Први разред
Критеријуми оцењивања за први разред основне школе
Предмет |
Период |
Први ниво (најбољи) |
Друго ниво |
Трећи ниво |
Четврти ниво (незнатно напредовање) |
Српски језик |
Прво тромесечје |
-Правилно изговара све гласове, везује их за слова, а слова у речи. -Чита краће текстове са разумевањем. -Правилно и самостално пише једноставним и пуним реченицама. Самостално исказује своје мишљење. -Правилноупотребљава тачку и велико слово. |
-Правилно шчитава повезујући речи у реченицу, правилно пише слова и повезује их у речи. -Одваја речи приликом писања. -Одговара на питања пуном реченицом и дословно понавља краће садржаје. -Самосталан је у исказивању свог мишљења. |
-Изговара гласове и везује их за слова. -Шчитава и делимично разуме прочитано. -Пише по диктату са грешкама. -Уочава главне ликове у тексту. |
-Изговара гласове и не везује их за слова. -Делимично савладао слова. -Пише слова са извесним грешкама не везујући их у реч. -Уз подстицај учитеља исказује своје мишљење. |
Прво полоугодиште (закључна оцена) |
-Успешно је савладао сва штампана и писана слова. - Чита са разумевањем. - Пише без грешке. -Самостално препричава краће садржаје и прича о догађајима. |
-Зна и штампана и писана слова и међусобно их разликује. -Чита повезујући речи у реченицу. -Пише по диктату са по неком грешком. -Одговара на питања пуном реченицом. |
-Разликује писана од штампаних слова. - Пише по диктату са извесним грешкама. - Шчитава и делимично разуме прочитано. |
-Разликује писана од штампаних слова. -Пише по диктату са извесним грешкама. -При читању словка. |
|
Српски језик |
Мишљење наставника о раду и напредовању ученика (прво полугодиште) |
-Ученик је успешно савладао предвиђене садржаје. - Чита са разумевањем, пише без грешака. - Самостално исказује своје мишљење пуним реченицама. |
-Ученик је уз велики труд и рад успешно савладао сва слова. -Чита са разумевањем, пише по диктату са мањим грешкама. -Правилно употребљава тачку и велико слово. |
-У односу на предзнање са почетка школске године ученик је напредовао у писању и шчитавању с тим што делимично разуме прочитано. -Несигуран је при употреби тачке и великог слова. -Пуном реченицом одговара на постављено питање. -Препорука је да вежба читање и писање и употребу тачке и великог слова. |
-Ученик је почео шк. годину без предзнања у погледу познавања слова, читања и писања. - Напредује спорије од очекиваног, распознаје сва слова, преписује текст са табле, а по диктату пише са извесним грешкама. -Препорука је да посебну пажњу посвети писању и усавршавању технике читања. |
Српски језик |
-Савладао је читање и писање, разликује знаке интерпункције као и обавештајну, упитну и узвичну реченицу. -Уочава главне ликове и њихове особине као и просторне и временске односе. -Дословно понавља краће садржаје и самостално описује бића по битним обележјима. |
-Савладао је читање и писање, разликује знаке интерпункције као и обавештајну, упитну и узвичну реченицу. -Уочава главне ликове, просторне и временске односе. |
-Правилно пише слова и повезује их у речи. Правилно шчитава и разуме прочитано. -Уз подстицај препричава краће садржаје и прича о догађајима из окружења. -Још увек греши при употреби тачке и великог слова. Разликује тачку, упитник и узвичник. |
-Познаје сва штампана слова и разликује их од писаних. -Лагано шчитава. -При писању везује слова у реч и одваја речи при писању. Не разликује основне елементе правописа. -Словка при читању. -Уз помоћ учитеља уочава главне ликове у тексту. |
|
Српски језик |
Крај године (закључна оцена) |
-У потпуности савладао предвиђене садржаје. - Самостално пише без грешке. - Чита брзином нормалног говора. |
-Савладао је читање и писање. -Познаје елементе правописа. - Уочава главне ликове у тексту и самостално изражава своје мишљење. |
-Правилно повезује слова у реч, шчитава и разуме прочитано. -Уз подстицај препричава краће садржаје и прича о догађајима. |
-Преписује текст штампаним словима. -Словка при читању. - Уз подстицај уочава ликове и догађаје у тексту. |
Српски језик |
Мишљење наставника о раду и напредовању ученика (крај године) |
-Ученик је у потпуности савладао све предвиђене садржаје. - Чита брзином нормалног говора и пише без грешке. - Препорука је да и даље вежба чита и писање како би наставио и даље да напредује у другом разреду. |
