Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






Музичка култура

КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА МУЗИЧКА КУЛТУРА

 Постигнућа ученика у оквиру предмета музичка култура се вреднују: 
 - Сумативно - кроз савладавање музичких вештина и усмене провере наученог садржаја                                                      
 - Формативно - праћењем активности односно ангажовања ученика на сваком часу, кроз поседовање и коришћење уџбеника, музичког диска, односа ученика према раду

 Оценом се изражава
- степен остварености циљева и прописаних, односно прилагођених стандарда постигнућа у току савладавања програма предмета
- ангажовање ученика у настави и ваннаставним активностима 
- напредовање у односу на претходни период 
- препорука за даље напредовање ученика

Бројчане оцене су: одличан (5), врло добар (4), добар (3), довољан (2) и недовољан (1).

 Одличан (5):
-  ученик остварује веома значајан напредак у савладавању програма предмета и у потпуности самостално испуњавања захтеве који су утврђени на основном и средњем нивоу, као и већину захтева са напредног нивоа посебних стандарда постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа   
- веома висок степен ангажовања 
- примењује знања, укључујући и методолошка, у сложеним и непознатим ситуацијама 
- самостално и на креативан начин савладава музичке вештине и критички разматра сложене садржинске целине                          - анализира композиције на више различитих начина, вреднује и образлаже своја запажања      
- самостално извршава сложене задатке поштујући процедуру, захтеве безбедности и очувања околине                                      
- континуирано показује заинтересованост и одговорност према сопственом процесу учења, уважава препоруке за напредовање и реализује их.

 Врло добар (4)
- ученик остварује значајан напредак у савладавању програма предмета и у потпуности, самостално, испуњавања захтеве који су утврђени на основном и средњем нивоу, као и део захтева са напредног нивоа посебних стандарда постигнућа уз мању помоћ наставника, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа        - висок степен ангажовања
- повезује садржаје музичких задатака и концепте из различитих области са ситуацијама из живота  
- уме да анализира композицију, изврши избор одговарајуће процедуре и поступака у анализи  
- самостално извршава сложене задатке поштујући процедуру, захтеве безбедности и очувања околине 
- континуирано показује заинтересованост и одговорност према сопственом процесу учења, уважава препоруке за напредовање и реализује их.

 Добар (3):
- ученик који остварује напредак у савладавању програма предмета и у потпуности, самостално испуњавања захтеве који су утврђени на основном и већи део на средњем нивоу посебних стандарда постигнућа, односно захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа 
- средњи степен ангажовања ученика
- организује и тумачи задатке уз мању помоћ наставника
- уме да формулише своје поступке у решавању задатка, процене и одлуке и објасни начин како је дошао до решења
- анализира угледајући се на модел (уз демонстрацију); 
- самостално извршава задатке поштујући процедуру, захтеве безбедности и очувања околине  
- повремено показује заинтересованост за сопствени процес учења, а препоруке за напредовање реализује уз повремено праћење.

Довољан (2):
- ученик који остварује минималан напредак у савладавању програма предмета и испуњавања уз помоћ наставника захтеве који су утврђени у већем делу основног нивоа постигнућа, односно захтеве који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођеним стандардима постигнућа  
- низак степен ангажовања
- слабо познаје и разуме кључне појмове и информације и анализира композиције уз велику помоћ наставника                                - делимично је усвојио је одговарајућу терминологију 
- закључује директно на основу поређења са конкретним примером 
- примењује одговарајуће поступке и процедуре у решавању једноставних проблемских ситуација у познатом контексту
- уз велику помоћ наставника извршава једноставне задатке минимално поштујући процедуру, захтеве безбедности и очувања околине
- ретко показује заинтересованост за сопствени процес учења, а препоруке за напредовање реализује уз стално праћење. 
                                                                                                                                                           
Недовољан (1)                                                                                                                                                                                                - ученик који не остварује минималан напредак у савладавању програма предмета и ни уз помоћ наставника не испуњавања захтеве који су утврђени на основном нивоу постигнућа   
- нема ангажовања
- не познаје и не разуме кључне појмове и информације и не препознаје их чак ни уз помоћ наставника
- није усвојио одговарајућу терминологију 
- не уме да формулише поступке у решавању једноставних задатака чак ни на основу поређења 
- не примењује одговарајуће поступке и процедуре у решавању једноставних проблемских ситуација у познатом контексту
- не извршава најједноставније задатке нити минимално поштује процедуру
- не поштује захтеве безбедности и очувања околине 
- не жели да покуша да реализује минимално чак ни уз подршку наставника 
- не показује заинтересованост за сопствени процес учења, а препоруке за напредовање не реализује.

