Други разред
Критеријуми оцењивања су усклађени Правилником о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању који је објављен у "Службеном гласнику РС", бр. 34/2019 од 17.5.2019. године, ступио је на снагу 25.5.2019, а примењује се почев од школске 2019/2020. године и Анексом I школског програма 2019-2022. год. дел. бр. 505/1 од 27. 6. 2019.
Критеријуми оцењивања за 2. разред
Праћење развоја, напредовања и остварености постигнућа ученика у току школске године обавља се формативним и сумативним оцењивањем.
Ученик се оцењује бројчано из обавезних предмета, у складу са законом и правилником.
Бројчана оцена из обавезних предмета, у току школске године, утврђује се на основу следећих критеријума: оствареност исхода, самосталност и ангажовање ученика.
Оцену одличан (5) добија ученик који:
- у потпуности показује способност трансформације знања и примене у новим ситуацијама;
- лако лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
- самостално изводи закључке који се заснивају на подацима;
- решава проблеме на нивоу стваралачког мишљења и у потпуности критички рaсуђуje;
- показује изузетну самосталност уз изузетно висок степен активности и ангажовања.
Оцену врло добар (4) добија ученик који:
- у великој мери показује способност примене знања и лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
- самостално изводи закључке који се заснивају на подацима;
- решава поједине проблеме на нивоу стваралачког мишљења и у знатној мери критички рaсуђуje;
- показује велику самосталност и висок степен активности и ангажовања.
Оцену добар (3) добија ученик који:
- у довољној мери показује способност употребе информација у новим ситуацијама;
- у знатној мери лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
- већим делом самостално изводи закључке који се заснивају на подацима и делимично самостално решава поједине проблеме;
- у довољној мери критички рaсуђуje;
- показује делимични степен активности и ангажовања.
Оцену довољан (2) добија ученик који:
- знања која је остварио су на нивоу репродукције, уз минималну примену;
- у мањој мери лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe и искључиво уз подршку наставника изводи закључке који се заснивају на подацима;
- понекад је самосталан у решавању проблема и у недовољној мери критички рaсуђуje;
- показује мањи степен активности и ангажовања.
Недовољан (1) добија ученик који:
- знања која је остварио нису ни на нивоу препознавања и не показује способност репродукције и примене;
- не изводи закључке који се заснивају на подацима;
- критички не рaсуђуje;
- не показује интересовање за учешће у активностима нити ангажовање.
Критеријуми оцењивања у настави Српског језика – 2. разред | |||
Тема: УЧЕЊЕ ДРУГОГ ПИСМА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
- Разликује ћирилицу од латинице; може да запише речи латиницом; уме да уз помоћ запише краће реченице; слова обликује неправилно, често мешајући писма; - чита споро и често греши; |
- Записује реченице, преписујући текст написан ћирилицом; често слова обликује нечитко; чита споро уз грешке; самостално латиницом записује реченице. |
- Самостално чита и пише латиницом уз мање грешке. | - Користи латиницу исто као што користи ћирилицу; потпуно и самостално користи оба писма. |
Тема: КЊИЖЕВНОСТ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
- Препознаје делове песме: строфа и стих, уз помоћ; -Повезује догађаје у причи уз помоћ; -Препознаје главне и споредне ликове; наводи ликове у причи; примећујући основне особине ликова уз помоћ; -Уз помоћ разликује бајку, драмски текст, басну, причу и роман; - Углавном научи песму и уз помоћ је рецитује; - Уз помоћ и подстицај може да изведе једноставану улогу у драмском тексту; -Уз помоћ може да издвоји очигледну и јасну поуку басне; уме да препозна пословицу. |
- Препознаје делове песме: строфа и стих, уз помоћ, препознаје песничке слике уз подстицај; - Препознаје догађаје у причи и повезује их уз подстицај; - Разврстава ликове на главне и споредне и препознаје основне особине ликова уз подстицај; - Разликује бајку, драмски текст, басну, причу и роман; - Рецитује песму уз мањи подстицај; - Уз мањи подстицај може да изведе једноставнију улогу у драмском тексту; -Уз подстицај издваја очигледну и јасну поуку басне; може да препозна пословицу. |