-Ученик је показао велико напредовање у току другог полугодишта. -Савладао технику читања и писање. - Успешно изражава своје мишљење о ликовима у тексту. -Познаје основе правописа. -Препорука је да и даље вежба читање како би стекао брзину нормалног говора. |
- Ученик је напредовао у току другог полугодишта. - Правилно повезује слова у речи, шчитава и разуме прочитано. -Препричава краће садржаје, прича о догађајима, али још увек није самосталан. -Препорука је да вежба читање, ради на брзини писања и уредности при писању. |
- Ученик је напредовао у току другог полугодишта. Преписује одвајајући речи при писању. - Лагано шчитава непознати текст. Још увек је несамосталан у уочавању ликова и догађаја у тексту. -Препорукаје да и даље вежба читање и писање. |
Предмет |
Период |
Први ниво (најбољи) |
Друго ниво (оцена 4) |
Трећи ниво (оцене 2 и 3) |
Четврти ниво (незнатно напредовање) |
Математика |
Прво тромесечје |
-Разликује и именује геометријска тела и фигуре. -Одређује положај предмета према себи, другој особи и другом предмету. -Црта отворену и затворену линију уз правилно коришћење лењира. Правилно користи одреднице у, на, ван. -Сабира и одузима до 10 и познаје термине и знаке сабирања и одузимања. Са лакоћом решава текстуалне задатке. |
-Одређује положаје предмета према себи. Разликује геометријска тела и фигуре. -Црта отворену и затворену линију и правилно користи одреднице у, на, ван. -Групише предмете према више особина. -Броји, чита, пише и упоређује бројеве до 10. -Сабира и одузима до 10 једноставне текстуалне задатке. |
-Разликује предмете према величини, облику и боји. -Разликује и уз помоћ именује и црта отворену и затворену линију. -Правилно користи одреднице у, на, ван. -Групише предмете према двема особинама. -Броји, чита и пише бројеве до 10, решава једноставне задатке са сабирањем и одузимањем уз мање грешке. |
-Уз помоћ и подстицај разликује предмете према величини, облику и боји. -Распознаје различите врсте линија. -Разуме одреднице у, на, ван. -Групише предмете према једној особини. -Пише бројеве до 5 и броји помоћу дидактичког материјала, али не разуме количину. -Уз подстицај учитеља, а уз помоћ дидактичког материјала сабира и одузима до5. |
Прво полоугодиште (закључна оцена) |
-Сабира и одузима до 10 и познаје термине и знаке сабирања и одузимања. -Са лакоћом решава текстуалне задатке. |
-Броји, чита, пише и упоређује бројеве до 10. -Сабира и одузима до 10 једноставне текстуалне задатке. |
-Разликује предмете према величини, облику и боји. -Правилно користи одреднице у, на, ван. -Броји, чита и пише бројеве до 10, решава једноставне задатке. |
-Разликује предмете према величини, облику и боји. -Разуме одреднице у, на, ван. -Групише предмете према једној особини. -Уз подстицај сабира и одузима до 5. |
|
Математика |
Мишљење наставника о раду и напредовању ученика (прво полугодиште) |
-Сабира и одузима до 10 и познаје термине и знаке сабирања и одузимања. Са лакоћом решава текстуалне задатке. -Препоручујем да и даље вежба задатке како би их са успехом решавао. |
-Броји, чита, пише и упоређује бројеве до 10. -Сабира и одузима до 10 и решава једноставне текстуалне задатке. -Препоручујем да ученик више пажње посвети вежбању текстуалних задатака како би био сигурнији при њиховом решавању. |
-Броји, чита и пише бројеве до 10, решава једноставне задатке са сабирањем и одузимањем уз мање грешке. -Препоручујем да се ученик више потруди како би савладао таблицу сабирања и одузимања до 10, што би му омогућило да у наредном периоду решава једноставне задатке без грешке. |
-Разуме одреднице у, на, ван. -Групише предмете према једној особини и уз помоћ сабира и одузима до 5. -Пошто не разликује количину у наредном периоду је потребно радити на оспособљавању ученика да сабира и одузима до 10 и схвати количину. |
Математика | Треће тромесечје |
-Броји, чита и пише бројеве до 20, међусобно их упоређује са употребом знакова веће, мање једнако. -Сабира и одузима бројеве до 20, познаје и користи математичку терминологију. -Броји, чита и пише и упоређује бројеве до 100. -Сабира и одузима до 100 и успешно решава текстуалне задатке. |
-Броји, чита и пише бројеве до 20 и упоређује их уз коришћење знакова веће, мање, једнако. -Решава једноставне текстуалне задатке. -Броји, чита и пише бројеве до 100. |
