Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Април 2025
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






Први разред

Критеријуми оцењивања за први разред основне школе




 

 
Предмет
 
Период
 
Први ниво (најбољи)
 
Друго ниво
 
Трећи ниво
Четврти ниво
(незнатно напредовање)
Српски језик Прво
тромесечје
 
равилно изговара све гласове, везује их за слова, а слова у речи.
-Чита краће текстове са разумевањем.
-Правилно и самостално пише једноставним и пуним реченицама. Самостално исказује своје мишљење.
-Правилноупотребљава тачку и велико слово.
-Правилно шчитава повезујући речи у реченицу, правилно пише слова и повезује их у речи.
-Одваја речи приликом писања.
-Одговара на питања пуном реченицом и дословно понавља краће садржаје.
-Самосталан је у исказивању свог мишљења.
-Изговара гласове и везује их за слова.
-Шчитава и делимично разуме прочитано.
-Пише по диктату са грешкама.
-Уочава главне ликове у тексту.
-Изговара гласове и не везује их за слова.
-Делимично савладао слова.
-Пише слова са извесним грешкама не везујући их у реч.
-Уз подстицај учитеља исказује своје мишљење.
 
Прво
полоугодиште
(закључна оцена)
-Успешно је савладао сва штампана и писана слова.
Чита са разумевањем.
Пише без грешке.
-Самостално препричава краће садржаје и прича о догађајима.
-Зна и штампана и писана слова и међусобно их разликује.
-Чита повезујући речи у реченицу.
-Пише по диктату са по неком грешком.
-Одговара на питања пуном реченицом.
-Разликује писана од штампаних слова.
Пише по диктату  са извесним грешкама.
Шчитава и делимично разуме прочитано.
-Разликује писана од штампаних слова.
-Пише по диктату  са извесним грешкама.
-При читању словка.
 
Српски језик












 
 
Мишљење наставника о раду и напредовању ученика
 
(прво полугодиште)

-Ученик је успешно савладао предвиђене садржаје.
Чита са разумевањем, пише без грешака.
Самостално исказује своје мишљење пуним реченицама.

-Ученик је уз велики труд и рад успешно савладао сва слова.
-Чита са разумевањем, пише по диктату са мањим грешкама.
-Правилно употребљава тачку и велико слово.

-У односу на предзнање са почетка  школске године ученик је напредовао у писању и шчитавању с тим што делимично разуме прочитано.
-Несигуран је при употреби тачке и великог слова.
-Пуном реченицом одговара на постављено питање.
-Препорука је да вежба читање и писање и употребу тачке и великог слова.

-Ученик  је почео шк. годину без предзнања у погледу познавања слова, читања и писања.
Напредује спорије од очекиваног, распознаје сва слова, преписује текст са табле, а по диктату пише са извесним грешкама.
-Препорука је да посебну пажњу посвети писању и усавршавању технике читања.
Српски језик    
-Савладао је читање и писање, разликује знаке интерпункције као и обавештајну, упитну и узвичну реченицу.
-Уочава главне ликове и њихове особине као и просторне и временске односе.
-Дословно понавља краће садржаје и самостално описује бића по битним обележјима.

-Савладао је читање и писање, разликује знаке интерпункције као и обавештајну, упитну и узвичну реченицу.
-Уочава главне ликове, просторне и временске односе.

-Правилно пише слова и  повезује их у речи. Правилно шчитава и разуме прочитано.
-Уз подстицај препричава краће садржаје и прича о догађајима из окружења.
-Још увек греши при употреби тачке и великог слова. Разликује тачку, упитник и узвичник.