- Разликује делове песме: строфа и стих , Изражава доживљај песме те издваја песничке слике; - Уочава временску повезаност догађаја у причи и наводи правилан редослед радње; - Издваја главне и споредне ликове; објашњава основне особине; - Уме да опише главне карактеристике књижевне врсте; - Изражајно рецитује песму; - Самостално изводи улоге у драмском тексту; - Самостално издваја поуку у басни, уме да објасни неке пословице. |
- Самостално разликује делове песме: - Изражава доживљај песме и песничке слике уз давање примера; - Објашњава узрочно-последичну временску повезаност догађаја у причи и износи правилан редослед радње; - Разликује главне и споредне ликове и упоређује их; објашњава особине ликова и наводи примере; -Самостално описује главне карактеристике књижевне врсте дајући примере; - Самостално и изражајно рецитује доносећи доживљај песме слушаоцу; - Самостално и изражајно изводи улоге у драмском тексту; - Самостално издваја поуке у басни, самостално објашња пословице. |
Тема: ЈЕЗИК | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
- Препознаје именице и глаголе помоћ; - Уз помоћ разликује реченице по обилику и значењу; -Уз помоћ препознаје и разликује глас и слово; - Раставља речи на крају реда користећи цртицу уз помоћ; -Углавном правилно изговара речцу ли, греши у записивању упитних реченица; - Углавном правилно изговара речцу не , греши у записивању; -- Примењује претходно научена правописна правила уз помоћ; - Пише вишечлана географска имена, често греши; - Препознаје велико почетно слово у називима улица, тргова и градова, пише само уз помоћ. - Изговара и пише гласове ч, ћ, ђ, џ у речима уз веће грешке. |
- Препознаје једноставне примере именица и глагола у говорној и писаној комуникацији; - Разликује реченице по облику и значењу у једноставним примерима; - Разликује глас и слово; - Раставља речи на крају реда користећи цртицу, често греши; -- Правилно изговара речцу ли, понекад греши у записивању упитних реченица; -Углавном правилно изговара речцу не, понекад греши у записивању; -- Примењује претходно научена правописна правила уз мању помоћ; - Пише вишечлана географска имена уз више грешака; - Препознаје велико почетно слово у називима улица, тргова и градова, пише уз више грешака; - Изговара и пише гласове ч, ћ, ђ,џ у речима уз грешке. |
- Препознаје и разликује именицу и глагол као врсту речи међу другим речима у говорној и писаној комуникацији уз подстицај; - Разликује реченице по облику и значењу и даје једноставне примере; - Разликује слас, слово , самогласнике и сугласнике - понекад греши; - Раставља речи на крају реда користећи цртицу уз понеку грешку; - Правилно изговара и записује речцу ли у упитним реченицама; - Правилно изговара и записује речцу не у одричним реченицама; -Разуме и примењује претходна знања и вештине; - Пише вишечлана географска имена уз мање грешака; -Примењује научена правописна правила о писању имена, назива градова, села, улица и тргова уз мање грешке; - Изговара и пише гласове ч, ћ, ђ, џ у речима уз понеку грешку. |
- Разликује именицу и глагол као врсту речи међу другим речима у говорној и писаној комуникацији; -Разликује реченице по облику и значењу и даје сопствене примере; -Разликује глас, слово, самогласнике и сугласнике; - Примењује правило растављања речи на крају реда користећи цртицу и даје примере; - Правилно изговара и самостално записује речцу ли и даје примере; - Правилно изговара и записује речцу не у одричним реченицама и примењује научено у сопственим примерима; - Самостално повезује и примењује претходна знања; - Примењује научено о писању вишечланих географских имена; - Разуме и примењује научена правописна правила о писању имена, назива градова, села, улица и тргова; - Примењује научено о писању гласова ч, ћ, ђ и џ у речима и реченицама. |
Тема: ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
- Разговара и слуша саговорника у разговору уз помоћ; -Уз помоћ саставља једноставну реченицу, често греши; - Обликује кратку причу уз подстицај и помоћ; - Запажа појединости у посматрању и уз помоћ, описује лик/предмет према плану; - Извештава о обављеном задатку или о ономе који ће се тек обавити не поштујући хронолошки редослед догађаја; - Уз помоћ разликује основне делове текста (наслов, пасус, име аутора, садржај); - Чита споро и без поштовања интерпункције, често греши; уз помоћ разуме прочитано; |
