Школа

Наша школа на Facebook-u


Претрага




Анкета

Тест питање?

Одговор 1
Одговор 2
Одговор 3


Резултати

Календар

Септембар 2020
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930


Банери





Администрација






О нама



ОСНОВНИ ПОДАЦИ О ШКОЛИ
 
Основну школу "Кадињача" похађа 884 ученика распоређених  у 37 одељења (35 одељења разредне и предметне наставе и 2 специјална одељења). У редовној настави има 875 ученика, у специјалним одељењима 9 ученика. У разредној настави има 427 ученика (матична школа:343, издвојено одељење:84), а у предметној настави 448 ученика (матична школа:334, издвојено одељење:114).
 
У школи раде два одељења за образовање и васпитање ученика са посебним потребама. Настава се изводи у комбинацијама и то  2,3 и 4 разред и 5,6 и 7 разред. Укупан број ученика у овим одељењима је 9.

Основна школа “Кадињача“ (матична школа и издвојено одељење) ради у два објекта. Објекти се редовно одржавају и у добром су стању. Матична школа се налази у центру града, у непосредној близини предшколске установе "Бамби" и ниже Музичке шкoле. Окружена је пространим и добро одржаваним парковима. Аутобуска и железничка станица се налазе у близини школе.Недалеко од школе су Градска библиотека и Дом културе "Вук Караџић". Издвојено одељење је удаљено око 2,5  кm од матичне школе.
 
Основна школа "Кадињача" у Лозници  организује редовну полудневну наставу у две смене. Смене се мењају месечно, јер се тако може најбоље организовати васпитно-образовни и други облици рада и због наставника који раде у другим школама. Такође, овакав систем распореда дневног рада примењује се и због тога што је школски намештај прилагођен узрасту ученика.
Основно образовање и васпитање траје осам година и остварује се у два образовна циклуса.
У досадашњем раду школа је добила Септембарску награду Лознице, Вукову награду Међуопштинске заједнице образовања и повељу Града  за дугогодишњи предан и истрајан рад и стваралачки допринос у развоју трајних друштвених вредности Града Лознице. Захваљујући доброј сарадњи, првенствено са родитељима, те са одређеним институцијама локалне самоуправе, може се рећи да матична школа и издвојено одељење ОШ "Кадињача" оптимално раде и функционишу.


ИСТОРИЈАТ ШКОЛЕ
 
Основна школа "Кадињача" основана је школске 1960/61. године. Почела је са радом, као четворогодошња школа, са 12 одељења која су издвојена из школе "Анта Богићевић" и "Јован Цвијић", у просторијама зграде бившег Дома ученика, где је остала седам година. Учионице су биле "расуте" у три зграде, крајње неусловне за одвијање наставе па је изградња нове школске зграде започела је 1968. године, а цео објекат, осим фискултурне сале, био је завршен до краја наредне године. Идуће године, завршена је фискултурна сала, игралиште, поплочане стазе и платои и ограђено школско двориште, тако да је за почетак 1970. године зграда била у целости завршена. Школи је припојена ОШ у Зајачи у својству издвојеног одељења и овакво стање је било до почетка 1980. године.Рационализацијом школске мреже од 1992. године школи је припојена школа "Жика Поповић" из Лозничког Поља, у својству издвојеног одељења.
 
У првој школи постојало је 5 учионица, опремљена радионица за општетехничко, 1 просторија за учила за све предмете, 1 просторија за помоћно особље и кухињу, канцеларија директора и секретара и благајника. Настава физичког васпитања се одвијала у "Партизану" (садашња "Соколана"). 
Данас, у  разредној настави, свако одељење изводи наставу у својој учионици. У предметној настави, настава се изводи у кабинетима, и то за: математику/физику, хемију/биологију, музичку културу, техничко образовање, информатику, српски језик, енглески/немачки језик, историју/географију и ликовну културу. Једна учионица је слободна и служи несметаном извођењу наставе у случају преклапања часова у истом кабинету. Распоред коришћења кабинета унапред је утврђен.
У првој школи било је 365 ученика распоређених у 12 одељења. У разредној настави радила су 4 учитеља а предметна настава била је заступљена са по једним наставником. Укупно је било15 запослених. Данас,oсновнa школa "Кадињача" сa  867 ученикa и 80 запослених представља једну од  највећих школа на подручју града Лознице.
На темељима традиције, остварених резултата и успеха ученика и наставника који су радили са њима школа гради савремену оријентацију, руководећи се принципима модернизације наставе, подстицања личног развоја ученика, наставника, родитеља и њиховог активног учешћа у раду школе. Школа тежи да однегује амбијент у коме ће се ученици правилно развијати, добро осећати и квалитетно учити.
 