-Познаје сва штампана слова и разликује их од писаних.
-Лагано шчитава.
-При писању везује слова у реч и одваја речи при писању. Не разликује основне елементе правописа.
-Словка при читању.
-Уз помоћ учитеља уочава главне ликове у тексту.
Српски језик Крај године
(закључна оцена)
-У потпуности савладао предвиђене садржаје.
Самостално пише без грешке.
Чита брзином нормалног говора.
-Савладао је читање и писање.
-Познаје елементе правописа.
Уочава главне ликове у тексту и самостално изражава своје мишљење.
-Правилно повезује слова у реч, шчитава и разуме прочитано.
-Уз подстицај препричава краће садржаје и прича о догађајима.
-Преписује текст штампаним словима.
-Словка при читању.
Уз подстицај  уочава ликове и догађаје у тексту.
Српски језик Мишљење наставника о раду и напредовању ученика
(крај године)
-Ученик је у потпуности савладао све предвиђене садржаје.
Чита брзином нормалног говора и пише без грешке.
Препорука је да и даље вежба чита и писање како би наставио и даље да напредује у другом разреду.
-Ученик је показао велико напредовање у току другог полугодишта.
-Савладао технику читања и писање.
Успешно изражава своје мишљење о ликовима у тексту.
-Познаје основе правописа.
-Препорука је да и даље вежба читање како би стекао брзину нормалног говора.
- Ученик је напредовао у току другог полугодишта.
Правилно повезује слова у речи, шчитава и разуме прочитано.
-Препричава краће садржаје, прича о догађајима, али још увек није самосталан.
-Препорука је да вежба читање, ради на брзини писања и уредности при писању.







 
- Ученик је напредовао у току другог полугодишта. Преписује одвајајући речи при писању.
Лагано шчитава непознати текст. Још увек је несамосталан у уочавању ликова и догађаја у тексту.
-Препорукаје да и даље вежба читање и писање.









 
 
 
Предмет
 
Период
 
Први ниво (најбољи)
 
Друго ниво (оцена 4)
Трећи ниво
(оцене 2 и 3)
Четврти ниво
(незнатно напредовање)
Математика Прво
тромесечје
 
-Разликује и именује геометријска тела и фигуре.
-Одређује положај предмета према себи, другој особи и другом предмету.
-Црта отворену и затворену линију уз правилно коришћење лењира. Правилно користи одреднице у, на, ван.
-Сабира и одузима до 10 и познаје термине и знаке сабирања и одузимања. Са лакоћом решава текстуалне задатке.
 
-Одређује положаје предмета према себи. Разликује геометријска тела и фигуре.
-Црта отворену и затворену линију и правилно користи одреднице у, на, ван.
-Групише предмете према више особина.
-Броји, чита, пише и упоређује бројеве до 10.
-Сабира и одузима до 10 једноставне текстуалне задатке.
 
-Разликује предмете према величини, облику и боји.
-Разликује и уз помоћ именује и црта отворену и затворену линију.
-Правилно користи одреднице у, на, ван.
-Групише предмете према двема особинама.
-Броји, чита и пише бројеве до 10, решава једноставне задатке са сабирањем и одузимањем уз мање грешке.
 
-Уз помоћ и подстицај разликује предмете према величини, облику и боји.
-Распознаје различите врсте линија.
-Разуме одреднице у, на, ван.
-Групише предмете према једној особини.
-Пише бројеве до 5 и броји помоћу дидактичког материјала, али не разуме количину.
-Уз подстицај учитеља, а уз помоћ дидактичког материјала сабира и одузима до5.
 
Прво полоугодиште
(закључна оцена)
-Сабира и одузима до 10 и познаје термине и знаке сабирања и одузимања.
-Са лакоћом решава текстуалне задатке.
-Броји, чита, пише и упоређује бројеве до 10.
-Сабира и одузима до 10 једноставне текстуалне задатке.
-Разликује предмете према величини, облику и боји.
-Правилно користи одреднице у, на, ван.
-Броји, чита и пише бројеве до 10, решава једноставне задатке.
-Разликује предмете према величини, облику и боји.
-Разуме одреднице у, на, ван.
-Групише предмете према једној особини.
-Уз подстицај сабира и одузима до 5.


 
 
Математика












 
 
Мишљење наставника о раду и напредовању ученика
 
(прво полугодиште)

-Сабира и одузима до 10 и познаје термине и знаке сабирања и одузимања. Са лакоћом решава текстуалне задатке.
-Препоручујем да и даље вежба задатке како би их са успехом решавао.
 
