Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Фебруар 2023
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728


Банери





Администрација






О нама



ОСНОВНИ ПОДАЦИ О ШКОЛИ
 
Основну школу "Кадињача" похађа 884 ученика распоређених  у 36 одељења (34 одељења разредне и предметне наставе и 2 одељења за ученике са посебним потребама).У редовној настави има 876 ученика, у одељењима за децу са посебним потребама има 8 ученика.У разредној настави има 428 ученика (матична школа:326, издвојено одељење:102).У предметној настави има 448 ученика(матична школа:360,издвојено одељење:88).

У школи раде два одељења за образовање и васпитање ученика са посебним потребама. Настава се изводи у комбинацијама и то 2 и 3. разред (2 ученика) и 5,6 и 8. разред (6 ученика). Укупан број ученика у овим одељењима је 8.

Основна школа “Кадињача“ (матична школа и издвојено одељење) ради у два објекта. Објекти се редовно одржавају и у добром су стању. Матична школа се налази у центру града, у непосредној близини предшколске установе "Бамби" и ниже Музичке шкoле. Окружена је пространим и добро одржаваним парковима. Аутобуска и железничка станица се налазе у близини школе.Недалеко од школе су Градска библиотека и Дом културе "Вук Караџић". Издвојено одељење је удаљено око 2,5  кm од матичне школе.
 
Основна школа "Кадињача" у Лозници  организује редовну полудневну наставу у две смене у матичној школи.Смене се мењају месечно, јер се тако може најбоље организовати васпитно-образовни и други облици рада и због наставника који раде у другим школама. У издвојеном одељењу у Лозничком Пољу од ове школске године настава неће бити организована у две смене него ће ученици од првог до осмог разреда похађати наставу у првој смени током школске 2022/23.године. Овакав распоред рада је организован услед смањења броја одељења.
Основно образовање и васпитање траје осам година и остварује се у два образовна циклуса.

У досадашњем раду школа је добила Септембарску награду Лознице, Вукову награду Међуопштинске заједнице образовања и повељу Града  за дугогодишњи предан и истрајан рад и стваралачки допринос у развоју трајних друштвених вредности Града Лознице. Захваљујући доброј сарадњи, првенствено са родитељима, те са одређеним институцијама локалне самоуправе, може се рећи да матична школа и издвојено одељење ОШ "Кадињача" оптимално раде и функционишу.


ИСТОРИЈАТ ШКОЛЕ
 
Основна школа "Кадињача" основана је школске 1960/61. године. Почела је са радом, као четворогодошња школа, са 12 одељења која су издвојена из школе "Анта Богићевић" и "Јован Цвијић", у просторијама зграде бившег Дома ученика, где је остала седам година. Учионице су биле "расуте" у три зграде, крајње неусловне за одвијање наставе па је изградња нове школске зграде започела је 1968. године, а цео објекат, осим фискултурне сале, био је завршен до краја наредне године. Идуће године, завршена је фискултурна сала, игралиште, поплочане стазе и платои и ограђено школско двориште, тако да је за почетак 1970. године зграда била у целости завршена. Школи је припојена ОШ у Зајачи у својству издвојеног одељења и овакво стање је било до почетка 1980. године.Рационализацијом школске мреже од 1992. године школи је припојена школа "Жика Поповић" из Лозничког Поља, у својству издвојеног одељења.
 
У првој школи постојало је 5 учионица, опремљена радионица за општетехничко, 1 просторија за учила за све предмете, 1 просторија за помоћно особље и кухињу, канцеларија директора и секретара и благајника. Настава физичког васпитања се одвијала у "Партизану" (садашња "Соколана"). 
Данас, у  разредној настави, свако одељење изводи наставу у својој учионици. У предметној настави, настава се изводи у кабинетима, и то за: математику/физику, хемију/биологију, музичку културу, техничко образовање, информатику, српски језик, енглески/немачки језик, историју/географију и ликовну културу. Једна учионица је слободна и служи несметаном извођењу наставе у случају преклапања часова у истом кабинету. Распоред коришћења кабинета унапред је утврђен.
У првој школи било је 365 ученика распоређених у 12 одељења. У разредној настави радила су 4 учитеља а предметна настава била је заступљена са по једним наставником. Укупно је било15 запослених. Данас,oсновнa школa "Кадињача" сa  867 ученикa и 80 запослених представља једну од  највећих школа на подручју града Лознице.
На темељима традиције, остварених резултата и успеха ученика и наставника који су радили са њима школа гради савремену оријентацију, руководећи се принципима модернизације наставе, подстицања личног развоја ученика, наставника, родитеља и њиховог активног учешћа у раду школе. Школа тежи да однегује амбијент у коме ће се ученици правилно развијати, добро осећати и квалитетно учити.
 
