Четврти разред
КРИТЕРИЈУМИ ВРЕДНОВАЊА ИЗ НАСТАВНОГ ПРЕДМЕТА 4.РАЗРЕД
Исходи учења
У 4. разреду основног образовања и васпитања, у току школске године, ученик се оцењује бројчаном оценом на скали од 1 (недовољан) до 5 (одличан) и описном оценом из пројектне наставе.
Успех ученика из изборних програма и то: верска настава и грађанско васпитање оцењује се описно и то:
- истиче се,
- добар,
- задовољава.
- усвојеност образовних садржаја
- примена знања
- активност ученика
Ученик у току школске године може добити оцене на основу:
- теоретског знања
- практичне примене знања
- писмених провера знања ( по четири писмена задатка из српског језика и математике)
- тестова
- усменог испитивања
- активности на часу
- домаћих задатака
- дневника читања, самостално осмишљених мапа ума, презентација
СРПСКИ ЈЕЗИК
Ученици 4. разреда из предмета Српски језик оцењују се на три начина:
1) писмено изражавање
2) усмено изражавање
3) Ангажовањем и односом према раду на настави (активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима, рад у пару, тимски рад, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност...)
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Ученику који стиче образовање и васпитање по индивидуалном образовном плану, а не остварује планиране циљеве и исходе, ревидира се индивидуални образовни план.
Ученик са изузетним способностима који стиче образовање и васпитање на прилагођен и обогаћен начин, применом индивидуалног образовног плана, оцењује се на основу праћења остваривања прописаних исхода и стандарда постигнућа и ангажовања.
- ПИСМЕНО ИЗРАЖАВАЊЕ
Када су у питању писмене провере знања скала која изражава однос између процента тачних одговора и одговарајуће оцене је следећа:
ОЦЕНА | ОБРАЗОВНИ НИВО | ||
одличан(5) | од 86%-до 100% | Напредни ниво | примена |
врло добар(4) | од 71%-до 85% | Средњи ниво | разумевање |
добар (3) | од 56%-70% | Средњи ниво | репродукција |
довољан (2) | од 41%-55% | Основни ниво | препознавање |
недовољан (1) | испод 40% |
Шта се оцењује на писменим и домаћим задацима (састав, есеј, прича, песма и остали облици писаног изражавања)
РУКОПИС:
- колико је читак и правилан
- да ли ученица/ученик меша писма (ћирилицу и латиницу)
- да ли ученица/ученик меша писана и штампана слова
- да ли ученица/ученик прецртава
- да ли ученица/ученик умеће речи
- да ли ученица/ученик премешта реченице
- да ли ученица/ученик уме да обликује нове мисаоне целине (пасусе)
- да ли су нове мисаоне целине међусобно складно повезане
- у којој мери написано одговара тзв. тежишту теме
- да ли ученици праве јасну разлику између доживљаја и догађаја.
- колико је написани садржај богат/сиромашан
- да ли је композиција складна (увод, разрада, закључак)
- да ли у раду постоје материјалне грешке (књижевни род или врста, имена јунака, место радње, време радње и сл.)
- писање великог и малог слова (примењује правила писања адресе, имена уметничких дела, назива институција, предузећа, установа и назива манифестација)
- састављено и растављено писање ( речца ЛИ и НЕ)
- интерпункција , управни говор
- глаголски облици (посебно глаголски прилог садашњи)
СТИЛИЗАЦИЈА:
- да ли у раду има понављања
- да ли у раду постоје жаргонизми
- богат/сиромашан речник
- да ли су реченице правилне (пре свега, ред речи у реченици)
- Оцена на УСМЕНОМ ОДГОВАРАЊУ се формира на основу учениковог одговора.
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | |||
|
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Уз помоћ именује и разликује глас, слог и реченицу, службу и врсту речи, управни и неуправни говор, Уз помоћ уочава именице и глаголе, род, број именица и глаголска времена. Уочава велико слово, знаке интерпункције, речцу ЛИ и НЕ и основне скраћенице. Овладавају читањем и писањем латинице. |
Препознају реченицу по облику и значењу. Препознају главне делове реченице. Уочавају службу и врсту речи, именице(род и број), управни и неуправни говор, глаголе и њихова временa као и њихове облике, променљиве и непроменљиве речи, писање присвојних придева, скраћеница.Знају да користе велико слово, знаке интерпункције. Уочавају речце ЛИ и НЕ и скраћенице. Растављају речи на крају реда, пишу адресу. Пишу и читају латиницу, | Одређују и пишу реченице по значењу и облику. Одређују службу и врсту речи. Самостално одређују род и број именица, управни и неуправни говор, глаголе и њихова временa као и њихове облике, променљиве и непроменљиве речи, писање присвојних придева, скраћеница. У писању поштују граматичка и правописна правила. Користе правилно велико слово, знаке интерпункције и скраћенице; речцу ЛИ и НЕ, растављају речи на крају реда, примењују писање адресе. Пишу и читају латиницу. | Самостално одређују и пишу реченице по значењу и облику. Самостално и успешно одређују службу и врсту речи Самостално одређују род и број именица управни и неуправни говор, глаголе и њихова временa као и њихове облике, променљиве и непроменљиве речи, писање присвојних придева, скраћеница. У писању вешто примењују велико слово, знаке интерпункције и скраћенице; речцу ЛИ и НЕ, тачно растављају речи на крају реда, примењују писање адресе. Успешно користе латиницу. | |
|
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Чита наглас и у себи. Препознаје дела уметничке књижевности . Прпознаје ликове и догађаје у тексту. Разликује поезију од прозе. Препознаје бајку, причу,роман песму драмски текст. Уз помоћ уочава поруку/ поуку књижевног текста. |
Зна и користи технике читања текста са разумевањем прочитаног. Уме да уочи целине у тексту, ликове, особине, хронологију догађаја. Разуме основну поруку текста. Препознаје лирски, драмски и епски текст. Уочава у тексту књижевне појмове:
|
Самостално користи технике читања и саопштава утиске о прочитаном. Уочава целине у тексту, ликове, особине, хронологију догађаја и самостално долази до поруке текста. Зна разлике лирског, драмског и епског текста. Уочава у тексту и објашњава књижевне појмове:
|
Самостално и зналачки користи технике читања, саопштава утиске о прочитаном, закључује и заузима критички став о ликовима, догађајима и самостално долази до поруке текста повезујући је са свакодневним животом. Схвата одлике лирског, драмског и епског текста. Уочава у тексту и објашњава књижевне појмове:
|
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | |||