- Поставља и одговара на питања уз помоћ; -Може уз подстицај да састави реченицу, уз мање правописне грешке; -- Обликује кратку причу према плану; -- Запажа појединости у посматрању и уз подстицај, описује лик/предмет према плану ; - Извештава о обављеном задатку или о ономе који ће се тек обавити уз одступања у хронолошком редоследу догађаја; - Разликује основне делове текста (наслов, пасус, име аутора, садржај), често греши; - Гласно чита текст уз грешке, не обраћа пажњу на знаке интерпункције; углавном разуме прочитано. |
- Уљудно разговара и слуша саговорника; - Самостално поставља и одговара на питања; - Самостално саставља реченице уз поштовање већине правописних правила; - Самостално обликује кратку причу према плану; - Запажа појединости у посматрању, непотпуно описује лик/предмет према плану; - Извештава о обављеном задатку или о ономе који ће се тек обавити уз мања одступања у хронолошком редоследу догађаја; - Самостално разликује основне делове текста; - Гласно чита текстове уз понеку грешку, потребно му је скренути пажњу на интонацију и доживљај текста; разуме прочитано. |
- Самостално уљудно разговара и слуша саговорника; - Самостално поставља сложенија питања и даје одговоре на сложена питања, у складу са узрастом; - Самостално саставља сложеније реченице поштујући правописна првила; - Самостално обликује причу уз поштовање језичких и правописних правила; - Самостално запажа појединости у посматрању и описује лик/предмет према плану описа логички повезаним реченицама; -- Самостално извештава о обављеном задатку или о ономе који ће се тек обавити држећи се хронолошког редоследа догађаја; - Самостално разликује основне делове текста уз навођење примера; - Гласно и изражајно чита текстове, поштујући интерпункцију и доживљај текста; разуме прочитано; |
Критеријуми оцењивања у настави Математике – 2. разред | |||
Тема: БРОЈЕВИ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да: – одреди десетице најближе датом броју; – усмено сабира и одузима бројеве до 100; – користи појмове чинилац, производ, дељеник, делилац, количник, садржалац; – примени замену места и здруживање сабирака и чинилаца ради лакшег рачунања; – усмено множи и дели у оквиру прве стотине; – израчуна вредност бројевног израза са највише две операције; – реши текстуални задатак постављањем израза са највише две рачунске операције и провери тачност решења; – одреди непознати број у једначини са једном аритметичком операцијом; – одреди делове (облика) дате величине; – изрази одређену суму новца преко различитих апоена; – прочита број записан римским цифрама и напише дати број римским цифрама; – прикаже мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом; – уочи правило и одреди следећи члан започетог низа; |
|||
Довољан (2) | Добар (3) | врло добар (4) | Одличан (5) |
- Броји унапред и уназад до 100. - Зна да одреди који бројеви припадају одређеној десетици. - Сабира и одузима до до 100 без аутоматизације уз сталну помоћ, повремено греши у примени одговарајућег математичког записа. - Уз подршку примењује замену места и здруживање сабирака, често греши у именовању чланова рачунских операција. - - Уз подршку примењује везу сабирања и одузимања у скупу бројева до 100 при чему често греши у именовању чланова рачунских операција. - Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац уз сталну помоћ. - Множи и дели у оквиру таблице множења без аутоматизације, уз сталну помоћ. - Примењује везу множења и дељења уз сталну помоћ, не именује при томе чланове рачунских операција. - Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац уз сталну помоћ. - Решава једноставне текстуалне задатке уз мању несигурност и сталну помоћ. - Именује новчанице и уз помоћ зна да изрази суму преко различитих апоена. - Уз помоћ чита и записује бројеве римским цифрама. -Уз велику помоћ приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом. - Уз велику помоћ уочава правило и одређује следећи члан започетог низа. |
- Уме да упореди бројеве по величини и да прикаже број на датој бројевној полуправој уз мању помоћ. - Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100, ретко погреши. - Примењује одговарајући математички запис, објашњава уз минималну помоћ поступак писаног рачунања. - Примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција, понекад погреши. - Примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција. - Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац, али не обашњава поступак. -Множи и дели у оквиру таблице множења без потпуне аутоматизације, уз повремене грешке које исправља самостално. -Примењује везу множења и дељења уз повремену помоћ, не именујући при томе чланове рачунских операција. -Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац, али не објашњава поступак. - Решава текстуалне задатке, уз несигурност и повремену помоћ, али најчешће разуме и може самостално да постави задатак. - Именује новчанице, али греши и сам се исправља када изражава суму преко различитих апоена. - Чита и записује бројеве римским цифрама, понекад греши. - Приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом, али понекад се деси грешка. - Најчешће самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа. |