-Броји, чита и пише бројеве до 20 и упоређује их. -Сабира и одузима до 20. -Чита и пише бројеве до 100. -Разликује новчанице и користи их. -Зна ознаку непознатог броја. |
-Броји чита и пише бројеве до 10 и упоређује их. -Сабира и одузима до 5 без грешке, а до 10 са грешкама. -Броји до 20 уз помоћ дидактичког материјала и не разликује количину. -Разликује метални и папирни новац. |
Математика |
Крај године (закључна оцена) |
-Сабира и одузима до 100 и успешно решава текстуалне задатке. |
-Решава једноставне текстуалне задатке до 20. -Броји, чита и пише бројеве до 100. |
-Броји, чита и пише бројеве до 20 и упоређује их. -Сабира и одузима до 20. -Чита и пише бројеве до 100. |
-Броји чита и пише бројеве до 10 и упоређује их. -Сабира и одузима до 5 без грешке, а до 10 са грешкама. -Зна да броји до 20. |
Математика |
Мишљење наставника о раду и напредовању ученика (крај године) |
-Сабира и одузима бројеве до 20, познаје и користи математичку терминологију. -Броји, чита и пише и упоређује бројеве до 100. -Сабира и одузима до 100 и успешно решава текстуалне задатке. -Препорука је да и даље овако успешно примењује стечена знања у раду |
-Броји, чита, пише и упоређује бројеве до 20. -Сабира и одузима до 20 и решава једноставне текстуалне задатке. -Броји, чита и пише бројеве до 100. -Препоручујем да ученик више пажње посвети вежбању текстуалних задатака како би био сигурнији при њиховом решавању. |
-Броји, чита и пише бројеве до 20, решава једноставне задатке са сабирањем и одузимањем уз мање грешке. -Чита и пише бројеве до 100. -Препоручујем да се ученик више потруди како би савладао таблицу сабирања и одузимања до 20, што би му омогућило да у наредном периоду решава једноставне задатке без грешке. |
-Како би ученик савладао сабирање и одузимање до 20, препорука је да се више ангажује и буде активнији у раду. |
Предмет |
Период |
Први ниво (најбољи) |
Друго ниво (оцена 4) |
Трећи ниво (оцене 2 и 3) |
Четврти ниво (незнатно напредовање) |
Свет oko око нас |
Прво тромесечје |
- Сарђује са вршњацима и одраслима у групи -Препознаје и уважава сличности и разлике међу људима -Препознаје осећања и поштује осећања других -Примењује правила безбедног понашања на путу од куће до школе,приликом кретања улицом са и без тротоара и приликом преласка улице |
-Поштује о зна правила у групи којима припада -Уважава различитост својих вршњака и других људи -Препознаје своја осећања и потребе другох -Зна правила понашања у школи и насељу -Својим речима описује опасне сизуације из свог окружења |
-Именује групе којима припада и одређује своје место у њима -Препознаје своје жеље и интересовања -Чува своју,школску и имовину других -Препознаје правила безбедног понашања у школи и ван ње -Препознаје опасне ситуације у кући |
-Уз помоћ наставника именује групе којима припада -Уз подстицај препознаје осећања -Одржава личну хигијену -Уз подршку препознаје правила понашања у школи и насељу -Уз помоћ даје примере опасног понашања у кући |
Прво полоугодиште (закључна оцена) |
- Познаје и примењује знања о култури живљења и основна саобраћајна правила. -У потпуности је савладао предвиђене исходе. |
-Познаје и поштује неке елементе културе живљења. -У већој мери је савладао предвиђене исходе |
-Делимично је савладао предвиђене исходе за овај период. |
-Исходи за овај класификациони период су у мањој мери савладани. | |
Свет око нас |
Треће тромесечје |
- Разуме и повезује везе у природи - Повезује биљке и животиње са условима живота у станишту - Разуме и повезује повезаност жовох бића - Разуме утицај неживе природе на жива бића и обрнуто - Разликује облике рељефа - Схвата потребу очувања животне средине -Идентификује биљке из окружења на основу спољашњег изгледа -Зна и разуме улогу чука у свакодневном функционисању и сазнавању окружења |
-Уочава повезаност живе и неживе природе - Групише биљке и животиње у односу на станиште -Уочава сличности и разлике између живих бића - Разликује основна својства елемената неживе природе - Познаје облике рељефа - Именује штетан утицај човека на природу - Зна делове свог тела и еихову улогу |
- Разликује живу и неживу природу - Именује биљке и животиње различитих станишта - Именује основне карактеристике живих бића - |