ОШ“Кадињача“ 60 година краси и својом делатношћу   оплемењује део града који се зове Ново насеље.  О њој, као о својој бившој или садашњој школи, с поносом прича исто толико генерација ученика, али и плејада врсних просветних радника. Ученици наше школе су организовани у многобројним секцијама, групама, друштвима и организацијама и постижу изузетне резултате на бројним смотрама и такмичењима почевши од општинског па све до републичког нивоа. Из године у годину евидентан је пораст броја ученика који се уписују у нашу школу. У прилог томе говори чињеница да се наша школа од осталих школа у граду разликује по томе што има стручан и квалитетан наставни кадар и опремљена је великим бројем савремених наставних средстава. Разлози због којих се родитељи и деца опредељују да буду део наше школе  јесу специфичности које школу чине другачијом од осталих и које утичу на активности школе.

Оно што нашу школу чини другачијом од осталих јесу следеће чињенице:
У матичној школи раде два одељења за образовање и васпитање ученика са сметњама у развоју. Настава се изводи у комбинацијама и то: 2 и 3 разред и 5,6 и 8. разред .Укупан број ученика у специјалним одељењима је 8. Настава је стручно заступљена и изводе је два дефектолога
 У склопу зграде матичне школе ради зубна амбуланта Дома здравља „др Миленко Марин“. Велики број ученика користи услуге стоматолога који ради у нашој школи. У претходном периоду комлетно је реновирана зубна амбуланта и задовољава највише хигијенске стандарде
У матичној школи  и у издвојеном одељењу постоји и ради продужени боравак.
У матичној школи у оквиру наставе физичког васпитања ученици поред фискултурне сале имају могућност коришћења  терена за тенис, скок у даљ, бацање кугле и тркачку стазу
У матичној школи и издвојеном одељењу  кабинет информатике је опремљен довољним бројем рачунара и користи  се као дигитална учионица за извођење наставе и из других предмета
У матичној школи и издвојеном одељењу свака учионица је опремљена рачунаром уз могућност коришћења интернета у настави
У матичној школи и издвојеном одељењу у употреби је и електронска табла као једно од најсавременијих наставних средстава које се користи и у разредној и у предметној настави
У матичној школи и издвојеном одељењу у употреби су и ЛЦД телевизори и пројектори који се користе у разредној и предметној настави
Ученици наше школе су организовани у многобројним  секцијама, групама, друштвима и организацијама, а у прилог томе говоре постигнути резултати ученика на смотрама и такмичењима почев од општинског па све до републичког нивоа
У школи постоји и доследно се примењује  Правилник о награђивању ученика и наставника за постигнуте резултате на такмичењима
Школа организује разноврсне ваннаставне активности од којих су најпосећенији  квизови који се организују  за ученике од 4-8 разреда у коме учествују и родитељи, као и  и игранке које се одржавају у холу школе и које посећују и ученици из других школа
У матичној школи постоји разглас и просторија за пријем родитеља
Школа је организатор и домаћин великог броја такмичења и семинара за стручно усавршавање наставник
У  школи постоји  портфолио за све  ученике од 1-8.разреда и за све запослене
Школа је укључена у различите активности у вези обележавања манифестација „Вуков сабор“ и „Ђачки Вуков сабор“
Школа је укључена у реализацију Програма “Основи безбедности деце“ који реализује Миистарство унутрашњих послова
Школа је укључена у спровођење програма стручног усавршавања за достизање основног нивоа  дигиталних компетенција за наставника