- Уме да упореди бројеве по величини и да прикаже број на датој бројевној полуправој. - Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100. - Самостално и тачно примењује одговарајући математички запис, објашњава поступак писаног рачунања. - Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава поступак. - Самостално и тачно решава једноставне и понекад сложене текстуалне задатке и зна да самостално и понекад уз мањи подстицај објасни поступак. - Самостално и тачно одређује непознати чинилац, дељеник и делилац и објашњава поступак. - Самостално множи и дели аутоматизовано у оквиру таблице множења. - Самостално примењује везу можења и дељења именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно решава текстуалне задатке уз помоћ и подстицај код сложених зададатака. - Зна да изрази одређену суму новца преко различитих апоена, али је несигуран. - Самостално и тачно чита и записује бројеве римским цифрама. - Самостално приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом и зна да прочита податке из дијаграма, најчешће зна да реши задатак на основу тих података. - Самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа. |
- Самостално и тачно решава изразе са две и више рачунских операција. - Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања у скупу бројева до 100 именујући при томе чланове рачунских операција ради лакшег и бржег рачунања. - Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава поступак израчунавања. - Самостално и тачно решава сложене текстуалне задатке са две операције и објашњава поступак и проверава тачност решења. - Самостално и тачно решава једначином сложене текстуалне задатке и проверава тачност решења. - Самостално и тачно аутоматизовано множи и дели у свакодневној примени. - Самостално и тачно примењује везу можења и дељења именујући при томе чланове рачунских операција. - Самостално и тачно решава једначине са две рачунске операције и објашњава поступак. - Самостално и тачно решава сложене текстуалне задатке са две операције и објашњава поступак и проверава тачност решења. - Самостално и тачно решава проблемске задатке на више начина и објашњава своје приступе решавању. - Самостално и тачно изражава одређену суму новца преко различитих апоена. - Самостално и тачно записује и чита бројеве римским цифрама и објашњава систем писања бројева римским цифрама. - Самостално и тачно приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом и зна да прочита податке из дијаграма и на основу тих података реши задатак и провери тачност решења. - Самостално закључује на основу датих података, уочава правило и одређује следећи члан започетог низа, објашњава правило. |
Тема: ГЕОМЕТРИЈА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
-Разликује дуж, полуправу и праву и уз помоћ их црта. - Уз помоћ мери дужину дужи. - Именује геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка) - Именује геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку). - Именује и разликује отворену изатворену изломљену и криву линију. - Уз велику помоћ одређује дужину изломљене линије графички и рачунски. - Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, али му је потребна помоћ у израчунавању. - Уз помоћ црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи. - Уочава подударне фигуре на датом цртежу, али често греши и потребана му је помоћ. - Уочава симетричне фигуре и често неправилно (потребна му је већа помоћ) допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. - Уз помоћ користи геометријски прибор. |
- Разликује дуж, полуправу и праву и понекад прецизно их црта. - Самостално мери дужину дужи, али понекад греши. - Именује и црта геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка) - Именује и црта геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку). - Зна да одреди дужину изломљене линије графички и рачунски, али повремено греши. - Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, самостално израчунава обим када су дужине страница изражене истом јединицом мере уз повремене грешке. - Самостално, али непрецизно црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи. - Самостално уочава подударне фигуре на датом цртежу. - Уочава симетричне фигуре, уз повремену помоћ допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. - Самостално, али непрецизно користи геометриски прибор. |
