Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






Ликовна култура

 КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА ЛИКОВНА КУЛТУРА


 У настави ликовне културе се прати и вреднује:

- Однос ученика према раду - прати се током целе школске године и то: кроз контролу редовног ношења прибора за рад (блока са свим радовима,темпера,четкица,посуда за воду,палете,оловки и одговарајућег осталог материјала сходно реализацији програма), редовног присуствовања на часовима ликовне културе, доследног извршавања радних задатака, ангажовања у културном животу школе.

Формативно и сумативно оцењивање:

Редовно проверавање постигнућа и праћење напредовања које се обавља полазећи од ученикових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узимају се у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена претходна постигнућа, могућности и ангажовање ученика у наставном процесу. Формативно се евидентира у педагошкој документацији наставника, а сумативно у дневник.

Бројчано оцењивање успеха ученика из предмета обавља се на основу следећих критеријума:

Оцена 2-Испоштовани основни захтеви.Способан је да заврши цртеж до краја,макар испоштован само један део постављених захтева. Разликује и користи у свом раду основне медије,материјале и технике визуелних уметности.
Ученик наводи карактеристике свог рада и није у стању да објасни шта је желео да постигне. Описује свој рад и радове других.

Оцена 3-Изводи дводимензионалне и тродимензионалне радове.Минимално истражује материјале.
Одабира адекватан садржај да би представио неку идеју или концепт. Даје стереотипна решења.
Видан је покушај,али критеријуми делимично испоштовани. Описује свој рад и радове других нпр. исказује утисак. Описује разлике које уочава на уметничким радовима из различитих земаља , култура и периода.Зна да наведе различита занимања за која су потреба знања и вештине стечени учењем у визуелним уметностима , нпр. костимограф, дизајнер , архитекта....

Оцена 4-Ученик на занимљив начин истражује и обрађује материјал. Познаје и користи у свом раду изражајне могућности класичних и савремених медија , техника и материјала визуелних уметности. Одабира адекватан садржај да би представио неку идеју или концепт. Познаје места и изворе где може да прошири своја знања везана за визуелне уметности, нпр музеј,галерија , атеље , уметничка радионица. Зна неколико примера примене визуелних уметности у свакодневном животу.Лоцира одабрана уметничка дела у историјски и друштвени контекст. Користи тачне термине, нпр. текстура , ритам , облик....када образлаже свој рад и радове других.

Оцена 5-Одабира адекватна средства медиј, материјал , технику , поступак помоћу којих ће на најбољи начин реализовати своју одабрану идеју. Изводи радове са одређеном намером користећи основне визуелне елементе и принципе да би постигао одређене ефекте. На раду се види јасна намера-идеја , вешто и доследно изведено у материјалу. Користи тачне термине из визелних уметности примерене узрасту и садржају када образлаже свој рад. Описује потребна знања и вештине које су неопходне у занимањима везаним за визуелне уметности. Користи друга места и изворе нпр. библиотека, интернет....да би проширио своја знања. Разуме међусобну повезаност и утицај уметности и других области живота. Анализира одабрана уметничка дела у односу на време настанка и према културној припадности, описује основне карактеристике и намеру уметника.