 
СПЕЦИФИЧНОСТИ ШКОЛЕ
 
ОШ“Кадињача“ већ више од 50 година краси и својом делатношћу   оплемењује део града који се зове Ново насеље.  О њој, као о својој бившој или садашњој школи, с поносом прича исто толико генерација ученика, али и плејада врсних просветних радника. Ученици наше школе су организовани у многобројним секцијама, групама, друштвима и организацијама и постижу изузетне резултате на бројним смотрама и такмичењима почевши од општинског па све до републичког нивоа. Из године у годину евидентан је пораст броја ученика који се уписују у нашу школу. У прилог томе говори чињеница да се наша школа од осталих школа у граду разликује по томе што има стручан и квалитетан наставни кадар и опремљена је великим бројем савремених наставних средстава. Разлози због којих се родитељи и деца опредељују да буду део наше школе  јесу специфичности које школу чине другачијом од осталих и које утичу на активности школе.
Оно што нашу школу чини другачијом од осталих јесу следеће чињенице:
-   У матичној школи раде два одељења за образовање и васпитање ученика са посебним потребама. Настава се изводи у комбинацијама и то: 2,3 и 4 разред и 4,5,6 и 7 разред .Укупан број ученика у специјалним одељењима је 9. Настава је стручно заступљена и изводе је два дефектолога
-     У склопу зграде матичне школе ради зубна амбуланта Дома здравља „др Миленко Марин“. Велики број ученика користи услуге стоматолога који ради у нашој школи. У претходном периоду комлетно је реновирана зубна амбуланта и задовољава највише хигијенске стандарде
-    У матичној школи  и у издвојеном одељењу постоји и ради продужени боравак. У склопу садржаја рада продуженог боравка реализују се васпитно-образовне и рекреативне активности у оквиру следећих подручја: учење и самостални рад и активности у слободном времену. Садржај рада тесно је повезан са садржајем и активностима редовне наставе,  слободним и другим активностима у оквиру васпитно-образовног рада. Настава је стручно заступљена и изводе је 2 професора и 1 наставник разредне наставе
-   Припремни предшколски програм реализује се у  издвојеном одељењу у коме ради једна предшколска група. Деца која похађају припремни предшколски програм мењају смене месечно и у смени су са ученицима од првог до четвртог разреда
-    У предметној настави у матичној школи, настава се изводи у кабинетима, и то за: математику/физику, хемију/биологију, музичку културу, техничко образовање, информатику, српски језик, енглески/немачки језик, историју/географију и ликовну културу. Једна учионица је слободна и служи несметаном извођењу наставе у случају преклапања часова у истом кабинету. Распоред коришћења кабинета унапред је утврђен
-    У матичној школи настава физичког васпитања је умногоме побољшана јер поред фискултурне сале ученици имају могућност коришћења  нових терена и то: терена за тенис, скок у даљ, бацање кугле и тркачку стазу
-    У матичној школи и издвојеном одељењу  кабинет информатике је опремљен довољним бројем рачунара и користи  се као дигитална учионица за извођење наставе и из других предмета
-    У матичној школи и издвојеном одељењу свака учионица је опремљена рачунаром уз могућност коришћења интернета у настави
-   У матичној школи и издвојеном одељењу у употреби је и електронска табла као једно од најсавременијих наставних средстава које се користи и у разредној и у предметној настави
-    У матичној школи кабинет за стране језике опремљен је фонолабораторијом
-    Ученици наше школе су организовани у многобројним  секцијама, групама, друштвима и организацијама, а у прилог томе говоре постигнути резултати ученика на смотрама и такмичењима почев од општинског па све до републичког нивоа
-    У школи постоји и доследно се примењује  Правилник о награђивању ученика и наставника за постигнуте резултате на такмичењима
-    Школа организује разноврсне ваннаставне активности од којих су најпосећенији  квизови који се организују  за ученике од 4-8 разреда у коме учествују и родитељи, као и  и игранке које се одржавају у холу школе и које посећују и ученици из других школа.
У школи се традиционално организују  разноврсне манифестације и то: свечани пријем првака, акција „Заштитимо децу у саобраћају“, недеља школског спорта, обележавање Европског дана језика, промоције и презентације у сарадњи са Центром за промоцију науке, позоришне представе, посете музеју, организован одлазак  ученика у позориште у Нови Сад, Дан школе, трибине за родитеље и ученике, новогодишња приредба и маскенбал, школска слава Свети Сава, радионице за време зимског распуста, приредба поводом осмог марта која ће бити организована у Вуковом дому културе, продајна изложба поводом Ускрса, међуодељенски квизови и игранке, прослава матурске вечери. Поред ових, од ове школске године биће организоване и следеће манифестације: продајна изложба - вашар  у у циљу прикупљања средстава у хуманитарне сврхе, организовање сајма - продаје уџбеника на крају школске године
-    За ученике од 5-8. разреда биће организован одлазак у позориште у Нови Сад
-   У матичној школи постоји разглас и просторија за пријем родитеља
-    Школа је организатор и домаћин великог броја такмичења и семинара за стручно усавршавање наставника
-    Већ три  године у школи постоји  портфолио за све  ученике од 1-8.разреда и за све запослене
-    Школа је укључена у различите активности у вези обележавања манифестација „Вуков сабор“ и „Ђачки Вуков сабор“
-    Школа је укључена у реализацију пројекта “Професионална оријентација на преласку у средњу школу“ који је подржан од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја
-    Школа је укључена у национални пројекат „ Партнерски за образовање – сарадња породице и школе“
 