- Црта и обележава дуж (када је дата дужина), праву и полуправу. - Самостално и тачно мери дужину дужи, понекад погреши у изражавању различитим јединицама мере за дужину. - Именује и самостално црта геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка) - Именује и самостално црта геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку). - Самостално одређује дужину изломљене линије графички и рачунски. - Самостално израчунава обим када су дужине страница изражене истом јединицом мере. - Самостално црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи. - Уочава симетричне фигуре и самостално допуњава дати цртеж, тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву, али није прецизан. - Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и црта их на основу захтева датих у текстуалном задатку повремено тражећи помоћ. - Самостално користи геометриски прибор. |
- Самостално црта и обележава дуж , праву и полуправу. - Самостално и тачно мери дужину дужи, и изражава је различитим јединицама мере за дужину. - Самостално и тачно одређује дужину изломљене линије графички и рачунски, - Самостално и тачно израчунава обим када су дужине страница изражене различитим јединицама мере или сам мери дужине страница и рачуна обим. - Уочава симетричне фигуре и самостално и прецизно допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву. - Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и самостално их црта на основу захтева датих у текстуалном задатку. |
Тема: МЕРЕЊЕ И МЕРЕ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
- Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз већу помоћ. - Уз помоћ мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине. - Уз већу помоћ користи прибор за мерење дужине. - Разликује врсте часовника. - Зна да прочита време на дигиталном часовнику. - Уз помоћ зна да наброји јединице за мерење времена. - Зна који је дан данас, који је био јуче и који ће бити сутра, зана који је сада месец. - Самостално набраја годишња доба. - Зна колико месеци траје једна година и зна да наброји дане у недељи и месеце у години. |
- Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз повремену помоћ. - Мери дужину дате дужи и и црта дуж одређене дужине, али је повремено непрецизан. - Самостално користи прибор за мерење дужине. - Зна да прочита време на дигиталном часовнику и уз помоћ чита време на часовнику са казаљкама. - Набраја јединице за мерење времена и зна колико минута има час, колико часова траје дан, колико дана и недеља има у години, самостално набраја месеце у години, али му је потребна помоћ у примени. - Самостално и тачно бележи датум. - Самостано чита календар. |
- Зна јединице за мерење дужине и самостално их претвара. - Самостално мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине, али је понекад непрецизан. - Зна самостално да прочита и запише време на часовнику, али понекад погреши. - Набраја јединице за мерење времена и зна колико минута има час, колико часова траје дан, колико дана и недеља има у години, самостално набраја месеце и колико који месец има дана. - Самостално уз мање грешке претвара јединице за мерење времена. - Уз мању помоћ зна да именује који месеци припадају ком годишњем добу. |
- Самостално мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине. - Зна самостално и тачно да прочита и запише време на било ком часовнику. - Добро познаје јединице за мерење времена и самостално и тачно то знање примењује у свакодневном животу. - Самостално и тачно именује који месец припада ком годишњем добу. |
Критеријуми оцењивања у настави Света око нас – 2. разред | |||
Тема: ДРУГИ И ЈА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
- Препознаје пристојно понашање у школи и ван ње, али га се не придржава. - Препознаје мирно решавање сукоба уз помоћ. - Препознаје важност међусобног помагања и уважавања. - Препознаје права и именује дужности уз помоћ. -Препознаје грб, заставу и химну Републике Србије и примерено се понаша према симболима; - разликује потребе од жеља на једноставним примерима из сопственог живота. |