Школа је укључена у пројекат „2000 дигиталних учионица“
Школа је укључена у програм „Школа за 21. век“
Током школске 2020/21.године  школа је учествовала у реализацији пројекта «Стварамо знање» у организацији Телекома и Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Министарство је дало предлог 40 школа које су учествовале у овом пројекту а гласањем путем друштвене мреже Facebook школе су се такмичиле за добијање средстава за опремање кабинета информатике. Након пребројавања гласова  наша школа је проглашена за школу са највише гласова и добила је вредну донацију за куповину нових рачунара. Опремањем кабинета информатике новим рачунарима створени су услови да ученици унапреде своје знање уз дигитализовано извођење наставе, као  и пружање основних знања ученицима првог разреда који похађају  наставни предмет“Дигитални свет“.
Школа наставља реализацију пројекта „Покренимо нашу децу“  које реализује Министарство просвете, науке и технолошког развоја у циљу промовисањаздравља и физичких активности ученика у првом циклусу образовања
У школи је реализован пројекат „Повезане школе“ који је подраумевао увођење оптичког интернета у матичној школи
У школи ће бити реализоване активности за ученике од првог до осмог разреда у оквиру реализације програма „Унапређивање међупредметних компентеција ученика-Одговоран однос према здрављу
У издвојеном одељењу биће организована фолклорна секција за ученике од петог до осмог разреда
У матичној школи формирана је шаховска секција
Хуманитарне акције ће као и до сада  бити организоване у матичној школи и издвојеном одељењу
У школи се  користе  електронски дневници
У школској 2020/21.години ученицима је додељен јединствени образовни број (ЈОБ) који ће их пратити кроз читаво школовање, од предшколског образовања па до факултета. ЈОБ представља индивидуалну ознаку која се састоји од 16 карактера и додељен је у складу са важећим прописима у области образовања и васпитања, као и са правилима о заштити података личности. Увођење ЈОБ-а поједноставиће процедуру уписа у школе и на факултете (неће бити потребно достављати документа приликом преласка са једног нивоа образовања на други). У информационом систему сваки ученик ће се водити под својим јединственим образовним бројем, а подаци о ученику ће бити видљиви и доступни само  школи  коју похађа
У школи се традиционално организују  разноврсне манифестације и то: свечани пријем првака, акција „Заштитимо децу у саобраћају“, недеља школског спорта, промоције и презентације у сарадњи са Центром за промоцију науке, позоришне представе, посете музеју, организован одлазак  ученика у позориште, Дан школе, трибине за родитеље и ученике, новогодишња приредба и маскенбал, школска слава Свети Сава, радионице за време зимског распуста, приредба поводом осмог марта која ће бити организована у Вуковом дому културе, продајна изложба поводом Ускрса, међуодељенски квизови и игранке, прослава матурске вечери.
Имајући у виду посебан значај почетка школске године за ученике петог разреда 31.8.2021. у матичној школи и издвојеном одељењу организован је сусрет одељенских старешина и предметних наставника  са ученицима и родитељима
Свечани пријем првака одржан је 1.9..2022.године
Школска година је започела интонирањем химне Србије“Боже правде“
 
Ако узмемо у обзир све горе наведено можемо рећи да се школа, у садашњим околностима када се ученици све мање окупљају око школе као подстицајне средине, труди да створи и однегује један здрав амбијент у којем ће се пријатно осећати ученици, наставници, родитељи и сви они које пут доводи ка нама.

