Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






Грађанско васпитање

КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА КРОЗ ОБЛАСТИ  НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ
 
Области:
ЉУДСКА ПРАВА, ДЕМОКРАТСКО ДРУШТВО, ПРОЦЕСИ У САВРЕМЕНОМ СВЕТУ И ГРАЂАНСКИ АКТИВИЗАМ
 
 
За описну оцену ЗАДОВОЉАВА ученик:
 

  • Наводи елементарна права и обавезе људи у савременом свету;
  • Препознаје проблеме у вези са повредом  људских права у свом окружењу;
  • Препознаје везу између појмова право и правда;
  • Познаје начине изражавања припадности држави и нацији;
  • Уме да поброји чиниоце демократског друштва и препозна партиципацију грађана у демократском процесу;
  • Препознаје нивое власти;
  • Наводи надлежности Народне скупштине;
  • Препознаје озбиљност утицаја интернета и мобилних телефона на људе;
  • Препознаје дигитално насиље;
  • Наводи основне елементе медијске писмености;
  • Разликује појмове пол, род, родна равноправост;
  • Бира тему за истраживање као део грађанског активизма;
  • Учествује у припреми и презентацији резултата истраживања као део тима.
 
За описну оцену ДОБАР ученик:
 
  • Говори о примерима поштовања и кршења елементарних људских права;
  • Дефинише сукоб појединачних права и општег добра;
  • Разуме појмове ксенофобија, расизам, антисемитизам, антициганизам;
  • Објашњава лествицу партиципације ученика у школи: манипулација, декоративна употреба, симболичка употреба, стварна партиципација;
  • Разуме родну перспективу;
  • Уочава препреке родној равноправности;
  • Зна како да адекватно реагује у ситуацији дигиталног насиља;
  • Јасно говори о томе шта је дозвољено на интернету, а шта је опасно понашање;
  • Сагледава и тумачи односе у вршњачкој групи и њен утицај на појединца;
  • Наводи пример испољавања вршњачког притиска;
  • Сагледава медије као извор информација и дезинформација
  • Зна шта су ставови, на чему се заснивају и каква је њихова веза са понашањем;
  • Учествује у симулацији скупштинске дебате;
  • Учествује у снимању кратког филма о вредностима грађанског друштва.
 
 
За описну оцену ИСТИЧЕ СЕ ученик:
 
  • Тумачи, поштује и бори се за примену права на очување личног, породичног, националног, културног и верског идентитета и припадајуће одговорности;
  • Залаже се за право на квалитетно образовање и једнаке могућности за све и припадајуће одговорности ;
  • Дискутује и самостално закључује на тему социјалне правде;
  • Има јасно дефинисане моралне ставове и начела и активно учествује у интеркултуралном дијалогу као средству развоја поштовања различитих култура и заједничког живота;
  • Залаже се за поштовање процедура којима се регулише живот у заједници: ко је овлашћен да доноси колективне одлуке и на основу којих процедура;
  • У симулацији рада Народне скупштине активно учествује у процесу предлагања и доношења закона; даје иновативне предлоге и решења;
  • Осмишљава предлоге за решавање родно заснованог облика насиља;
  • Закључује о вези дигиталног насиља са Конвенцијом о правима детета. Истиче карактеристике и последице дигиталног насиља;
  • Објашњава понашање људи у маси и угроженост права појединца;
  • Поседује способност разумевања, критичког и аналитичког усвајања медијских садржаја;
  • Самоиницијативно предлаже и осмишљава волонтерске акције у свом окружењу;
  • Руководи свим процесима у оквиру одабраног истраживања свог тима;
  • Врши евалуацију и самоевалуацију рада и истраживања.