- Примењује пристојно понашање у школи и ван ње уз честа одступања. - Примењује мирно решавање сукоба уз подстицај. - Примењује међусобно помагање и уважавање уз подстицај. - Именује права и дужности уз подстицај. - Именује химну, грб и заставу Републике Србије и примерено се понаша према симболима. |
- Примењује пристојно понашање у школи и ван ње уз мања одступања. - Примењује мирно решавање сукоба уз мања одступања. - Примењује међусобно помагање и уважавање уз мања одступања. - Објашњава права и дужности. |
-Примењује пристојно понашање у школи и ван ње. - Предлаже начине мирног решавања сукоба. - Примењује и предлаже међусобно помагање, уважава друге. - Објашњава права и дужности, даје примере. - Повезује личну хигијену, боравак у природи, физичку активност и разноврсну исхрану са очувањем здравља. |
Тема: КУЛТУРА ЖИВЉЕЊА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
-Препознаје појам насеља уз помоћ; - Разкикује село од града уз помоћ; - Препознаје значајне грађевине у близини школе уз помоћ; - Препознаје права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада уз помоћ; - Разликује врсте саобраћаја уз помоћ; - Препознаје правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином уз помоћ; - Именује занимања људи у свом насељу са околином уз помоћ; - Разликује облике рељефа у свом насељу и околини уз помоћ; - Разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини уз помоћ. |
- Препознаје појам насеља уз подстицај; - Разликује село од града уз подстицај; - Препознаје значајне грађевине у близини школе уз подстицај; - Препознаје права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада уз подстицај; -Разликује врсте саобраћаја уз подстицај; - Препознаје правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином уз подстицај; - Именује занимања људи у свом насељу са околином уз подстицај; - Разликује облике рељефа у свом насељу и околини уз подстицај; - Разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини уз подстицај. |
- Зна појам насеља; - Разликује село од града; - Препознаје значајне грађевине у близини школе; - Препознаје права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада уз мања одступања; - Разликује врсте саобраћаја; - Препознаје правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином; - Именује занимања људи у свом насељу са околином; - Разликује облике рељефа у свом насељу и околини; - Разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини. |
-Користи појам насеља у свакодневном животу; -Наводи и описује значајне грађевине у близини школе; - Објашњава права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада и даје примере из свакодневног живота; -Разликује врсте саобраћаја; - Примењује правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином; - Наводи примере из окружења и описује занимања људи у свом насељу са околином; - Именује облике рељефа у свом насељу и околини; - Именује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини. |
Тема: КРЕТАЊЕ И ОРИЈЕНТАЦИЈА У ВРЕМЕНУ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
- Уме да одабере начин кретања тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће, уз помоћ; - Наводи примере различитих облика кретања у окружењу уз помоћ; - Мери растојање које тело пређе током свог кретања уз помоћ; - Препознаје јединице за мерење времена; -Именује месеце у години уз помоћ; - Одређује број дана у месецу помоћу календара, чита календар и пише датум уз помоћ, - Гледа у сат уз помоћ. |
- Уме да одабере начин кретања тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће уз подстицај; - Наводи примере различитих облика кретања у окружењу уз подстицај; - Мери растојање које тело пређе током свог кретања уз подстицај; - Препознаје јединице за мерење времена; - Именује месеце у години уз подстицај; - Одређује број дана у месецу помоћу календара, чита календар и пише датум уз подстицај, -Гледа у сат уз подстицај. |
- Уме да одабере начин кретања тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће уз мања одступања; - Наводи примере различитих облика кретања у окружењу уз мања одступања; - Мери растојање које тело пређе током свог кретања уз мања одступања; - Препознаје јединице за мерење времена -Именује месеце у години; -Одређује број дана у месецу помоћу календара, чита календар и пише датум; -Гледа у сат. |
- Примењује, наводи примере и објашњава кретање тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће. -Самостално изводи једноставне огледе пратећи упутства; - Примењује орјентацију у времену. |