-Броји, чита, пише и упоређује бројеве до 10.
-Сабира и одузима до 10  и решава једноставне текстуалне задатке.
-Препоручујем да ученик више пажње посвети вежбању текстуалних задатака како би био сигурнији при њиховом решавању.
 
-Броји, чита и пише бројеве до 10, решава једноставне задатке са сабирањем и одузимањем уз мање грешке.
-Препоручујем да се ученик више потруди како би савладао таблицу сабирања и одузимања до 10, што би му омогућило да у наредном периоду решава једноставне задатке без грешке.
 
-Разуме одреднице у, на, ван.
-Групише предмете према једној особини и уз помоћ сабира и одузима до 5.
-Пошто не разликује количину у наредном периоду је потребно радити на оспособљавању ученика да сабира и одузима до 10 и схвати количину.
Математика Треће тромесечје -Броји, чита и пише бројеве до 20, међусобно их упоређује са употребом знакова веће, мање једнако.
-Сабира и одузима бројеве до 20, познаје и користи математичку терминологију.
-Броји, чита и пише и упоређује бројеве до 100.
-Сабира и одузима до 100 и успешно решава текстуалне задатке.
-Броји, чита и пише бројеве до 20 и упоређује их уз коришћење знакова веће, мање, једнако.
-Решава једноставне текстуалне задатке.
-Броји, чита и пише бројеве до 100.
-Броји, чита и пише бројеве до 20 и упоређује их.
-Сабира и одузима до 20.
-Чита и пише бројеве до 100.
-Разликује новчанице и користи их.
-Зна ознаку непознатог броја.
-Броји чита и пише бројеве до 10 и упоређује их.
-Сабира и одузима до 5 без грешке, а до 10 са грешкама.
-Броји до 20 уз помоћ дидактичког материјала и не разликује количину.
-Разликује метални и папирни новац.





 
Математика Крај године
(закључна оцена)
 
-Сабира и одузима до 100 и успешно решава текстуалне задатке.
 

-Решава једноставне текстуалне задатке до 20.
-Броји, чита и пише бројеве до 100.

-Броји, чита и пише бројеве до 20 и упоређује их.
-Сабира и одузима до 20.
-Чита и пише бројеве до 100.
 
-Броји чита и пише бројеве до 10 и упоређује их.
-Сабира и одузима до 5 без грешке, а до 10 са грешкама.
-Зна да броји до 20.
Математика Мишљење наставника о раду и напредовању ученика
(крај године)
-Сабира и одузима бројеве до 20, познаје и користи математичку терминологију.
-Броји, чита и пише и упоређује бројеве до 100.
-Сабира и одузима до 100 и успешно решава текстуалне задатке.
-Препорука је да и даље овако успешно примењује стечена знања у раду







 
-Броји, чита, пише и упоређује бројеве до 20.
-Сабира и одузима до 20  и решава једноставне текстуалне задатке.
-Броји, чита и пише бројеве до 100.
-Препоручујем да ученик више пажње посвети вежбању текстуалних задатака како би био сигурнији при њиховом решавању.
-Броји, чита и пише бројеве до 20, решава једноставне задатке са сабирањем и одузимањем уз мање грешке.
-Чита и пише бројеве до 100.
-Препоручујем да се ученик више потруди како би савладао таблицу сабирања и одузимања до 20, што би му омогућило да у наредном периоду решава једноставне задатке без грешке.




 
-Како би ученик савладао сабирање и одузимање до 20, препорука је да се више ангажује и буде активнији у раду.