 
 РЕСУРСИ  ШКОЛЕ
 
У току досадашњег рада школе постојали су релативно повољни услови за нова опремања и побољшање материјално-техничких  услова за рад школе. Данас, школа поседује све потребне врсте наставних средстава, односно задовољава Законом прописане нормативе и стандарде.
 У школи постоји информатичко-технолошка и мултимедијална опрема која се користи у настави. У употреби су дигиталне учионице, електронске табле, рачунари, пројектори. У свакој учионици у матичној школи постоји рачунар и пројектор, а у издвојеном одељењу у две учионице су рачунари и пројектори, а у осталим учионицама су рачунари и ЛЦД телевизори. Уведен је бежични интернет-Амрес мрежа што је умногоме побољшало коришћење интернета у настави. Од септембра 2020.године у употреби је и платформа G-suite, Google classroom, Google meet која се користила за реализацију наставе на даљину.
У оквиру школе раде две ученичке библиотеке - библиотека у матичној школи ради пуно радно време, док  библиотека у издвојеном одељењу ради један дан седмично. У току претходне школске године повећан је библиотечки фонд средствима које је обезбедило Министарство просвете, науке и технолошког развоја. У школу редовно стиже часопис Педагошка стварност, а ученици користе часопис “Школарку“, „Нај“, као и радне свеске издавачке куће “Пчелица“ и „Огледалце“у складу са одлуком Наставничког већа.
 Својом укупном тематиком и садржајном структуром библиотека и медијатека у матичној школи и библиотека у издвојеном одељењу задовољавају потребе ученика, наставника, стручних сарадника и родитеља.
 Материјално-технички ресурси који постоје у школи (наставна и техничка средства и ииформатичко-технолошка и мултимедијална опрема) су доступни наставницима и ученицима и у функцији су наставних активности и реализацији наставе. Наставници подстичу ученике на самостално коришћење одређених ресурса нарочито на подручју информационе технологије.
 
Школски простор задовољава  нормативе и омогућава квалитетну реализацију наставе.
Укупна величина школског простора износи:
-матична школа 3766 m2, од чега је 1094 m2 простора учионица, док површина осталог простора (библиотека, фискултурна сала, школска кухиња и радионица) износи 412 m2, а површина осталих просторија које школа користи (зборница, канцеларије, хол, тоалети, оставе, ходници) износи 2260 m2
-ИО - 1715 m2, од чега је 543 m2 за извођење наставе, док површина осталог простора (библиотека, фискултурна сала, школска кухиња и радионица) износи 246 m2, а површина осталих просторија које школа користи (зборница, канцеларије, тоалети, трпезарија,  ходници, помоћна зграда и котларница) износи 926 m2
 
Школа располаже довољним бројем учионица, библиотеком, двориштем, фискултурном салом и спортским теренима. Све просторије у матичној школи и издвојеном одељењу површински и запремински су нормалне величине и у потпуности одговарају намени.
 У сарадњи Министарства просвете, науке и технолошког развоја и локалне самоуправе у дворишту школе у издвојеном одељењу у току су завршни радови на  изградњи предшколске установе. Предузете су све мере како би ученици били безбедни за време извођења радова. Планирана је и изградња спортских терена у издвојеном одељењу.

 У  следећој табели приказани су ресурси  за образовно-васпитни рад у матичној школи  и издвојеном одељењу:
РЕСУРСИ УКУПАН БРОЈ
МШ+ИО
  ПОВРШИНА
МШ ИО МШ ИО
Учионице 16 11 7 554 m2 411 m2
Кабинети 11 9 2 540 m2 132 m2
Библиотека 3 2 1 68 m2 38 m2
Фискултурне сале 2 1 1 299 m2 95 m2
Школска кухиња 2 1 1 45 m2 37 m2
Радионица 1 - 1 - 76 m2
Остале просторије 27 25 12 2260 m2 926  m2
Укупно 74 49 25 3766 m2 1715 m2
 
 
У  следећој табели приказани су ресурси  за образовно-васпитни рад ван школске зграде:
 
РЕСУРСИ
 
УКУПАН БРОЈ
МШ+ИО
 
МШ
 
ИО
Терен за кошарку 1 1 -
Терен за фудбал и рукомет 1 1 -
Терен за одбојку 1 - -
Терен за тенис 1 1 -
Терен за скок у даљ
 и бацање кугле
 
1
 
1
 
-
Тркачка стаза 1 1 -
 
 
У матичној школи приводи се крају изградња трибина око кошаркашог игралишта  и у плану је да се од тениског терена направи одбојкашки терен.