Тема: РАЗНОВРСНОСТ ПРИРОДЕ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
-Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења уз помоћ; -Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране уз помоћ; -Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла уз помоћ. |
-Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења уз подстицај; -Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране уз подстицај; -Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла уз подстицај; -Препозна примере повезаности живих бића са условима живота уз подстицај. |
-Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења уз мања одступања; -Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране уз мања одступања; -Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла уз мања одступања; -Препозна примере повезаности живих бића са условима живота уз мања одступања; -Повеже делове тела живих бића са њиховом улогом/ улогама уз мања одступања. |
-Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења; - Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране; - Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла; - Препозна примере повезаности живих бића са условима живота; - Повеже делове тела живих бића са њиховом улогом/ улогама; - Изведе једноставне огледе пратећи упутства; -Наведе примере који показују значај биљака и животиња за човека; - Повеже промене у природи и активности људи са годишњим добима; |
Тема:ЧОВЕК СТВАРА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
-Препознаје различите врсте материјала уз помоћ; - одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета уз помоћ; -препознаје природне и вештачке материјале уз помоћ; - разврстава отпад на предвиђена места уз помоћ. |
-Препознаје различите врсте материјала уз подстицај; - одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета уз подстицај; -разликује природне и вештачке материјале уз подстицај; - разврстава отпад на предвиђена места уз подстицај. |
- Зна различите врсте материјала уз мања одступања; -зна да одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета уз мања одступања; -разликује природне и вештачке материјале уз мања одступања; - самостално разврстава отпад на предвиђена места ; -истезањем, савијањем и сабијањем одреди својства материјала. |
-Примењује стечена знања о различитим врстама материјала у свакодневном животу; -самостално одабира материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета; -примењује знања о природним и вештачким материјалима; -истезањем, савијањем и сабијањем одреди својства материјала; - штедљиво троши производе које користи у свакодневним ситуацијама; -проналази нову намену коришћеним предметима; - самостално разврстава отпад на предвиђена места ; -изводи једноставне огледе пратећи упутства; |
Критеријуми оцењивања у настави Ликовне културе | |||
Тема: ОБЛИЦИ | |||
Исходи :
|
|||
Тема : ПРОСТОР Исходи:
Тема : СПОРАЗУМЕВАЊЕ Исходи:
Исходи:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
Тема: Облици | |||
-Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. |
-Ученик уз подстицај уочава и представља облике у простору. |
- Самостално уочава и представља облике у простору; - спретно повезује облике у простору. |
-Самостално уочава и представља облике у простору. -Креативно и јединствено ликовно повезује облике у простору. |
Тема: Простор -Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. |
-Ученик уз подстицај уређује простор у коме живи, уочава и представља простор, облике и дешавања у њему. |
-Самостално уређује простор у коме живи и води рачуна о њему; -Повезује уметничко занимање сценографа, костимографа и одговарајуће продукте; -спретно приказује свој доживљај простора. |
-Самостално уређује простор у коме живи и води рачуна о њему; Повезује уметничко занимање сценографа, костимографа, и одговарајуће продукте. - Креативно и јединствено приказује свој доживљај простора. |
Тема: Споразумевање -Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. |
-Тумачи уз подстицај једноставне визуелне информације. |
-Самостално користи једноставне визуелне информације као подстицај за стваралачки рад. |
-Самостално користи једноставне визуелне информације као постицај за стваралачки рад, приказујући свој доживљај креативно и јединствено. |
Тема: Ликовне игре -Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. |