|
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Препричава и прича о догађајима и доживљајима у тексту. Уз помоћ описују појаве из непосредног окружења. Састављају једноставне реченице и краће саставе. Казују напамет научене текстове и уз помоћ драматизују текст. |
Зна да преприча текст по заједничком плану. Описује предмете , биљке, животиње, саставља саставе по целинама. Користе јасне реченице. Казује и драматизују текстове. |
Зна правилно, течно и уверљиво да се усмено и писмено изражава. Описују предмете, биљке и животиње користећи јасне и сликовите реченице. Пишу разгледнице и краћа писма. |
Самостално и креативно препричава, сажето и проширено. Маштовито описује појаве из свог окружења, користи сликовите, али јасне реченице. Користи речнике и енциклопедије. Критички процењује , пише разгледнице и краћа писма. |
- АНГАЖОВАЊЕ И ОДНОС ПРЕМА РАДУ
Ангажовање и однос према раду на настави (активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима,рад у пару,тимски рад, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност...) | ||||
-ученик је посебно мотивисан, креативан, одговоран у раду, поштује друге, редован у извршавању обавеза; |
-мотивисан је и редовно извршава задатке; -решава проблеме |
-у подели задатака групе потребна помоћ наставника; -за рад потребна помоћ,постицај и усмеравање; |
-ради на нивоу присећања; -у групи почиње да ради на интервенцију наставника; |
-незаинтересован за рад, омета друге; -потстицање и помоћ га не мотивишу на рада; |
-даје креативне примедбе и предлоге; - поштује правила рада; -у презентовању је јасан, тачан и уме да искаже суштину; -уочава битно и разликује га од небитног; -зна добро да организује и води рад у групи; -има високо развијено критичко мишљење. |
користећи научне садржаје, -поштује правила рада -подржава рад групе и потстиче их на рад; -поуздан, марљив и одговоран; -презентује тачне податке. |
-спор и непрецизан у презентацији; -теже исказује своје мишљење; -није самосталан, прати друге; -научено градиво примењује погрешно; -делимучно поштије правила рада. |
-задатак не завршава и има грешака; -површан у раду и поштовању правила; -углавном је пасиван у групи. |
-не поштује правила понашања у групи; -тражи пуну пажњу и индивидуалан приступ. |
Усме но излаг ање |
Актив ност на часу | Практ ичан рад |
Дом аћи зада так |
Те ст |
Презент ација | Графи чки рад |
Сара дња у тиму |
Комуник ација у тиму |
Покази вање инициј ативе |
Заинтересо ваност |
+ - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - |
Наставник у току целе школске године прикупља и бележи податке о постигнућима ученика, процесу учења, напредовању и развоју ученика током године у својој педагошкој документацији.
Ученик у току часова добија плусеве и минусе у зависности од одговора на питања која су му постављена. Ово се евидентира у педагошку свеску.
Критеријум:
- +++++ = (5)
- ++++- = (4)
- +++-- = (3)
- ++--- = (2)
- +---- = (1)
МАТЕМАТИКА:
Ученици 4. разреда се из предмета Математика оцењују на три начина:
- писмено
- усмено
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Ученику који стиче образовање и васпитање по индивидуалном образовном плану, а не остварује планиране циљеве и исходе, ревидира се индивидуални образовни план.
Ученик са изузетним способностима који стиче образовање и васпитање на прилагођен и обогаћен начин, применом индивидуалног образовног плана, оцењује се на основу праћења остваривања прописаних исхода и стандарда постигнућа и ангажовања.
1. ПИСМЕНО ИЗРАЖАВАЊЕ
Када су у питању писмене провере знања скала која изражава однос између процента тачних одговора и одговарајуће оцене је следећа:
ОЦЕНА | ОБРАЗОВНИ НИВО | ||
одличан(5) | од 86%-до 100% | Напредни ниво | примена |
врло добар(4) | од 71%-до 85% | Средњи ниво | разумевање |
добар (3) | од 56%-70% | Средњи ниво | репродукција |
довољан (2) | од 41%-55% | Основни ниво | препознавање |
недовољан (1) | испод 40% |
2. УСМЕНО ИЗРАЖАВАЊЕ
Оцена на усменом одговарању се формира на основу учениковог одговора, усменог испитивања, активности на часу.
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | ||||
БРОЈЕВИ – 1.део | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) | |
Ученици самостално и прецизно читају и записују бројеве. Сабирају и одузимају вишецифрене бројеве. Уочавају непознати сабирак, умањеник и умањилац. |
Ученици самостално и прецизно читају, записују и упоређују природне бројеве. Одређују месну вредност цифре.Зна и уме да сабира и одузима вишецифрене бројеве. Уме да одреди непознати сабирак, умањеник и умањилац. |
Ученици самостално и прецизно читају, записују и упоређују природне бројеве. Приказују их на бројевној правој. Преписују бројеве из таблице месних вредости. Ученици самостално разликују природне бројеве у декадном бројевном систему. Самостално сабира и одузима вишецифрене бројеве. Успешно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац. Процени вредност израза са једном рачунском операцијом. |
Ученик самостално и прецизно чита и записује природне бројеве. Приказује их на бројевној правој. Упоређују бројеве из таблице месних вредности цифре. Уочава битно и врши рачунске операције сабирања и одузимања у скупу N0; Са лакоћом одеђује непознати сабирак , умањеник и умањилац. Одређује вишеструке декадне јединице најближе датом броју. Чита, користи и представља податке у табелама или графичким дијаграмима; Примењује стечена знања. Решава задатке применом различитих начина представљања проблема. |
||
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) | ||
МЕРЕЊЕ И МЕРЕ 1. ДЕО |
Именују и уочавају јединице мере за површину. Испољава тешкоће у претварању мањих јединица мере у веће и примени знања. |
Претвара јединице за мере-ње из већих у мање. Израчуна површину квадрата и правоугаоника. Решава једноставне задатке из ове области. |
Успешно претвара јединице за мерење из већих у мање и обрнуто. Израчуна површину квадрата и правоугаоника.Решава сложеније задатке са јединицама за мерење површине. |
Самостално и веома успе-шно примењује знање о јединицама за мерење. Уме да претвара из једне јединице у другу, пореди их у сложенијим ситуацијама. Веома успешно решава те-кстуалне задатке са једини-цама мере.Израчуна површину квадрата и правоугаоника. Реши проблемске задатке у контексту мерења. |
