Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






Немачки језик (2. страни језик)

КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА НЕМАЧКИ ЈЕЗИКА
 
Критеријуми за оцењивање писаних провера знања:

Изражено у процентима:

                   ОЦЕНА                                 ПРОЦЕНТИ
             1 0-34
             2 35-54
             3 55-69
             4 70-85
            5 86-100
 
Ученици се оцењују на више начина :

1.Усмено одговарање
2.Писане провере знања
3.Пројекти
4.Активност на часу

Опис потребних знања у вештина :

Оцена  одличан (5)
  • Приликом усменог изражавања ученик разуме планом и програмом предвиђене речи и изразе и показује изузетно велики степен самосталности
  • Разуме планом и програмом предвиђене речи и изразе у писаном облику у великој мери и уз изузетно велики степен самосталности
  • Ученик самостално,правилно и изражајно чита
  • Приликом усменог изражавања ученик користи једноставна језичка средства у датим комуникативни ситуацијама (поздрављање,представљање,захваљивање,извињење,давање информација о себи и свом окружењу...)уз  изузетно велики степен самосталности
  • Ученик поставља неколико повезаних питања у низу,на познате теме у вези са личним потребама ,интересовањима ,обавезама ,жељама и одговара на слична питања саговорника
  • Потпуно самостално пише податке о себи и свом окружењу и пише краће саставе од неколико повезаних реченица о себи ,друштвеном и природном окружењу,аспектима приватнног и школског живота
  • Познаје и користи све граматичке елементе и конструкције предвиђене планом и програмом и уочава изузетке од  граматичких правила.У конкретним комуникативним ситуацијама веома успешно примењује дате граматичке елементе и конструкције,познаје  основне начине творбе и флексије именица ,глагола ,придева,прилога.
  • Познаје основне карактеристике традиције и културе земаља чији језик изучава .
  • На матерњем и страном језику саопштава информацију добијену од 3.лица у вези са познатим темама и комуникативним ситуацијама
  • У потпуности показује способност примене језичких вештина у новим ситацијама
  • Показује изузетно висок степен ангажовања и заинтересованости за рад
 
Оцена  врло добар (4)
  • Ученик разуме планом и програмом предвиђене речи и исказе у усменом облику у великој мери и уз велик степен самосталности
  • Ученик разуме једноставне фреквентне речи и изразе у писаном облику у великој мери и уз велики степен самосталности
  • Правилно и изражајно чита једноставне текстове уз велики степен самосталности
  • Приликом усменог изражавања користи једноставна језичка средства у датим комуникативним ситуацијама(поздрављање,представаљање,захваљивање ,извињење,давање информација о себи и свом окружењу...)уз већи степен самосталности
  • Пише податке о себи и свом окружењу
  • Познаје и у великој мери користи једноставне граматичке елементе и конструкције
  • Познаје основне одлике традиције и културе земаља чији језик изучава .Укратко описује значајне личности из прошлости и садашњости
  • У великој мери показује способност примене језичких вештина и логички повезује чињенице и појмове
  • Показује висок степен ангажовања и заинтересованости за рад
 
Оцена: добар (3)
  • Ученик разуме једноставније, фреквентне речи и изразе у усменом облику у довољној мери, уз делимичан степен самосталности.
  • Ученик разуме једноставније, фреквентне речи и изразе у писаним облику у довољној мери, уз делимичан степен самосталности.
  • Правилно изражајно чита једноставније текстове уз већи степен самосталности
  • Приликом усменом изражавања користи једноставнија језичка средства у датим комуникацијским ситуацијама (попут давања информација о себи и о свом окружењу, попут захваљивања, поздрављања)
  • Користи, познаје и употребљава најједноставније граматичке елементе и конструкције
  • У довољној мери показује способност употребе језичких вештина у новим ситуацијама
  • Показује делимичан степен ангажовања и занитересованости за рад
 
Оцена: довољан (2)
  • Ученик разуме најједноставније и најфреквентније речи, кратке и једноставне поруке и упутства у усменом облику уз мањи степен самосталности
  • Ученик разуме најједноставније и најфреквентније речи, кратке и једноставне поруке и упутства у писаном облику уз мањи степен самосталности
  • Правилно чита кракте и једноставне текстове уз повремену наставникову помоћ
  • Приликом усменог изражавања користи најједноставнија језичка средства у комуникацијским ситуацијама (приликом поздрављања, представљања, захваљивања и давања информација о себи и свом окружењу) уз мањи степен самосталности, тј. уз повремену помоћ наставника или другова
  • Језичке вештине су на нивоу репродукције
  • Показује мали степен ангажовања и заинтересованости за рад
  • Ученик има сиромашан фонд речи
 
Оцена: недовољан (1)
  • Ученик не испуњава критеријуме за оцену 2
  • Није самосталан у раду
  • Не показује интересовање  ни ангажовање за учешће у активностима
  • Није савладао ни основне граматичке структуре
  • Лош изговор речи приликом читања најједноставнијих текстова

Оцењивање пројеката
5-Ученик показује висок степен сарадње са осталим члановима групе.Изузетно је самосталан,показује изузетно висок степенактивности и ангажовања .Самостално изводи закључке на основу прикупљених података.Веома успешно презентује продукт пројекта.
4-Ученик у великој мери сарађује са осталим члановима групе .Показује самосталност,висок степен активности и ангажовања.Углавном самостално изводи закључке на основу прикупљених података .Успешно презентује продукт  пројекта.
3-Ученик у довољној мери  сарађује са осталим члановима групе.Показује довољан степен  активности и ангажовања.Делимично самостално,делимично уз помоћ осталих чланова групе изводи закључке на основу прикупљених података .Продукт пројекта презентује уз помоћ осталих чланова групе.
2-Ученик показује мали степен сарадње  са осталим члановима групе .Показује мали степен сарадње и ангажовања.Уз помоћ осталих чланова групе репродукује прикупљене  податке и презентује продукт пројекта .
1-Ученик не сарађује са осталим члановима групе.Није заинтересован за пројекат ,не учествује у активностима ,не ангажује се.
 
Вредновање ученика са тешкоћама (ИОП):
При евалуацији ученика који раде по ИОП-у неопходно је примењивати индивидуални приступ вредновања, узимајући у обзир тешкоће у гласно-говорној комуникацији, због евентуалне дислексије, те се треба омогућити и провера у писаном облику. Уколико ученик има тешкоће при писању, због евентуалне дисграфичности, ученику треба омогућити проверавање у усменом облику.
При вредновању ученичког рада треба обратити пажњу на подизање морала код ученика, на развијање осећаја самопоуздања, те подстицање на активност и повратну информацију.
Градиво је максимално сажето, а захтеви и задаци су индивидуализовани и прилагођени ученицима са тешкоћама.