СТАНДАРДИ

Следећи искази описују шта ученик зна и уме на основном нивоу у свакој области.

У области Знање и разумевање ученик уме да:
МК. 1.1.1. препозна основне елементе музичке писмености
МК. 1.1.2. опише основне карактеристике - музичких инструмената и састава - историјско–стилских периода - музичких жанрова - народног стваралаштва

У области Слушање музике ученик уме, на основу слушања музичких примера, да именује:                                                      
МК. 1.2.1. музичке изражајне елементе 
МК. 1.2.2. извођачки састав 
МК. 1.2.3. музичке жанрове
МК. 1.2.4. српски музички фолклор
 
У области Музичко извођење ученик уме да: 
МК. 1.3.1. пева једноставне дечије, народне или популарне композиције
МК. 1.3.2. изводи једноставне дечије, народне или популарне композиције на бар једном инстументу

У области Музичко стваралашта ученик уме да:  
МК. 1.4.1. направи музичке инструменте користећи предмете из окружења 
МК. 1.4.2. осмисли мање музичке целине на основу понуђених модела
МК. 1.4.3. изводи пратеће ритмичке и мелодијско–ритмичке деонице на направљеним музичким инструментима
МК. 1.4.4. учествује у одабиру музике за дати жанровски и историјски контекст.

Следећи искази описују шта ученик зна и уме на средњем нивоу у свакој области:

У области Знање и разумевање ученик уме да анализира повезаност:
МК. 2.1.1. музичких елемената и карактеристика музичких инструмената са музичком изражајношћу (на пример, брз темпо са живахним карактером)
МК. 2.1.2. структуре и драматургије одређеног музичког жанра (на пример, оперски финале са догађајима у драми)                        МК. 2.1.3. облика народног музицирања са специфичним контекстом народног живота

У области Слушање музике ученик уме да:
МК. 2.2.1. опише и анализира карактеристике звучног примера кроз садејство опажених музичких елемената (на пример, узбуркана мелодија као резултат специфичног ритма, темпа, агогике, динамике, интервалске структуре)
МК. 2.2.2. препозна структуру одређеног жанра

Следећи искази описују шта ученик зна и уме на напредном нивоу у свакој области.

У области Знање и разумевање ученик:  
МК. 3.1.1. зна функцију елемената музичке писмености и извођачких састава у оквиру музичког дела  
МК. 3.1.2. разуме историјске и друштвене околности настанка жанра и облика музичког фолклора                                             
МК. 3.1.3. критички и аргументовано образлаже свој суд 
МК. 3.1.4. уме креативно да комбинује изражајне музичке елементе у естетичком контексту (одређени музички поступак доводи у везу са жељеним ефектом)

У области Слушање музике ученик уме да анализира слушни пример и открије везу опажених карактеристика са:    
МК. 3.2.1. структуралном и драматуршком димензијом звучног примера
МК. 3.2.2. жанровским и историјско–стилским контекстом звучног примера
МК. 3.2.3. контекстом настанка и примене различитих облика музичког фолклора

У области Музичко извођење ученик уме да:
МК. 3.3.1. изведе разноврсни музички репертоар певањем и свирањем као солиста и у школским ансамблима.

У области Музичко стваралаштво ученик уме да:
МК. 3.4.1. осмишљава пратеће аранжмане за Орфов инструментаријум и друге задате музичке инструменте
МК. 3.4.2. импровизује и/или компонује мање музичке целине (ритмичке и мелодијске) у оквиру различитих жанрова и стилова      МК. 3 4.3. осмисли музику за школску представу, приредбу или перформанс

Петнаестоминутне провере знања НЕ МОРАЈУ бити унапред најављене. Наставник резултате уписује у своју педагошку свеску, а за извођење оцене су непоходне минимум две провере.
 
Критеријум оцењивања петнаестоминутних провера знања:
оцена 5 - минимум 90% од укупног броја поена
оцена 4  - минимум 70% од укупног броја поена,  
оцена 3  - минимум 55% од укупног броја поена,                                                                                                                   
оцена 2  - минимум 40% од укупног броја поена