|
БРОЈЕВИ - 2.део |
|||||
Препознају и разликују множење и дељење и знају једноставније облике ових операција, уочавају непознати чинилац, дељеник у делилац. Уочавају да постоји редослед рачунских операција и уз мању помоћ решава изразе. |
Зна таблицу множења и дељења, одређује непознати чинилац, дељеник и делилац. Изврши четири основне рачунске операције у скупу N0; Састави израз, израчуна вредност бројевног израза и примени својства рачунских операција; |
Успешно користи таблице множења и дељења и одређује непознати чинилац, дељеник и делилац. изврши четири основне рачунске операције у скупу N0; Логички закључује, поставља изразе и решава текстуалне задатке са више операција. Саставља текстуалне задатке на основу постављених израза. Користи основна својства рачунских операција. Реши једначине и неједначине са множењем и дељењем и провери тачност решења; |
Вешто користи таблице множења и дељења и одређује непознати чинилац, дељеник и делилац. Решава проблемски задатак користећи бројевни израз, једначину или неједначину са множењем и дељењем; Чита, користи и представља податке у табелама или графичким дијаграмима; Са лакоћом, логички закључује, поставља изразе и решава текстуалне задатке са више операција. Примењује знања при решавању тежих проблемских задатака. Креативно саставља задатке и примењује са ситуацијама из животне праксе. |
||
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) | ||
ГЕОМЕТРИЈА |
Ученик ће бити у стању да препозна и именује елементе и опише особине квадра и коцке; Уз помоћ учитеља цртају мрежу и праве модел коцке и квадра. Препознају формуле за израчунавање површине коцке и квадра. |
Зна да нацрта мрежу и прави модел коцке и квадра. Препознају формуле за израчунавање површине коцке и квадр Решавају једноставне задатке. |
Успешно црта мрежу и прави модел коцке и квадра Успешно користи формуле за израчунавање површине коцке и квадра при изради задатака Знање примењује решавајући занимљиве и теже геометријске задатке задатке. |
Успешно црта мрежу и прави модел коцке и квадра Успешно и самостално користи формуле за израчунавање површине коцке и квадра при изради задатака Знање примењује решавајући занимљиве и теже геометријске задатке повезујући их са животном праксом. |
|
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) | ||
БРОЈЕВИ -3.део |
Препознаје разломке облика (m, n ≤ 10); |
Ученик зна да прочита и запише разломке облика (m, n ≤ 10); упореди разломке облика са једнаким бројиоцима или имениоцима; запише резултат мерења дужине децималним бројем са највише две децимале. |
Ученик зна да прочита и запише разломке облика (m, n ≤ 10); упореди разломке облика са једнаким бројиоцима или имениоцима; запише резултат мерења дужине децималним бројем са највише две децимале; сабере и одузме децималне бројеве са највише две децимале. |
Ученик зна да: - прочита и запише разломке облика (m, n ≤ 10); - упореди разломке облика са једнаким бројиоцима или имениоцима; - запише резултат мерења дужине децималним бројем са највише две децимале; - сабере и одузме децималне бројеве са највише две децимале; - чита, користи и представља податке у табелама или графичким дијаграмима. -показује интересовања за проширивање стечених знања и додатни рад |
|
МЕРЕЊЕ И МЕРЕ (2. ДЕО) |
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) | |
Именују и уочавају јединице мере за површину и запремину. |
Зна да нацрта мрежу и прави модел коцке и квадра. Препознају формуле за израчунавање површине коцке и квадр Решавају једноставне задатке. |
Успешно претвара јединице за мерење из већих у мање и обрнуто. Упоређује једнице за мерење. Израчуна површину и запремину квадра и коцке.Решава сложеније задатке из ове области. |
Самостално и веома успе-шно примењује знање о јединицама за мерење. Уме да претвара из једне јединице у другу, пореди их у сложенијим ситуацијама. Веома успешно решава те-кстуалне задатке са једини-цама мере. Израчуна површину и запремину квадра и коцке. Реши проблемске задатке у контексту мерења. |
3.АНГАЖОВАЊЕ И ОДНОС ПРЕМА РАДУ
(активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима,рад у пару,тимски рад, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност...)
Ангажовање и однос према раду на настави (активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима,рад у пару,тимски рад, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност...) |
||||
-Ученик је посебно мотивисан, креативан, одговоран у раду, поштује друге, редован у |
-мотивисан је и редовно извршава задатке; -решава проблеме |
-у подели задатака групе потребна помоћ наставника; -за рад потребна помоћ,постицај и усмеравање; |
-ради на нивоу присећања; -у групи почиње да ради на интервенцију наставника; |
-незаинтересован за рад, омета друге; -потстицање и помоћ га не мотивишу на рада; |
извршавању обавеза; -даје креативне примедбе и предлоге; - поштује правила рада; -у презентовању је јасан, тачан и уме да искаже суштину; -уочава битно и разликује га од небитног; -зна добро да организује и води рад у групи; -има високо развијено критичко мишљење. |
користећи научне садржаје, -поштује правила рада -подржава рад групе и потстиче их на рад; -поуздан, марљив и одговоран; -презентује тачне податке. |
-спор и непрецизан у презентацији; -теже исказује своје мишљење; -није самосталан, прати друге; -научено градиво примењује погрешно; -делимучно поштије правила рада. |
-задатак не завршава и има грешака; -површан у раду и поштовању правила; -углавном је пасиван у групи. |
-не поштује правила понашања у групи; -тражи пуну пажњу и индивидуалан приступ. |
НАЧИНИ ПРАЋЕЊА НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА ТОКОМ ГОДИНЕ
Активност | на часу | Практичан рад |
Домаћи задатак |
Тест | Презентација | Графички рад |
Сара дња у тиму |
Комуникација у тиму |
Показивање иницијативе |
Заинтересованост |
+ - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - |
Наставник у току целе школске године прикупља и бележи податке о постигнућима ученика, процесу учења, напредовању и развоју ученика током године у својој педагошкој документацији. Ученик у току часова (часови утврђивања и провере новог градива) добија плусеве и минусе у зависности од одговора на питања која су му постављена. Ово се евидентира у педагошку свеску.
