основни ниво
ФИ.1.5.1.Ученик/ученица зна да је супстанца изграђена од молекула, а молекули од атома;уме да скицира модел атома и јона (језгро, омотач) и означи протон, неутрон и електрон.
ФИ.1.5.2.Ученик/ученица зна да се нуклеарни процеси користе у енергетици; зна за могућештетно деловање радиоактивног зрачења и за потребу за контролом и заштитом одрадиоактивног и електромагнетног зрачења.
 
Средњи ниво
ФИ.2.5.1.Ученик/ученица може да објасни разлику између атома и молекула; зна да сусвојства тела последица међумолекулских интеракција и топлотног кретања молекула.
ФИ.2.5.2. Ученик/ученица зна да између нуклеона делују нуклеарне силе; зна шта је
радиоактивност, може да наброји врсте зрачења и зна мере заштите.
 
Напредни ниво
ФИ.3.5.1. Ученик/ученица зна шта су изотопи и користи ознаке (A, Z) за масени и редниброј; зна шта је јонизација.
ФИ.3.5.2. Ученик/ученица уме да објасни појмове фисија и фузија; зна да имају улогу уживоту звезда, као и у нуклеарним реакторима, и познати су му примери мирнодопске иратне употребе достигнућа нуклеарне физике.
ФИ.3.5.3. Ученик/ученица зна шта су алфа, бета и гама зраци и може да напише једначинерадиоактивних распада (промене редног и масеног броја).
*ФИ.3.5.4. Ученику/ученици је познат значај физике за развој нових технологија
(суперпроводност, нанотехнологија, ласери).
 
6. МЕРЕЊЕ
 
Основни ниво
ФИ.1.6.1. Ученик/ученица пореди и процењује вредности основних физичких величина ипримењује процедуру мерења у физици.
ФИ.1.6.2. Ученик/ученица уме да подеси (припреми за мерење) и користи мерила и мернеинструменте (метарска трака, мензура, термометар, хронометар) и да одреди вредностнајмањег подеока скале.
ФИ.1.6.3. Ученик/ученица зна основне мерне јединице SI и изведене мерне јединице забрзину, убрзање, силу, енергију, снагу, електрични напон, притисак и користи префиксемили и кило; уме да табеларно прикаже мерене величине са одговарајућим мернимјединицама.
 
Средњи ниво
ФИ.2.6.1. Ученик/ученица уме да подеси (припреми за мерење) и користи мерила и мернеинструменте: вага, динамометар и унимер; уме да одреди вредност најмањег подеока скале ипроцени тачност.
ФИ.2.6.2. Ученик/ученица зна да израчуна средњу вредност мерених величина и да попунитабелу; зна да се за резултат мерења узима средња вредност мерења.
ФИ.2.6.3. Ученик/ученица зна дозвољене јединице мере изван SI система: литар, тона,светлосна година; користи префиксе микро и мега; претвара мерне јединице изведенихфизичких величина km/h, kWh, mbar; разликује Келвинову и Целзијусову скалу и уме дапретвара јединице из једне у другу.   
 
Напредни ниво
ФИ.3.6.1. Ученик/ученица зна везе изведених мерних јединица и основних мерних јединица(њутн, џул, паскал, ват, кулон, волт, тесла).
ФИ.3.6.2. Ученик/ученица уме да подеси (припреми за мерење) и користи мерила и мернеинструменте: амперметар и волтметар; уме да изабере опсег и процени тачност мерила,изврши мерења и анализира их.
ФИ.3.6.3. Ученик/ученица на основу описа поступка мерења утврђује његову исправност ипредлаже евентуалне корекције.
ФИ.3.6.4. Ученик/ученица зна да табеларно и графички прикаже резултате мерења и да саграфика одреди вредност мерене величине; уме да израчуна апсолутну и релативну грешкудиректно мерених физичких величина и да правилно запише резултат мерења; анализира идискутује добијене резултате.