 
 
 
 
 
Предмет
 
Период
 
Први ниво (најбољи)
 
 
Друго ниво (оцена 4)
 
Трећи ниво
(оцене 2 и 3)
 
 
Четврти ниво
(незнатно напредовање)
Свет oko           око нас Прво
тромесечје
 
 
 
- Сарђује са вршњацима и одраслима у групи
-Препознаје и уважава сличности и разлике међу људима
-Препознаје осећања и поштује осећања других
-Примењује правила безбедног понашања на путу од куће до школе,приликом кретања улицом са и без тротоара и приликом преласка улице
 
-Поштује о зна правила у групи којима припада
-Уважава различитост својих вршњака и других људи
-Препознаје своја осећања и потребе другох
-Зна правила понашања у школи и насељу
-Својим речима описује опасне сизуације из свог окружења
-Именује групе којима припада и одређује своје место у њима
-Препознаје своје жеље и интересовања
-Чува своју,школску и имовину других
-Препознаје правила безбедног понашања у школи и ван ње
-Препознаје опасне ситуације у кући
-Уз помоћ наставника именује групе којима припада
-Уз подстицај препознаје осећања
-Одржава личну хигијену
-Уз подршку препознаје правила понашања у школи и насељу
-Уз помоћ даје примере опасног понашања у кући
 
Прво полоугодиште
(закључна оцена)
- Познаје и примењује знања о култури живљења и основна саобраћајна правила.
 
-У потпуности је савладао предвиђене исходе.
-Познаје  и поштује неке елементе културе живљења.
 
-У већој мери је савладао предвиђене исходе
-Делимично је савладао предвиђене исходе за овај период.
 
-Исходи за овај класификациони период су у мањој мери савладани.
Свет око нас Треће тромесечје
 
 
 
 

-  Разуме и повезује везе у природи
- Повезује биљке и животиње  са условима живота у станишту
- Разуме и повезује повезаност жовох бића
- Разуме утицај неживе природе на жива бића и обрнуто
- Разликује облике рељефа
- Схвата потребу очувања животне средине
-Идентификује биљке из окружења на основу спољашњег изгледа
-Зна и разуме улогу чука у свакодневном функционисању и сазнавању окружења

 
 
-Уочава повезаност живе и неживе природе
- Групише биљке и животиње у односу на станиште
-Уочава сличности и разлике између живих бића
- Разликује основна својства елемената неживе природе
- Познаје облике рељефа
- Именује штетан утицај човека на природу
- Зна делове свог тела и еихову улогу
 
- Разликује живу и неживу природу
- Именује биљке и животиње различитих станишта
- Именује основне карактеристике живих бића
-
 
 
- Уз помоћ наставника зна шшта чини живу и неживу природу
- Препознаје делове биљака,делове тела животиња и човека
- Не угрожава биљке и животиње у свом окружењу
- Идентификује биљке и животиње из окружења
Свет око нас 2.
полугодиште
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Крај године
(закључна оцена)
- Разликује  природу и производе људског рада на примерима из непосредног окружења
- Упоређује и групише особине различитих материјала
-Уочава понашање различитих материјала под различитим спољашњим механичким и топлотним утицајем
 
 
- Разуме природне појаве /смену обданице и ноћи,смену годишњих доба и временске прилике
- Сналази се у времену и простору
- Уочава узрочно последичен везе појава и процеса
- Разуме и описује утицај природних појава на живи свет
 
 
 
Самостално износи своје мишљење, зна узрочно-последичне везе у природи и примењује стечена знања.
-Зна да наброји материјале
-Описује особине материјала опипавањем предмета



 
 
 
 
 
 
 
- Уочава и именује различите природне појаве/смена обданице и ноћи,смена годишњих доба,временске прилике
- Сналази се у простору помоћу просторних одредница напред-назад,лево-десно, горе-доле и карактеристичних објеката
- Уочава утицај природних појава на живи свет
 
Разуме узрочно-последичне везе у природи.
 
 
 
 
 
 
- Именује различите материјале
- На основу опивавања предмета разликује особине материјала
 
 
 
 
 
 
- Именује дане у недељи,месеце у години,годишња доба
Познаје и користи временске односе пре,после,јуче, данас,сутра
- Препознаје временске одреднице напред-назад,лево-десно,горе-доле
 
 
 
 
 
Познаје  узрочно-последичне везе у природи.
 