Критеријум:
- +++++ = (5)
- ++++- = (4)
- +++-- = (3)
- ++--- = (2)
- +---- = (1)
ПРИРОДА И ДРУШТВО
Ученици 4. разреда се из предмета Прирoда и друштво оцењују на три начина:
- писмено
- усмено
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Ученику који стиче образовање и васпитање по индивидуалном образовном плану, а не остварује планиране циљеве и исходе, ревидира се индивидуални образовни план.
Ученик са изузетним способностима који стиче образовање и васпитање на прилагођен и обогаћен начин, применом индивидуалног образовног плана, оцењује се на основу праћења остваривања прописаних исхода и стандарда постигнућа и ангажовања.
1. ПИСМЕНО ИЗРАЖАВАЊЕ
Када су у питању писмене провере знања скала која изражава однос између процента тачних одговора и одговарајуће оцене је следећа:
ОЦЕНА | ОБРАЗОВНИ НИВО | ||
одличан(5) | од 86%-до 100% | Напредни ниво | примена |
врло добар(4) | од 71%-до 85% | Средњи ниво | разумевање |
добар (3) | од 56%-70% | Средњи ниво | репродукција |
довољан (2) | од 41%-55% | Основни ниво | препознавање |
недовољан (1) | испод 40% |
2. УСМЕНО ИЗРАЖАВАЊЕ
Оцена на усменом одговарању се формира на основу учениковог одговора, усменог испитивања, активности на часу.
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | |||
1. МОЈА ДОМОВИНА | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Препознаје геогр. положај државе Србије и основне одреднице. Препознаје основне облике рељефа и површинских вода. Уз помоћ одређује положај и именује природне и друштвене објекте на географској карти. Уважава националну и културну разноликост . Препознаје главне изворе опасности, мере заштите од опасности по живот људи, како очувати и унапредити људско здравље. Сарађује са другима у групи на заједничким активностима Учествује у друштвено корисним акцијама уз одршку одраслих. |
Зна геогр. положај државе Србије и основне одреднице. Зна основне облике рељефа и површинских вода. Зна да одреди положај и именује природне и друштвене објекте на географској карти. Уважава националну и културну разноликост . Уочава националну и културну разноликост као основ за суживот свих грађана Републике Србије. Зна знамените личности, културна добра и природне лепоте по којима су препознатљиви наш крај и Србија у свету. Зна главне изворе опасности, мере заштите од опасности по живот људи, како очувати и унапредити људско здравље. Сарађује са другима у групи на заједничким активностима Учествује у друштвено корисним акцијама уз одршку одраслих. |
Успешно разуме повезаност природно геогр. фактора Успешно уочава основне облике рељефа и површинских вода у држави Србији. Успешно користи географску карту. Уважава националну и културну разноликост . као основу за суживот свих грађана Републике Србије. Представља знамените личности, културна добра и природне лепоте по којима су препознатљиви наш крај и Србија у свету. Успешно уочава главне изворе опасности, мере заштите од опасности по живот људи, како очувати и унапредити људско здравље Представља ток и резултате истраживања ( писано, усмено) Сарађује са другима у групи на заједничким активностима Учествује у друштвено корисним акцијама уз одршку одраслих. |
Веома успешно разуме повезаност природно геогр. фактора. Веома успешно уочава основне облике рељефа и површинских вода у држави Србији. Самостално користи географску карту и изводи закључке, проналази и одабира потребне информације из различитих извора. Уважава националну и културну разноликост као основу за суживот свих грађана Републике Србије. Веома успешно представља знамените личности, културна добра и природне лепоте по којима су препознатљиви наш крај и Србија у свету. Са разумевањем уочава и представља главне изворе опасности, мере заштите од опасности по живот људи, како очувати и унапредити људско здравље Сарађује са другима у групи на заједничким активностима Презентује ток и резултате истраживања ( писано, усмено, помоћу ленте времена, презентацијом, мапом ума или цртежом. Учествује у друштвено корисним акцијама уз одршку одраслих. |
|
2. ЧОВЕК- ПРИРОДНО И ДРУШТВЕНО БИЋЕ | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Поима промене у изгледу свог тела и понашања са одрастањем. Уз помћ планира своје дневне активности и време проведено уз ИКТ уређаје. Тражи помоћ уколико се суочи са непримереним садржајима у дигиталном окружењу. Уз помоћ проналази информације из уџбеника и других писаних и дигиталних извора). Сарађује са другима у групи на заједничким активностима. |
Уочава и повезује промене у изгледу свог тела и понашања са одрастањем. Планира своје дневне активности и време проведено уз ИКТ уређаје. Проналази информације из добијених извора ( писаних, сликовних, дигиталних). Сарађује са другима у групи на заједничким активностима. |
Повезујепромене у изгледу свог тела и понашања са одрастањем. Организовано планира своје дневне активности и време проведено уз ИКТ уређаје. Траажи помоћ уколико се суочи са непримереним садржајима у дигиталном окружењу. Успешно представља ток и резултате истраживања (писано, усмено, презентацијом и др.) Проналази потребне информације из доступних извора. Повезује резултате рада са уложеним трудом . Сарађује са другима у групи на заједничким активностима. |
Уочава и повезује промене у изгледу свог тела и понашања са одрастањем. Организовано и перманентно планира своје дневне активности и време проведено уз ИКТ уређаје. Траажи помоћ уколико се суочи са непримереним садржајима у дигиталном окружењу. Веома успешно редставља ток и резултате истраживања (писано, усмено, презентацијом и др.) Самостално проналази потребне информације из доступних извора. Повезује резултате рада са уложеним трудом . Сарађује са другима у групи на заједничким активностима. |
|
3. ПРОШЛОСТ СРБИЈЕ | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Препознаје најважније догађаје, појаве и личности из прошлости. Уз помоћ наставника именује историјске изворе. Сарађује са другима у групи на заједничким активностима. |
Зна најважније догађаје, појаве и личности из прошлости. Уме да именује историјске изворе. Сарађује са другима у групи на заједничким активностима. |
Успешно уочава редослед најважнијих догађаја, појава и личности из прошлости и приказује на ленти времена. Проналази потребне информације из доступних извора. Успешно описује начин живота људи кроз време користећи различите изворе инфрмација. Успешно препознаје на основу карактеристичних историјских извора о ком историјском периоду или личности је реч. Сарађује са другима у групи на заједничким активностима. |