Ако узмемо у обзир све горе наведено можемо рећи да се школа, у садашњим околностима када се ученици све мање окупљају око школе као подстицајне средине, труди да створи и однегује један здрав амбијент у којем ће се пријатно осећати ученици, наставници, родитељи и сви они које пут доводи ка нама.
 
.
 


 
 ПРЕГЛЕД ПОСТОЈЕЋИХ РЕСУРСА ШКОЛЕ
 
Материјално-технички ресурси
 
Основна школа “Кадињача“ (матична школа и издвојено одељење) располаже довољним бројем учионица, библиотеком, двориштем, фискултурном салом и спортским теренима. Све просторије у матичној школи и издвојеном одељењу површински и запремински су нормалне величине и у потпуности одговарају намени.
 Школски простор задовољава  нормативе и омогућава квалитетну реализацију наставе.
Укупна величина школског простора износи:
- матична школа 3766 m2, од чега је 1094 m2 простора учионица, док површина осталог простора (библиотека, фискултурна сала, школска кухиња и радионица) износи 412 m2, а површина осталих просторија које школа користи (зборница, канцеларије, хол, тоалети, оставе, ходници) износи 2025 m2
-ИО - 1715 m2, од чега је 543 m2 за извођење наставе, док површина осталог простора (библиотека, фискултурна сала, школска кухиња и радионица) износи 246 m2, а површина осталих просторија које школа користи (зборница, канцеларије, тоалети, трпезарија,  ходници, помоћна зграда и котларница) износи 926 m2
 
Табела 1. Ресурси за образовно-васпитни рад у матичној школи и ИО
 
РЕСУРСИ Укупан број
МШ+ИО
  ПОВРШИНА
МШ ИО МШ ИО
Учионице  18 11 7 554m2 411m2
Кабинети 11 9 2 540m2 132m2
Библиотека 3 2 1 68m2 38m2
Фискултурне сале 2 1 1 299m2 95m2
Школска кухиња 2 1 1 45m2 37m2
Радионица 2 1 1 55m2 76m2
Остале просторије 27 25 12 2025m2 926m2
Укупно 74 49 25 3766m2 1715m2
 
Табела 2. Ресурси  за образовно-васпитни рад ван школске зграде

РЕСУРСИ УКУПАН БРОЈ
МШ+ИО
МШ ИО
Терен за кошарку 2 1 1
Терен за фудбал и рукомет 2 1 1
Терен за одбојку 1 - 1
Терен за тенис 1 1 -
Терен за скок у даљ и бацање кугле 1 1 -
Тркачка стаза 1 1 -
 
 У разредној настави, свако одељење изводи наставу у својој учионици. У предметној настави, настава се изводи у кабинетима. Кабинети су солидно опремљени, али се у наредном периоду планира опремање фонолабораторије и набавка лаптопа и видео-бима, као и других наставних средстава.
Школа је у претходном периоду већу пажњу посветила набавци и рационалном коришћењу рачунара, тако да је у матичној школи и издвојеном одељењу свака учионица опремљена рачунаром уз могућност коришћења интернета, опремљена  је и дигитална учионица у обе школе, а у употреби су  и  две електронске табле, која се налази у матичној школи и 1 у издвојеном одељењу. У плану је и наставак обуке запослених за коришћење савремене информационе технологије, како би што већи број наставника био оспособљен за коришћење постојећих техничких ресурса.