-Ученик уз подстицај изражава своје емоције и замисли користећи информације и различите материјале и технике. |
-Самостално и спретно изражава своје емоције машту, осећања и замисли користећи различите материјале и технике примењујући стечено знање. |
-Самостално, креативно и јединствено изражава своје емоције, машту, осећања и замисли користећи различите материјале и технике примењујући стечено знање. |
Критеријуми оцењивања у настави Физичког и здравственог васпитања – 2. разред | |||
Тема: ФИЗИЧКЕ СПОСОБНОСТИ |
|||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
Тема: МОТОРИЧКЕ ВЕШТИНЕ | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) |
- Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз помоћ; -Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз помоћ; - Одржава равнотежу у различитим кретањима; - Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз помоћ; - Изводи дечји и народни плес уз помоћ. |
- Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз подстицај; - Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз подстицај; - Одржава равнотежу у различитим кретањима; - Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз подстицај; - Изводи дечји и народни плес уз подстицај. |
- Правилно изводи вежбе, разноврсна природна и изведена кретања уз мања одступања; -Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу уз мања одступања; - Одржава равнотежу у различитим кретањима; - Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз мања одступања; - Изводе дечји и народни плес уз мања одступања. |
-Поседује позитивно искуство успешности кроз овладавање правила елементарних и штафетних игара -Спретно учествује у елементарним и штафетним играма -Покретом изражава своје емоције и искуства, покрет усклађује са музиком -Вешто изводи сложеније форме природних облика кретања. |
Тема: ФИЗИЧКА И ЗДРАВСТВЕНА КУЛТУРА | |||
Исходи: На крају разреда ученик ће бити у стању да:
|
|||
Довољан (2) | Добар (3) | врло добар (4) | Одличан (5) |
- Користи основну терминологију вежбања уз помоћ; – Поштује правила понашања у и на просторима за вежбање; – Поштује мере безбедности током вежбања; - Одговорно се односи према објектима, справама и реквизитима у просторима за вежбање; - Поштује правила игре; - Навија и бодри учеснике у игри на начин који никога не вређа; - Уредно одлаже своје ствари пре и након вежбања; |
- Користи основну терминологију вежбања уз подстицај; - Уочава улогу делова тела у вежбању; - Уочи промене у расту код себе и других. |
- Користи основну терминологију вежбања уз мања одступања; - Препознаје везу вежбања и уноса воде; - Наведе врсте намирница у исхрани. |
- Користи основну терминологију вежбања - Повезује ходање и трчање са позитивним утицајем на здравље; – Препознаје лепоту покрета у вежбању; – Придржава се правила вежбања; – Вреднује успех у вежбању. |
Критеријуми оцењивања у настави Музичке културе – 2. разред | ||||
Довољан (2) | Добар (3) | Врло добар (4) | Одличан (5) | |
ИЗВОЂЕЊЕ МУЗИКЕ |
Пева песме по слуху, по сопственомизбору и изводи бројалице. |
Пева једноставне песме у складу са текстом. |
Пева дечије, уметничке и народне песме различитог садржаја и расположења у складу са текстом. Иизводи различите покрете на песме које пева и музику коју слуша. Свира пратњу за бројалице и песме на дечијим ритмичким инструментима. |
Самостално пева дечије, уметничке и народне песме различитог садржаја и расположења у складу са текстом. Креира различите покрете на песме које пева и музику коју слуша. Свира и креира пратњу за бројалице и песме на дечијим ритмичким инструментима. |
СЛУШАЊЕ МУЗИКЕ |
Препознаје различите тонске боје, гласове и инструменте у одређеним композицијама Препознаје различита темпа (брзо,споро) и динамичке разлике (гласно, тихо) |
Препознаје различита темпа и динамику. |
Разликује тонскебоје (гласове и инструменте). Препознаје слушане композиције. |
Самостално изражава свој доживљај музике коју изводи или слуша. Препознаје слушане композиције на основу одломака. |
МУЗИЧКО СТВАРАЛАШТО |
Опонаша звукове из непосредне околине спонтаном или договореном импровизацијом. |
Изводи једноставне ритмичке пратње користећи различите изворе звука, глас, тело. Понавља већ осмишљен покрет. |
Изводи ритмичке пратње користећи ритмичке инструменте Самостално креира покрет. |
Користи различите изворе звука за креирање једноставних ритмичких и звучних ефеката као пратња за бројалице, песме. Самостално креира кореографију. |