Веома успешно уочава хронолошки редослед најважнијих догађаја, појава и личности из прошлости. Самостално проналази потребне информације из доступних извора. Веома успешно препознаје на основу карактеристичних историјских извора о ком историјском периоду или личности је реч. Веома успешно описује начин живота људи кроз време користећи различите изворе инфрмација. Представља ток и резултате истраживања ( писано, усмено, помоћу ленте времена, презентацијом, мапом ума или цртежом. Сарађује са другима у групи на заједничким активностима. |
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | |||
4. МАТЕРИЈАЛИ | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Препознаје материјале и њихов значај. Уочава уз помоћ понашање материјала под утицајима. Уз помоћ увиђа важност штедљивог коришћења електричне енергије и магнета у животу. Поима неопходност превенције и заштите од пожара. Уз помоћ разуме рециклажу. Сарађује са другима у групи на заједничким активностима. |
Зна разноврсност материјала и начине употребе, њихова својства и промене. Комбинује материјале и разуме рециклажу. Наводи примере штедљивог коришћења електричне енергије и примере употребе магнета у свакодневном животу. Наводи примере превенције и заштите од пожара. Успешно сарађује са другима у групи на заједничким активностима. Проналази потребне информације из различитих извора. |
Успешно Изводи закључке о разноврсности, употреби и својствима материјала, као и о њиховом мењању под механичким утицајима. Успешно схвата топлотну и електричну проводљивост материјала као и могућности рециклаже. Успешно наводи примере превенције и заштите од пожара. Успешно сарађује са другима у групи на заједничким активностима. Проналази и одабира потребне информације из различитих извора( писаних, сликовних, дигиталних) . |
Самостално уочава и критички се изражава о људском раду. Самостално идентификује и самостално раздваја смеше просејавањем, одливањем, цеђењем и испаравањем. Веома успешно изводи закључке о разноврсности, употреби и својствима материјала, као и о њиховом мењању под различитим утицајима. Веома успешно схвата топлотну и електричну проводљивост материјала и објашњава електричну проводљивост материјала помоћу једноставног струјног кола. Веома успешно наводи примере превенције и заштите од пожара. Веома успешно организује групни рад и заједничке активности и повезује резултате са уложеним трудом. Веома успешно користи различите изворе информација. |
Оцена недовољан (1) – ученик нема основно познавање појмова, нити показује жељу да напредује. Домаће задатке не израђује на време и није активан на часу.
3. АНГАЖОВАЊЕ И ОДНОС ПРЕМА РАДУ
(активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима,рад у пару,тимски рад, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност...)
Ангажовање и однос према раду на настави (активност на часу, израда домаћих задатака, ангажовање у пројектима,рад у пару,тимски рад, сарадња у групи, припремљеност за час, уредност...) |
||||
-Ученик је посебно мотивисан, креативан, одговоран у раду, поштује друге, редован у |
-мотивисан је и редовно извршава задатке; -решава проблеме |
-у подели задатака групе потребна помоћ наставника; -за рад потребна помоћ,постицај и усмеравање; |
-ради на нивоу присећања; -у групи почиње да ради на интервенцију наставника; |
-незаинтересован за рад, омета друге; -потстицање и помоћ га не мотивишу на рада; |
извршавању обавеза; -даје креативне примедбе и предлоге; - поштује правила рада; -у презентовању је јасан, тачан и уме да искаже суштину; -уочава битно и разликује га од небитног; -зна добро да организује и води рад у групи; -има високо развијено критичко мишљење. |
користећи научне садржаје, -поштује правила рада -подржава рад групе и потстиче их на рад; -поуздан, марљив и одговоран; -презентује тачне податке. |
-спор и непрецизан у презентацији; -теже исказује своје мишљење; -није самосталан, прати друге; -научено градиво примењује погрешно; -делимучно поштије правила рада. |
-задатак не завршава и има грешака; -површан у раду и поштовању правила; -углавном је пасиван у групи. |
-не поштује правила понашања у групи; -тражи пуну пажњу и индивидуалан приступ. |
НАЧИНИ ПРАЋЕЊА НАПРЕДОВАЊА УЧЕНИКА ТОКОМ ГОДИНЕ
Усме но излаг ање |
Актив ност на часу | Практ ичан рад |
Дом аћи зада так |
Те ст |
Презент ација | Графи чки рад |
Сара дња у тиму |
Комуник ација у тиму |
Покази вање инициј ативе |
Заинтересо ваност |
+ - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - | + - |
( +,- начини који се користе у раду )
Наставник у току целе школске године прикупља и бележи податке о постигнућима ученика, процесу учења, напредовању и развоју ученика током године у својој педагошкој документацији. Ученик у току часова (часови утврђивања и провере новог градива) добија плусеве и минусе у зависности од одговора на питања која су му постављена. Ово се евидентира у педагошку свеску.
Критеријум:
- +++++ = (5)
- ++++- = (4)
- +++-- = (3)
- ++--- = (2)
- +---- = (1)
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ
Оценом се изражава:
1)оствареност циљева и прописаних, односно прилагођених стандарда постигнућа, достизање исхода и степена развијености компетенција у току савладавања програма предмета;
2)ангажовање ученика у настави;
3)напредовање у односу на претходни период;
4) препорука за даље напредовање ученика.
Бројчане оцене су: одличан (5), врло добар (4), добар (3), довољан (2) и недовољан (1).
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Ученику који стиче образовање и васпитање по индивидуалном образовном плану, а не остварује планиране циљеве и исходе, ревидира се индивидуални образовни план.
Ученик са изузетним способностима који стиче образовање и васпитање на прилагођен и обогаћен начин, применом индивидуалног образовног плана, оцењује се на основу праћења остваривања прописаних исхода и стандарда постигнућа и ангажовања.
Критеријуми бројчаног оцењивања
Правила понашања на часу:
● Ученик носи опрему за час (бела маjица,таман шорц и чисте патике за салу)
● Уколико ученик има потребу да изађе са часа мора добити дозволу наставника
● Поштује мере безбедности
● Поштује сва правила понашања ученика прописана од стране школе
Оцењивање ученика се састоји из три сегмента:
1. Однос према раду
2. Физичке способности и усвајање моторичких вештина и спортских дисциплина
(Индивидуални напредак моторичких способности сваког ученика процењује се у односу на претходно проверено стање. Приликом оцењивања неопходно је узети у обзир способности ученика, степен спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узима се у обзир индивидуални напредак његов иднивидуални напредак у односу на претходна достугнућа и могућности као и ангажовање ученика у наставном процесу.