- Уз помоћ наставника зна шшта чини живу и неживу природу - Препознаје делове биљака,делове тела животиња и човека - Не угрожава биљке и животиње у свом окружењу - Идентификује биљке и животиње из окружења |
Свет око нас |
2. полугодиште Крај године (закључна оцена) |
- Разликује природу и производе људског рада на примерима из непосредног окружења - Упоређује и групише особине различитих материјала -Уочава понашање различитих материјала под различитим спољашњим механичким и топлотним утицајем - Разуме природне појаве /смену обданице и ноћи,смену годишњих доба и временске прилике - Сналази се у времену и простору - Уочава узрочно последичен везе појава и процеса - Разуме и описује утицај природних појава на живи свет Самостално износи своје мишљење, зна узрочно-последичне везе у природи и примењује стечена знања. |
-Зна да наброји материјале -Описује особине материјала опипавањем предмета - Уочава и именује различите природне појаве/смена обданице и ноћи,смена годишњих доба,временске прилике - Сналази се у простору помоћу просторних одредница напред-назад,лево-десно, горе-доле и карактеристичних објеката - Уочава утицај природних појава на живи свет Разуме узрочно-последичне везе у природи. |
- Именује различите материјале - На основу опивавања предмета разликује особине материјала - Именује дане у недељи,месеце у години,годишња доба Познаје и користи временске односе пре,после,јуче, данас,сутра - Препознаје временске одреднице напред-назад,лево-десно,горе-доле Познаје узрочно-последичне везе у природи. |
- Препознаје материјале -Уз помоћ наставника описује особине материјала - Уз помоћ наставника именује дане у седмици и месеце у години - Препознаје временске одреднице пре,после,јуче,данс,сутра Препознаје узрочно-последичне везе у природи уз већу помоћ. |
Предмет |
Период |
Први ниво (најбољи) |
Друго ниво |
Трећи ниво |
Четврти ниво (незнатно напредовање) |
Ликовна култура |
Прво тромесечје |
- Служи се средствима и техникама ликовно-визуелног изражавања, уз повремено истраживање поступака и могућности техника. - Самостално описује својим речима визуелне карактеристике по којима препознаје облике. - Самостално исказује утиске о свом раду и радовима друге деце. - Педантан и уредан у раду. |
- Служи се техникама ликовно-визуелног изражавања, уз посредовање учитеља повремено истражује поступке и могућности техника. - Описује визуелне карактеристике по којима препознаје облике уз малу помоћ - Исказује утиске о свом раду и радовима друге деце. |
- Служи се техникама ликовно-визуелног изражавања, разликује боје, али их не примењује реално. -Уз помоћ описује визуелне карактеристике по којима препознаје облике - Уз помоћ исказује утиске о свом и радовима друте деце. |
- Уз помоћ служи се неким техникама ликовно-визуелног изражавања. . -Уз помоћ и подстицај кратко описује визуелне карактеристике по којима препознаје облике |
Прво полоугодиште (закључна оцена) |
- Служи се средствима и техникама ликовно-визуелног изражавања, уз повремено истраживање поступака и могућности техника. |
Служи се техникама ликовно-визуелног изражавања, уз посредовање учитеља повремено истражује поступке и могућности техника. |
Служи се техникама ликовно-визуелног изражавања, разликује боје, али их не примењује реално. |
Уз помоћ и подстицај служи се неким техникама ликовно-визуелног изражавања, у сврху израде свог рада. |
|
Треће тромесечје | -Самостално повезује особине и намену простора, употребних предмета и визуелних знакова у својој околини; уочено користи у свом ликовном раду. | -Уз повремену посредовање учитеља повезује особине и намену простора, употребних предмета и визуелних знакова у својој околини; уочено користи у свом ликовном раду. | -Разликује особине и намену простора, употребних предмета и визуелних знакова у својој околини; уочено користи у свом ликовном раду. | -Уз помоћ и подстицај разликује особине и намену простора, употребних предмета и визуелних знакова у својој околини; уочено користи у свом ликовном раду. | |
Крај године (закључна оцена) |
Успешно се служи средствима и техникама ликовно-визуелног изражавања . | Служи се техникама и средствима ликовно-визуелног изражавања. Познаје ликовне садржаје и материјале. | Служи се неким техникама и средствима ликовно-визуелног изражавања. Препознаје неке ликовне садржаје и материјале. | Уз помоћ и подстицај служи се неким техникама и средствима ликовно-визуелног изражавања. |