- Препознаје материјале
 
-Уз помоћ наставника описује особине материјала
 
 
 
 
 
 
 
 
- Уз помоћ наставника именује дане у седмици и месеце у години
- Препознаје временске одреднице пре,после,јуче,данс,сутра
 
 
 
 
 
 
 
Препознаје узрочно-последичне везе у природи уз већу помоћ.
 
 
 
 
 

 
Предмет
 
Период
 
Први ниво (најбољи)
 
 
Друго ниво
 
Трећи ниво
 
 
Четврти ниво
(незнатно напредовање)
 
Ликовна култура
Прво
тромесечје
 
 
- Служи се средствима и техникама ликовно-визуелног изражавања, уз повремено истраживање поступака и могућности техника.
- Самостално описује својим речима визуелне карактеристике по којима препознаје облике.
- Самостално исказује утиске о свом раду и радовима друге деце.
- Педантан и уредан у раду.
 
 
- Служи се техникама ликовно-визуелног изражавања, уз посредовање учитеља повремено истражује поступке и могућности техника.
- Описује визуелне карактеристике по којима препознаје облике уз малу помоћ
- Исказује утиске о свом раду и радовима друге деце.
- Служи се техникама ликовно-визуелног изражавања, разликује боје, али их не примењује реално.
-Уз помоћ описује визуелне карактеристике по којима препознаје облике
- Уз помоћ исказује утиске о свом и радовима друте деце.
- Уз помоћ служи се неким техникама ликовно-визуелног изражавања.
. -Уз помоћ и подстицај кратко описује визуелне карактеристике по којима препознаје облике
 
  Прво полоугодиште
(закључна оцена)
- Служи се средствима и техникама ликовно-визуелног изражавања, уз повремено истраживање поступака и могућности техника.
 
Служи се техникама ликовно-визуелног изражавања, уз посредовање учитеља повремено истражује поступке и могућности техника. Служи се техникама ликовно-визуелног изражавања, разликује боје, али их не примењује реално.
 
Уз помоћ и подстицај служи се неким техникама ликовно-визуелног изражавања, у сврху израде свог рада.
 
 
  Треће тромесечје -Самостално повезује особине и намену простора, употребних предмета и визуелних знакова у својој околини; уочено користи у свом ликовном раду. -Уз повремену посредовање учитеља повезује особине и намену простора, употребних предмета и визуелних знакова у својој околини; уочено користи у свом ликовном раду. -Разликује особине и намену простора, употребних предмета и визуелних знакова у својој околини; уочено користи у свом ликовном раду. -Уз помоћ и подстицај разликује особине и намену простора, употребних предмета и визуелних знакова у својој околини; уочено користи у свом ликовном раду.
  Крај године
(закључна оцена)
Успешно се служи средствима и техникама ликовно-визуелног изражавања . Служи се техникама и средствима ликовно-визуелног изражавања. Познаје ликовне садржаје и материјале. Служи се неким техникама и средствима ликовно-визуелног изражавања. Препознаје неке ликовне садржаје и материјале. Уз помоћ и подстицај служи се неким техникама и средствима ликовно-визуелног изражавања.
 

 
Предмет
 
Период
 
Први ниво (најбољи)
 
 
Друго ниво
 
Трећи ниво
 
 
Четврти ниво
(незнатно напредовање)
 
Музичка култура
Прво
тромесечје
 
 
- Самостално изводи песме и бројалице уз покрет.
.
 
 
 
- Изводи песме и бројалице делимично уз покрет. - Изводи песме и бројалице.
 
- Уз помоћ изводи песме и бројалице.
  Прво полоугодиште
(закључна оцена)
- Разликује звуке из окружења и самостално изводи бројалице уз покрет. Веома је ангажован у свим музичким активностима током часа. Самостално изводи песме и бројалице  уз покрет. Воли музичке игре. Изводи песме и бројалице уз мању помоћ.
 