3. Физичка и здравствена култура (Користи правила понашања на простору за вежбање како у школи тако и ван ње. Примењује правила игре у складу са етичким правилима. Примењује хигијенске мере пре и после часа).
У циљу сагледавања и анализирања ефеката наставе физичког и здравственог васпитања, наставник ће подједнако, континуирано да прати и вреднује:
● Активност и однос ученика према физичком и здравственом васпитању који обухвата:
- вежбање у адекватној спортској опреми;
- редовно присуствовање на часовима физичког и здравственог васпитања;
- учествовање у ваннасавним и ваншколским активностима и др.
● Приказ једног од усвојених комплекса општеприпремних вежби (вежби обликовања),
● Достигнут ниво постигнућа моторичких знања, умења и навика (напредак у усавршавању технике)
Узимајући у обзир све критеријуме за оцењивање формира се оцена ученика.
Код ученика ослобођених од практичног дела наставе, наставник прати и вреднује:
- ниво остварености исхода из области Физичка и здравствена култура;
- учешће у организацији ваннаставних активности.
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | |||
1.АТЛЕТИКА | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Хода и трчи на различите начине, изводи скокове, покушава да прескаче вијачу, учествује у елементарним играма уз надзор. |
Хода и трчи са променом правца и брзине, изводи скокове, прескаче препреке, вијачу, учествује у елементарним играма. |
Успешно хода и трчи са променом правца и брзине, изводи скокове, прескаче препреке, вијачу, учествује у елементарним играма. |
Спретно и вешто трчи са променом правца, брзине, прескаче препреке, изводи скокове из различитих стартних позиција прескаче вијачу, активно учествује у елементарним играма. |
|
2.ВЕЖБЕ НА ТЛУ | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Ради једноставније вежбе не тлу уз помоћ (колут напред и назад) учествује у одељењским такмичењима уз надзор. |
Изводи вежбе на тлу (упор чучећи и лежећи, колут напред и назад), учествује у одељењским такмичењима. |
Успешно изводи вежбе на тлу (упор чучећи и лежећи, колут напред и назад), учествује у одељењским такмичењима. |
Веома успешно изводи све вежбе на тлу(упор чечећи и лежећи, два повезана колута напред, колут напред из различитих позиција, колут назад из чучња у чучањ). Спретно учествује у полигонским играма и одељењским такмичењима. |
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | |||
3.РИТМИЧКА ГИМНАСТИКА И 4.НАРОДНИ ПЛЕСОВИ | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Изводи дечије поскоке, користи ритмичко кретно изражавање, схвата плесни двокорак покушавајући да их повеже у целине уз значајну помоћ. | Изводи дечије поскоке са двокораком, плесни двокорак, манипулише обручем , палицама, вијачом и повезује кораке у ритмичку целину. | Успешно изводи дечије поскоке са двокораком, плесни двокорак, манипулише обручем , палицама, вијачом и повезује кораке у ритмичку целину. | Самостално и вешто изводи дечије поскоке, плесни двокорак, спретно манипулише обручем, палицама и вијачом. Веома успешно се кретно –ритмички изражава. | |
5.ИГРЕ (тимске и елементарне) | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Изводи бацања и хватања на разне начине, учествује у тимским и елементарним играма уз надзор. | Баца, хвата, води лопту у ходу и трчању, учествује у тимским и елементарним играма. | Успешно баца, хвата, води лопту у ходу и трчању, учествује у тимским и елементарним играма. | Веома вешто изводи бацања и хватања, води лопту у ходу и трчању,манипулише свим реквизитима, истиче се у елементарним и тимским играма. | |
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | |||
6.ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ | ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Препознаје потребу за правилним ритмом рада и одмора,правилном исхраном и личном хигијеном. | Зна правила здраве исхране,личне и хигијене здравља као и правилан ритам рада и одмора и делимично их примењује. | Потпуно зна начела здраве исхране, личне хигијене, хигијене здравља и поштује смењивање рада и одмора. | Примењује начела здраве исхране, личне хигијене, хигијене здравља и поштује смењивање рада и одмора. |
МУЗИЧКА КУЛТУРА
Да би се остварио процес праћења напредовања и степена постигнућа ученика у настави музичке културе, потребно је да наствник упозна музичке способни сваког ученика. Оцењивање ученика се спроводи организовано и прати посебан развој сваког ученика, његов рад, залагање, интересовање, креативност и предиспозиције. Наставник прати развој ученика и објективно одређује степен на којем је ученик савладао програмске захтеве.
Наставник током целе школске године води евиденцију о напретку, развоју, залагању и активности ученика на часовима и ту евиденцију бележи у своју педагошку свеску. Свака оцена ученика је јавна и приликом саопштавања наставник је дужан да је објасни.
Оцењивање ученика на часовима музичке културе спроводи се усменим путем и практично кроз тактирање, свирање и певање.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Ученику који стиче образовање и васпитање по индивидуалном образовном плану, а не остварује планиране циљеве и исходе, ревидира се индивидуални образовни план.
Ученик са изузетним способностима који стиче образовање и васпитање на прилагођен и обогаћен начин, применом индивидуалног образовног плана, оцењује се на основу праћења остваривања прописаних исхода и стандарда постигнућа и ангажовања.
Оцењивање није искључиво везано за оцену музичких способности већ и у функцији награде за интересовање, активност и љубав према музици. Сваки ученик се приликом оцењивања извођења музике оцењује спрам својих могућности али и спрам личног залагања, труда, рада и активности на часу. На часу се индиректно оцењује и вреднује доношење прибора за рад, понашање и дисциплина ученика на часу, помоћ осталим ученицима приликом израде неког задатка, активност и труд. Такође се оцењује ангажовање у току извођења одређеног пројекта.
