Немачки језик (2. страни језик)
КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА НЕМАЧКИ ЈЕЗИКА
Критеријуми за оцењивање писаних провера знања:
Изражено у процентима:
ОЦЕНА | ПРОЦЕНТИ |
1 | 0-34 |
2 | 35-54 |
3 | 55-69 |
4 | 70-85 |
5 | 86-100 |
Ученици се оцењују на више начина :
1.Усмено одговарање
2.Писане провере знања
3.Пројекти
4.Активност на часу
Опис потребних знања у вештина :
Оцена одличан (5)
- Приликом усменог изражавања ученик разуме планом и програмом предвиђене речи и изразе и показује изузетно велики степен самосталности
- Разуме планом и програмом предвиђене речи и изразе у писаном облику у великој мери и уз изузетно велики степен самосталности
- Ученик самостално,правилно и изражајно чита
- Приликом усменог изражавања ученик користи једноставна језичка средства у датим комуникативни ситуацијама (поздрављање,представљање,захваљивање,извињење,давање информација о себи и свом окружењу...)уз изузетно велики степен самосталности
- Ученик поставља неколико повезаних питања у низу,на познате теме у вези са личним потребама ,интересовањима ,обавезама ,жељама и одговара на слична питања саговорника
- Потпуно самостално пише податке о себи и свом окружењу и пише краће саставе од неколико повезаних реченица о себи ,друштвеном и природном окружењу,аспектима приватнног и школског живота
- Познаје и користи све граматичке елементе и конструкције предвиђене планом и програмом и уочава изузетке од граматичких правила.У конкретним комуникативним ситуацијама веома успешно примењује дате граматичке елементе и конструкције,познаје основне начине творбе и флексије именица ,глагола ,придева,прилога.
- Познаје основне карактеристике традиције и културе земаља чији језик изучава .
- На матерњем и страном језику саопштава информацију добијену од 3.лица у вези са познатим темама и комуникативним ситуацијама
- У потпуности показује способност примене језичких вештина у новим ситацијама
- Показује изузетно висок степен ангажовања и заинтересованости за рад
Оцена врло добар (4)
- Ученик разуме планом и програмом предвиђене речи и исказе у усменом облику у великој мери и уз велик степен самосталности
- Ученик разуме једноставне фреквентне речи и изразе у писаном облику у великој мери и уз велики степен самосталности
- Правилно и изражајно чита једноставне текстове уз велики степен самосталности
- Приликом усменог изражавања користи једноставна језичка средства у датим комуникативним ситуацијама(поздрављање,представаљање,захваљивање ,извињење,давање информација о себи и свом окружењу...)уз већи степен самосталности
- Пише податке о себи и свом окружењу
- Познаје и у великој мери користи једноставне граматичке елементе и конструкције
- Познаје основне одлике традиције и културе земаља чији језик изучава .Укратко описује значајне личности из прошлости и садашњости
- У великој мери показује способност примене језичких вештина и логички повезује чињенице и појмове
- Показује висок степен ангажовања и заинтересованости за рад
Оцена: добар (3)
- Ученик разуме једноставније, фреквентне речи и изразе у усменом облику у довољној мери, уз делимичан степен самосталности.
- Ученик разуме једноставније, фреквентне речи и изразе у писаним облику у довољној мери, уз делимичан степен самосталности.
- Правилно изражајно чита једноставније текстове уз већи степен самосталности
- Приликом усменом изражавања користи једноставнија језичка средства у датим комуникацијским ситуацијама (попут давања информација о себи и о свом окружењу, попут захваљивања, поздрављања)
- Користи, познаје и употребљава најједноставније граматичке елементе и конструкције
- У довољној мери показује способност употребе језичких вештина у новим ситуацијама
- Показује делимичан степен ангажовања и занитересованости за рад
Оцена: довољан (2)
- Ученик разуме најједноставније и најфреквентније речи, кратке и једноставне поруке и упутства у усменом облику уз мањи степен самосталности
- Ученик разуме најједноставније и најфреквентније речи, кратке и једноставне поруке и упутства у писаном облику уз мањи степен самосталности
- Правилно чита кракте и једноставне текстове уз повремену наставникову помоћ
- Приликом усменог изражавања користи најједноставнија језичка средства у комуникацијским ситуацијама (приликом поздрављања, представљања, захваљивања и давања информација о себи и свом окружењу) уз мањи степен самосталности, тј. уз повремену помоћ наставника или другова
- Језичке вештине су на нивоу репродукције
- Показује мали степен ангажовања и заинтересованости за рад
- Ученик има сиромашан фонд речи
Оцена: недовољан (1)
- Ученик не испуњава критеријуме за оцену 2
- Није самосталан у раду
- Не показује интересовање ни ангажовање за учешће у активностима
- Није савладао ни основне граматичке структуре
- Лош изговор речи приликом читања најједноставнијих текстова
Оцењивање пројеката
5-Ученик показује висок степен сарадње са осталим члановима групе.Изузетно је самосталан,показује изузетно висок степенактивности и ангажовања .Самостално изводи закључке на основу прикупљених података.Веома успешно презентује продукт пројекта.
4-Ученик у великој мери сарађује са осталим члановима групе .Показује самосталност,висок степен активности и ангажовања.Углавном самостално изводи закључке на основу прикупљених података .Успешно презентује продукт пројекта.
3-Ученик у довољној мери сарађује са осталим члановима групе.Показује довољан степен активности и ангажовања.Делимично самостално,делимично уз помоћ осталих чланова групе изводи закључке на основу прикупљених података .Продукт пројекта презентује уз помоћ осталих чланова групе.
2-Ученик показује мали степен сарадње са осталим члановима групе .Показује мали степен сарадње и ангажовања.Уз помоћ осталих чланова групе репродукује прикупљене податке и презентује продукт пројекта .
1-Ученик не сарађује са осталим члановима групе.Није заинтересован за пројекат ,не учествује у активностима ,не ангажује се.
Вредновање ученика са тешкоћама (ИОП):
При евалуацији ученика који раде по ИОП-у неопходно је примењивати индивидуални приступ вредновања, узимајући у обзир тешкоће у гласно-говорној комуникацији, због евентуалне дислексије, те се треба омогућити и провера у писаном облику. Уколико ученик има тешкоће при писању, због евентуалне дисграфичности, ученику треба омогућити проверавање у усменом облику.
При вредновању ученичког рада треба обратити пажњу на подизање морала код ученика, на развијање осећаја самопоуздања, те подстицање на активност и повратну информацију.
Градиво је максимално сажето, а захтеви и задаци су индивидуализовани и прилагођени ученицима са тешкоћама.