Предмет |
Период |
Први ниво (најбољи) |
Друго ниво |
Трећи ниво |
Четврти ниво (незнатно напредовање) |
Музичка култура |
Прво тромесечје |
- Самостално изводи песме и бројалице уз покрет. . |
- Изводи песме и бројалице делимично уз покрет. |
- Изводи песме и бројалице. |
- Уз помоћ изводи песме и бројалице. |
Прво полоугодиште (закључна оцена) |
- Разликује звуке из окружења и самостално изводи бројалице уз покрет. Веома је ангажован у свим музичким активностима током часа. | Самостално изводи песме и бројалице уз покрет. Воли музичке игре. |
Изводи песме и бројалице уз мању помоћ. |
Уз помоћ и подстицај изводи песме бројалице уз покрет. | |
Треће тромесечје | - Зна да пева све научене песме по слуху. Успешно игра све научене игре. Изводи ритмичку пратњу без грешке. Воли да слуша уметничку музику. |
- Пева све научене песме по слуху, игра све научене игре и изводи ритмичку пратњу . |
- Зна да пева неке научене песме. Игра неке научене музичке игре. Делимично изводи ритмичку пратњу. | - Уз помоћ пева неке научене песме и игра неке научене музичке игре. | |
Крај године (закључна оцена) |
Зна да пева све научене песме по слуху. Успешно игра све научене игре. Изводи ритмичку пратњу без грешке. Воли да слуша уметничку музику, | Пева све научене песме, игра све научене игре и изводи ритмичку пратњу . | Зна да пева неке научене песме. Игра неке научене музичке игре. Делимично изводи ритмичку пратњу. | Уз помоћ пева неке научене песме и игра неке научене музичке игре. |
Предмет |
Период |
Први ниво (најбољи) |
Друго ниво |
Трећи ниво |
Четврти ниво (незнатно напредовање) |
Физичко и здравствено васпитање |
Прво тромесечје |
-Напредује у развоју моторичких способности, Правилно и вешто изводи вежбе и природне облике кретања. Познаје и поштује правила у играма. . |
-Развија моторичке способности, Правилно изводи вежбе, и природне облике кретања. Познаје и поштује правила у играма. |
- Спорије напредује у развоју моторичких способности. Изводи једноставне облике кретања. Учествује у играма. |
- Уз помоћ изводи вежбе и једноставне облике кретања. -Учествује у играма. |
Прво полоугодиште (закључна оцена) |
- Успешно изводи форме природног облика кретања. Вешт је и спретан, тако да се истиче при вежбању. | - Правилно изводи форме природног облика кретања и вежбања и учествује у заједничким активностима. |
Изводи форме природног облика кретања и укључује се у заједничке активности . |
Изводи неке форме природног облика кретања, уз подстицај се укључује у заједничке активности | |
Треће тромесечје |
- Познаје и поштује правила у играма и правила понашања на часу. Учествује у заједничким активностима и успешно сарађује са вршњацима .Брине о правилном држању тела. |
Познаје и поштује правила у играма и правила понашања на часу. Учествује у заједничким активностима и сарађује са вршњацима. |
- Изводи одређене облике природног облика кретања. Воли да се такмичи и познаје правила игре, и углавном их се придржава. | - Изводи одређене облике природног облика кретања уз подстицај. Воли да се такмичиа, уз помоћ учитеља поштује правила игре. | |
Крај године (закључна оцена) |
Вешто изводи вежбе, поштује правила у играма и правила понашања на часу. | Изводи вежбе, поштује правила у играма и правила понашања на часу. | Изводи вежбе уз мање грешке. Делимично поштује правила у играма и правила понашања на часу. | Уз помоћ и подстицај изводи вежбе, као и правила игре и понашање на часу. |
Предмет |
Период |
Први ниво (најбољи) |
Друго ниво (оцена 4) |
Трећи ниво (оцене 2 и 3) |
Четврти ниво (незнатно напредовање) |
Грађанско васпитање |
Прво тромесечје |
Веома успешан | Успешан | ||
Прво полугодиште (закључна оцена) |
Веома успешан |
Успешан | |||
Грађанско васпитање | Друго тромесечје | Веома успешан | Успешан | ||
Грађанско васпитање |
Крај године (закључна оцена) |
Веома успешан | Успешан |
Предмет |
Период |
Први ниво (најбољи) |
Други ниво (оцена 4) |
Трећи ниво (незнатно напредовање) |
Веронаука |
Прво тромесечје |
Истиче се |
Добар |
Задовољава |
Прво полугодиште (закључна оцена) |
Истиче се |
Добар | Задовољава | |
Веронаука | Друго тромесечје | Истиче се | Добар |
Задовољава |