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | |||
Ритмички сат (певање,тактирање и свирање) |
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Уз помоћ пева учене песме по слуху и са нотног текста; Препознаје и уочава различите музичке игре и уз помоћ их изводи. Уз помоћ уочава и препознаје појмове из музичког речника. Препознаје и уз помоћ обележава такт у складу са темпом извођења. Уз помоћ користи удараљке, изводи ритам мелодије пљескањем, несигурно тактира. Разликује народну и уметничку музику. Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. |
Зна учене песме по слуху и са нотног текста; Уме да изводи музичке игре. Уочава и препознаје појмове из музичког речника. Углавном зна да обележава такт покретом у складу са темпом извођења. Користи удараљке. Уме да изводи ритам мелодије пљескањем. Уме да тактира неутралним слогом. Разликује народну и уметничку музику. Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. |
Самостално пева учене песме и изводи музичке игре. Примењује учене појмове из музичког речника. Обележава такт у складу са темпом извођења. Зналачки користи удараљке, вешто прати ритам мелодије пљескањем. Тачно понавља дужи ритмички мотив. Самостално тактира неутралним слогом и солмизацијом. Разликује инструменте по боји звука. Препознаје народну и уметничку музику. Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. |
Самостално пева учене песме и креативно изводи музичке игре. Вешто примењује учене појмове из музичког речника. Сигурно и вешто обележава такт у складу са темпом извођења. Зналачки користи удараљке, вешто прати ритам мелодије пљескањем. Са сигурношћу тачно понавља дужи ритмички мотив. Са сигурношћу тактира неутралним слогом и солмизацијом. Описује своја осећања у вези са слуђањем музике. Разликује инструменте по боји звука. Препознаје народну и уметничку музику. Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. |
|
Музиколовци Музикомотиватор |
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. Уз помоћ препознаје и именује слушане композиције за децу. Уз помоћ разликује тонске боје, темпо, динамику и расположење у слушаним народним песмама и играма. Уз помоћ препознаје појмове из музичког речника. |
Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. Углавном зна називе слушаних композиција народних песама и игара. Уме да разликује тонске боје, темпо, динамику и расположење у слушаним делима. Препознаје појмове из музичког речника. Уз помоћ осмишљава и изводи једноставну ритмичку и мелодијску пратњу. |
Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. Зна називе слушаних композиција народних песама и игара. Самостално закључује разликујући тонске боје, темпо, динамику у слушаним делима. Зна појмове иу музичког речника. Успешно осмишљава и изводи једноставну ритмичку и мелодијску пратњу. |
Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. Вешто и сигурно препознаје називе слушаних музичкких дела. Самостално закључује разликујући тонске боје, темпо, динамику у слушаним делима. Самостално користи појмове иу музичког речника. Веома успешно осмишљава и изводи једноставну ритмичку и мелодијску пратњу. |
НАСТАВНЕ ТЕМЕ | КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА | |||
Музика ти увек треба |
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) |
Углавном опонаша звуке из непосредне околине импровизацијом. Уз помоћ креира ритмичким и звучним ефектима бројалице, песме и музичке игре. Уз помоћ изводи покрете уз певану или слушану музику. Уз подстицај и помоћ покушава да осмисли мање ритмичке целине. Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. |
Зна да опонаша звуке из непосредне околине импровизацијом. Уме да креира бројалице, песме и музичке игре са ритмичким и звучним ефектима. Зна да ствара покрете уз певану или слушану музику. Осмишљава мање ритмишке целине. Импровизује једноставнији и краћи ритмишки дијалог на различитим изворима звука.Уз помоћ одраслих користи предности дигитализације. Учествује у школским приредбама и манифестацијама. Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. |
Самостално опонаша звуке из непосредне околине импровизацијом. Вешто креира бројалице, песме и музичке игре са ритмичким и звучним ефектима. Логички уз вешто осмишљавање ствара покрете уз певану или слушану музику. Осмишљава ритмичке целине. Импровизује ритмички дијалог на различитим изворима звука. Самостално користи предности дигитализације. користи предности дигитализације. Учествује у школским приредбама и манифестацијама. Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. |
Самостално и креативно опонаша звуке из непосредне околине импровизацијом. Вешто и креативно осмишља бројалице, песме и музичке игре саритмичким и звучним ефектима. Логички уз вешто осмишљавање ствара покрете уз певану или слушану музику. Маштовито осмишљава ритмичке целине. Зналачки импровизује ритмички дијалог на различитим изворима звука. Самостално користи предности дигитализације. Поштује договорена правила при слушању и извођењу музике. Учествује у школским приредбама и манифестацијама. |
Оцена недовољан (1) – Нема основног знања градива, не уме да свира ни на ритмичким ни на мелодијским инструментима, не зна да отпева ниједну песму која је обрађена на часу, изостаје активности на часу, нема жељу за радом и напретком.
ЛИКОВНА КУЛТУРА
Оцењивање из обавезног предмета ликовна култура, обавља се полазећи од ученикових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узима се у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена претходна постигнућа и могућности, а нарочито се узима у обзир ангажовање ученика у наставном процесу.
Практичан рад представља ликовни рад у различитим техникама визуелних уметности. Сваки рад (цртеж, слика итд.) оцењује се једном оценом у коју улази:
- оствареност циљева, општих и посебних, односно стандарда; да ли је урађен предвиђени задатак-50% оцене
Средњи ниво - одабира адекватан садржај и размишља о начину на који ће представити своју идеју; другим речима треба што више да се уживи у задатак и пусте машти на вољу.
Основни ниво - ученици који нису склони визуелном изражавању имаће посебну помоћ, једноставније задатке у погледу стварања композиције и нижи критеријум оцењивања. Ипак, од њих се очекује да направе мали помак у односу на предходни рад, потруде се и испрате ритам школског програма, нарочито време реализације предвиђено за израду задатка
- заинтересованост и посвећеност (труд и ангажованост на сваком часу) - 30% оцене
- маштовитост и оригиналност - 10% оцене: важно је да сваки ученик прикаже идеју на свој начин. Прецртавање од других, са табле и примера, на овом часу није пожељно.
- напредовање у односу на претходни период - 10% оцене
Закључна оцена из обавезног предмета ликовна култура за ученика 4. разреда је бројчана.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Ученику који стиче образовање и васпитање по индивидуалном образовном плану, а не остварује планиране циљеве и исходе, ревидира се индивидуални образовни план.
Ученик са изузетним способностима који стиче образовање и васпитање на прилагођен и обогаћен начин, применом индивидуалног образовног плана, оцењује се на основу праћења остваривања прописаних исхода и стандарда постигнућа и ангажовања.