Табела 3.  Техничка и наставна средства:

НАЗИВ СРЕДСТВА БРОЈ
МАТИЧНА
ШКОЛА
ИЗДВОЈЕНО
ОДЕЉЕЊЕ
   
Графоскоп 5 2
ЦД плејер 5 5
Телевизор и ЛЦД телевизор 7 3
Рачунари 49 32
Лаптоп рачунари 6 1
Електронска табла 2 1
Музичка табла 1 -
Штампач 4 1
DVD плејер 1 1
Дијапројектор 2 1
Фотокопир апарат 1 1
Дигитални фотоапарат 1 -
Фотографска камера 1 -
Пројекционо платно 1 1
Звучна читанка 4 4
Историјске и географске карте 25 25
Глобус 1 -
Клавијатуре 1 1
Металофон 30 -
Микроскоп 1 1
Скелет човека 1 -
Пано 33 20
Комплет за препарацију 1 -
Модел молекула 1 -
Сталак и лабораторијски прибор 1 -
Троугао 5 2
Модел геометријских тела 2 -
Шестар 3 1
Вага 2 -
Хронометар, амперметар, звучна виљушка,
магнет, лемилица
1 -
Струњаче 15 5
Табле за кошарку, шведски сандук, греда, козлић,
одскочна даска, разбој, вратило, кругови
2 1
Кугле 3 -
Коњ са хватаљкама, сталак за скок у вис 1 1
Сто за стони тенис 2 1
Беле табле 16 4
 
Табела 4. Информатичко-технолошка и мултимедијална опрема

ТИП ОПРЕМЕ  Гдесе користи Укупан број МШ ИО
Дигитална учионица -у настави информатике
-у разредној и предметној настави
2 1 1
Електронска табла -у разредној и предметној настави
-за презентације и стручно усавршавање запослених
3 2 1
Рачунари у учионицама и кабинетима -у разредној и предметној настави 27 18 9
Лаптоп -за потребе запослених 7 6 1
Пројектор -у разредној и предметној настави
-за презентације
2 1 1
Рачунари у канцеларијама -за потребе запослених 8 7 1
Рачунар и штампач у зборници -за потребе наставника разредне и предметне наставе 2 1 1
Скенер -за потребе школе 1 1 -
Интернет -у разредној и предметној настави 2 1 1
Фонолабораторија -у предметној настави 1 1 -


 
 
 
 
РЕСУРСИ ВАН ШКОЛЕ
 
Ресурси ван школе се користе за потребе наставних и ваннаставних активности. У прилог томе говори следећа табела у којој се налазе подаци о сарадњи школе са другим институцијама на нивоу града:
 
НАЗИВ ОРГАНИЗАЦИЈЕ ОБЛИК САРАДЊЕ
Министарство просвете - одељење у Лозници - унапређење наставе
Основне школе у Лозници - организација заједничких семинара
- међушколска такмичења
- састанци актива директора
- састанци актива стручних сарадника
Средње школе - посете ученика 8. разреда
- састанци актива директора
- састанак актива стручних сарадника
Дом културе - посета позоришним и биоскопским представама
- посета изложбама
- коришћење сале за свечаности
Културно - просветни центар - укљученост ученика у школу глуме, страних језика, школу цртања
-учешће у обележавању Вуковог сабора и Ђачког Вуковог сабора
КУД " Караџић" Лозница - укљученост ученика у фолклорну и драмску групу
- припрема заједничких свечаности
Музичка школа - укљученост ученика у рад школе
- посета ученика концертима
Канцеларија за младе - укљученост ученика у рад Канцеларије за младе
- учешће у активностима Канцеларије за младе
Школа младих математичара - укљученост наших ученика
Клуб математичара - Архимедес - републичко екипно такмичење наших ученика
Регионални центар за таленте - оспособљавање наших ученика за
 самостални истраживачки рад из различитих
научних облсти
Кошаркашки клуб Лозница - укљученост наших ученика
Музеј Јадра - посета изложбама
Градска управа - стална сарадња са одређеним службама за
друштвене делатности
- учешће школе у прославама на нивоу града
Дом здравља и Општа болница - стални здравствени прегледи ученика и
 радника школе
- помоћ стручњака у реализацији програма
здравственог васпитања и примарно – превентивних
 програма
Центар за социјални рад - сарадња са циљем праћења развоја појединих
ученика
Библиотека " Вук Караџић " - посета ученика и радника литерарним вечерима
- коришћење књига и литературе
Туристичке агенције - организација екскурзија и рекреативне наставе
Црвени крст - хуманитарне и друге пригодне акције
Институт за стране језике - стручно усавршавање
           
Оно што треба истаћи је да школа има добру сарадњу са институцијама локалне заједнице, ресурси локалне средине су добро искоришћени а пројекти који су до сада реализовани у школи и који ће и убудуће бити реализовани, ће у великој мери допринети  како развоју школе тако и локалне заједнице.