 
Уз помоћ и подстицај изводи песме бројалице уз покрет.
  Треће тромесечје - Зна да пева све научене песме по слуху. Успешно игра све научене игре. Изводи ритмичку пратњу без грешке. Воли да слуша уметничку музику. - Пева све научене песме по слуху, игра све научене игре и изводи ритмичку пратњу .
 
- Зна да пева неке научене песме. Игра неке научене музичке игре. Делимично изводи ритмичку пратњу. - Уз помоћ пева неке научене песме и игра неке научене музичке игре.
  Крај године
(закључна оцена)
Зна да пева све научене песме по слуху. Успешно игра све научене игре. Изводи ритмичку пратњу без грешке. Воли да слуша уметничку музику, Пева све научене песме, игра све научене игре и изводи ритмичку пратњу . Зна да пева неке научене песме. Игра неке научене музичке игре. Делимично изводи ритмичку пратњу. Уз помоћ пева неке научене песме и игра неке научене музичке игре.


 
Предмет
 
Период
 
Први ниво (најбољи)
 
 
Друго ниво
 
Трећи ниво
 
 
Четврти ниво
(незнатно напредовање)
 
Физичко и здравствено васпитање
Прво
тромесечје
 
 
-Напредује у развоју моторичких способности, Правилно и вешто изводи вежбе и природне облике кретања. Познаје и поштује правила у играма.
 
.
 
 
 
-Развија моторичке способности, Правилно изводи вежбе, и природне облике кретања. Познаје и поштује правила у играма. - Спорије напредује у развоју моторичких способности. Изводи једноставне облике кретања. Учествује у играма.
 
- Уз помоћ изводи вежбе и једноставне облике кретања.
-Учествује у играма.
  Прво полоугодиште
(закључна оцена)
- Успешно изводи форме природног облика кретања. Вешт је и спретан, тако да се истиче при вежбању. - Правилно изводи форме природног облика кретања и вежбања и учествује у заједничким активностима. Изводи форме природног облика кретања и укључује се у заједничке активности .
 
Изводи неке форме природног облика кретања, уз подстицај се укључује у заједничке активности
  Треће тромесечје - Познаје и поштује правила у играма и правила понашања на часу. Учествује у заједничким активностима и успешно сарађује са вршњацима .Брине о правилном држању тела.
 
Познаје и поштује правила у играма и правила понашања на часу. Учествује у заједничким активностима и сарађује са вршњацима.
 
- Изводи одређене облике природног облика кретања. Воли да се такмичи и познаје правила игре, и углавном их се придржава. - Изводи одређене облике природног облика кретања уз подстицај. Воли да се такмичиа, уз помоћ учитеља поштује правила игре.
  Крај године
(закључна оцена)
Вешто изводи вежбе, поштује правила у играма и правила понашања на часу. Изводи вежбе, поштује правила у играма и правила понашања на часу. Изводи вежбе уз мање грешке. Делимично поштује правила у играма и правила понашања на часу. Уз помоћ и подстицај изводи вежбе, као и правила игре и понашање на часу.
 
 
 
 
 
Предмет
 
Период
 
Први ниво (најбољи)
 
Друго ниво (оцена 4)
Трећи ниво
(оцене 2 и 3)
Четврти ниво
(незнатно напредовање)
Грађанско васпитање



 
Прво
тромесечје
Веома успешан Успешан  
Прво полугодиште
(закључна оцена)
Веома успешан


 
Успешан  
Грађанско васпитање Друго тромесечје Веома успешан Успешан  
Грађанско васпитање Крај године
(закључна оцена)
Веома успешан Успешан  
 
 
 
Предмет
 
Период
 
Први ниво (најбољи)
 
Други ниво (оцена 4)
Трећи ниво
(незнатно напредовање)
Веронаука



 
Прво
тромесечје
Истиче се


 
Добар Задовољава



 
 
Прво полугодиште
(закључна оцена)
Истиче се




 
Добар Задовољава
Веронаука Друго тромесечје Истиче се Добар Задовољава