НАСТАВНЕ ТЕМЕ |
КРИТЕРИЈУМИ ОЦЕЊИВАЊА |
||||
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) | ||
КОМПОЗИЦИЈА |
Препознаје основе ликовних елемената : линија, облик, површина, волумен ,боја и простор . Препознаје основне облике у тродимензионалном простору у односу на раван, компонује и организује апстрактне облике уз помоћ наставника. Усвојио основна знања о добијању изведених боја и користи их уз помоћ наставника у раду. Препознаје сликарске материјале и технике и користи их у ликовном изражавању Препознаје основне технике колажа, деколажа, асамблажа и фротажа. |
Зна основе ликовних елемената : линија, облик, површина, волумен ,боја и простор . Зна основне облике у тродимензионалном простору у односу на раван, компонује и организује апстрактне облике Зна како да добије изведене боје и да их користи уз помоћ наставника у раду. Уочава сликарске материјале и технике и користи их у ликовном изражавању Зна да именује основне технике колажа, деколажа, асамблажа и фротажа. |
Успешно уочава основе ликовних елемената : линија, облик површина, волумен ,боја и простор . Компонује ликовне елементе и изражава идеје и осећања. Закључује и организује облике из природе и апстрактне облике у односу на раван и у простору. Успешно зна да добије изведене боје мешањем основних; користи знања о основним, изведеним бојама и контрасту у ликовном изражавању. Успешно разликује различите сликарске материјале и технике , њихове карактеристике; усвојио је вештину њиховог коришћења. Успешно увиђа разлику између ових техника ; користи технике колажа, деколажа, асамблажа и фротажа. |
Веома успешно показује креативност и са лакоћом организује ликовне елементе у композицију. Самостално закључује и са са лакоћом користи облике из природе за слободно компоновање; креативно се изражава повезивањем разних облика у целину. Веома успешно испољава креативност и успешно се изражава коришћењем знања о основним, изведеним бојама и контрасту. Веома успешно се изражава различитим сликарски. Техникама-изражава се креативно у свим лик.техникама Веома успешно се изражава овим техникама; изражава своје идеје и осећања овим техникама са лакоћом. |
|
СПОРАЗУМЕВАЊЕ |
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) | |
Уз помоћ учитеља препознаје једноставне знаке, симболе и садржаје уметничких дела. |
Уочава једноставне знаке, симболе и садржаје уметничких дела. |
Самостално тумачи једноставне знаке, симболе и садржаје уметничких дела |
Успешно и креативно тумачи знаке, симболе и садржаје уметничких дела. |
||
СЦЕНА |
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) | |
Препознаје карактеристике појединих амбијената; учествује у изради маски и сцене. | Уочава карактеристике појединих амбијената; учествује у изради маски и сцене | Успешно уочава различите амбијенте и користи их у изради маски , костима и позоришне сцене. | Самостално, креативно предлаже и даје идеје у изради маски и сцене, успешно израђује маске и реквизите ; успешно се изражава покретом на сцени. | ||
НАСЛЕЂЕ |
ДОВОЉАН (2) | ДОБАР (3) | ВРЛО ДОБАР (4) | ОДЛИЧАН (5) | |
Препознаје значај појединих уметника, уметничког дела, споменика и музеја. |
Уочава значај одабраног уметника, уметничког дела, споменика и музеја. |
Разговара о значају одабраног уметника, уметничког дела, споменика и музеја. |
Веома успешно се изражава о значају одабраног уметника, уметничког дела, споменика и музеја. |
||
ПРОЈЕКТНА НАСТАВА
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Ученику који стиче образовање и васпитање по индивидуалном образовном плану, а не остварује планиране циљеве и исходе, ревидира се индивидуални образовни план.
Ученик са изузетним способностима који стиче образовање и васпитање на прилагођен и обогаћен начин, применом индивидуалног образовног плана, оцењује се на основу праћења остваривања прописаних исхода и стандарда постигнућа и ангажовања.
Пројектна настава се реализује кроз рад у групи што подразумева тимски рад ученика.
На крају четртог разреда ученик би требало да буде у стању да:
- правилно рукује ИКТ уређајима;
- предложи редослед активности у односу на постављени пројектни задатак и могућности употребе ИКТ-а;
- користи одговарајуће алатке програма за цртање и сачува свој цртеж;
- уреди краћи текст и сачува га на рачунару;
- направи једноставну презентацију користећи мултимедијалне садржаје;
- користи интернет за учење и проналажење информација уз помоћ одраслог;
- критички бира садржаје са интернета и затражи помоћ уколико се суочи са непримереним садржајима;
- зна да наведе могуће последице на здравље услед неправилног коришћења дигиталних уређаја;
- безбедно користи интернет и по потреби пријави и/или затражи помоћ одраслог.
Групни рад | Елементи процене са показатељима | ||
Ниво постигнућа | 1. рад у групи | 2. познавање тематике | 3. размена, повезивање и примена идеја |
Истиче се |
Ученик сарађује са члановима групе, уважава њихове потребе како би се задатак што успешније обавио. Сарађује са осталим члановима групе у одабиру теме, прикупљању и обради материјала у вези са темом Одабира технике и алате у складу са фазама реализације пројекта |
Ученик поседује знања, активно подстиче размену идеја и знања са члановима групе и уважава њихове идеје. Сарађује са осталим члановима групе у представљању резултата и закључака . Наведе кораке и опише поступак решавања пројектног задатка |
Ученик размењује идеје са другима и примењује идеје за решавање задатка. Примењује технике и алате у складу са фазама реализације пројекта . Вреднује своју улогу у групи при изради пројектног задатка и активности за које је био задужен . |
Добар | Ученик уз мању помоћ наставника сарађује са члановима групе. | Ученик поседује извесна знања и уз мању помоћ наставника учествује у размени идеја. | Ученик уз мању помоћ наставника примењује идеје у решавању задатка. |
Задовољава |
Ученик уз већу помоћ наставника показује низак степен заинтересованости за сарадњу у групи. |
Ученик омаловажава мишљење осталих чланова у тиму. Ученик показује низак степен заинтересованости за учешће у активностима. |
Ученик уз већу помоћ наставника показује низак степен усвојености знања и способности примене. |
Презентација/Презентовање рада
Презентација ( електронска форма, плакат, паноа...) | Број бодова |
Презентација је добро видљива и јасна | 5 |
Количина текста у презентацији се уклапа у стандарде добре презентације | 5 |
Одабир слика и графикона је у складу са презентацијом | 5 |
Дизајн | 5 |
Мултимедијалност | 5 |
Интерактивност | 5 |
Презентовање | ||||
|
САДРЖАЈ Обухваћени су сви важни делови садржаја след излагања је логичан |
НАЧИН ИЗЛАГАЊА Изражавање је а) довољно гласно б) правилно в) јасно |
|
РЕАКЦИЈА СЛУШАЛАЦА
|